Du sier ingenting om det er XL(45,5) eller 42, men her er et forslag:
http://m.ebay.com/itm/GENUINE-NICE-...-BRACELET-22mm-width-/381361554762?nav=SEARCH
De er kjent for å falme. Så vidt jeg vet var alle røde opprinnelig.Jeg har nylig kjøpt en SMP Bond, og broren min eier samme klokke fra før.
Når vi ser på bilder av klokka på nett har nesten alle sammen rød maling etter prikken på sekundviseren.
Men begge klokkene vi har kjøpt (hans fra 96 og min fra 02) har ingen rød maling ytterst.
Klokken jeg kjøpte har nettopp vært til service hos Swatch, og de nevnte heller ingenting om det.
Bare stusser litt, noen som vet om den ble levert med hvit tupp på noen modeller?
Det krever angivelig et eget kostbart verktøy og jeg tror verken du får tak i bezel til cal 8500 til en cal 2500, ei heller vil den passe.Et par spørsmål dere muligens kan svare på; Er det en smal sak å bytte bezel på POene, og er det noe man greit kan gjøre selv uten å skade klokken på noe vis? Ser det ligger noen filmer på YouTube, men ønsker å forhøre meg her først. Mulig dette er å banne i kirka, men det får gå. Hvor får man eventuelt kjøpt ny og original bezel, og veit noen hva det koster sånn ca.? Akkurat kjøpt en i Orange, men kunne veldig gjerne tenkt meg Liquidmetal/Ceramic også. Mye vil ha mer..
Følger opp med noen flere spørsmål siden jeg har mottatt klokken i dag og tidligere eier ikke hadde så mye informasjon om den - han hadde fått den av arbeidsgiver ifm. jubileum.
På forhånd takk for hjelpen!
- Det medfølger to kort - Pictograms og International Warranty. Er det riktig at Chronometer Certificate Card ikke følger med? Pictogram-kortet inneholder referansenummer og calibre-nummer, men International Warranty-kortet er blankt - det er kun stemplet O C Tanner (som jeg da antar er OC Tanner Jewelers). Er det vanlig at Ref, Watch no. og Date ikke er utfylt?
- Serienummer på klokken er 863*****. Klokken skal ha vært kjøpt i 2014, så kan det stemme at dette er en overligger? Date-stempelet ser ut til å være 01.02.2010 dersom det er amerikansk datering (og dato-stempel i det hele tatt..).
Uten å være skråsikker så tipper jeg arbeidsgiveren til forrige eier har kjøpt denne hos en gråmerkedsdealer.
Da er det vanlig at dato etc, ikke er utfylt, det er også veldig vanlig at Gråmerkeds dealerne selger overliggere.
Må nok til Oslo da, var selv inne på ur&sånt i Hamar, og de ville ikke taksere min omega. Hamar er kjedelig for oss som liker klokker.Takk for nyttig informasjon, da veit jeg litt mer! Nå gjenstår det å tegne verdigjenstandsforsikring, og i den forbindelse må jeg få taksert klokken siden jeg ikke har kvittering på kjøpet av klokken. Er det noen som har tips til hvor jeg bør få det gjort? Holder til i Hamar/Oslo.