Omega Seamaster-tråden

Den store reim prøve dagen er kommet :)

Hirsch Robby:



Sort Nato med blanke keepere fra TS shop'en:



Omega PO Rubber:




Kjør debatt, lenken vil alltid være foretrukket men greit å ha noe å variere mellom ;)
 
Du sier ingenting om det er XL(45,5) eller 42, men her er et forslag:

http://m.ebay.com/itm/GENUINE-NICE-...-BRACELET-22mm-width-/381361554762?nav=SEARCH


Takk for forslag, har vært ute å reist så har ikke fått svart før nå desverre. Jeg har tatt kontakt med finn.no selgeren for å høre hvilken type lenke det er, ny eller gammel type (jeg må ha den gammel type).

EDIT: Ser på bildene nå at det han har for salg er en 1589/858 som er til PO8500, og jeg trenger 1580/952, får lete videre :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Timewarp
Jeg har nylig kjøpt en SMP Bond, og broren min eier samme klokke fra før.
Når vi ser på bilder av klokka på nett har nesten alle sammen rød maling etter prikken på sekundviseren.
Men begge klokkene vi har kjøpt (hans fra 96 og min fra 02) har ingen rød maling ytterst.

Klokken jeg kjøpte har nettopp vært til service hos Swatch, og de nevnte heller ingenting om det.

Bare stusser litt, noen som vet om den ble levert med hvit tupp på noen modeller?
 
Jeg har nylig kjøpt en SMP Bond, og broren min eier samme klokke fra før.
Når vi ser på bilder av klokka på nett har nesten alle sammen rød maling etter prikken på sekundviseren.
Men begge klokkene vi har kjøpt (hans fra 96 og min fra 02) har ingen rød maling ytterst.

Klokken jeg kjøpte har nettopp vært til service hos Swatch, og de nevnte heller ingenting om det.

Bare stusser litt, noen som vet om den ble levert med hvit tupp på noen modeller?
De er kjent for å falme. Så vidt jeg vet var alle røde opprinnelig.
 
Det har jeg også lest, men jeg har vanskelig for å tro at den skal være falmet så mye at den ser hvitmalt ut?
Eller? :)

Lusk5bB.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Matrix
Et par spørsmål dere muligens kan svare på; Er det en smal sak å bytte bezel på POene, og er det noe man greit kan gjøre selv uten å skade klokken på noe vis? Ser det ligger noen filmer på YouTube, men ønsker å forhøre meg her først. Mulig dette er å banne i kirka, men det får gå. Hvor får man eventuelt kjøpt ny og original bezel, og veit noen hva det koster sånn ca.? Akkurat kjøpt en i Orange, men kunne veldig gjerne tenkt meg Liquidmetal/Ceramic også. Mye vil ha mer.. :)
 
Et par spørsmål dere muligens kan svare på; Er det en smal sak å bytte bezel på POene, og er det noe man greit kan gjøre selv uten å skade klokken på noe vis? Ser det ligger noen filmer på YouTube, men ønsker å forhøre meg her først. Mulig dette er å banne i kirka, men det får gå. Hvor får man eventuelt kjøpt ny og original bezel, og veit noen hva det koster sånn ca.? Akkurat kjøpt en i Orange, men kunne veldig gjerne tenkt meg Liquidmetal/Ceramic også. Mye vil ha mer.. :)
Det krever angivelig et eget kostbart verktøy og jeg tror verken du får tak i bezel til cal 8500 til en cal 2500, ei heller vil den passe.
 
Takk for raskt svar! Det er cal 8500 jeg har kjøpt - ikke cal 2500 (om jeg forstår deg rett). Dersom det krever egnet verktøy tror jeg nok jeg skal holde meg unna.
 
Følger opp med noen flere spørsmål siden jeg har mottatt klokken i dag og tidligere eier ikke hadde så mye informasjon om den - han hadde fått den av arbeidsgiver ifm. jubileum.

  • Det medfølger to kort - Pictograms og International Warranty. Er det riktig at Chronometer Certificate Card ikke følger med? Pictogram-kortet inneholder referansenummer og calibre-nummer, men International Warranty-kortet er blankt - det er kun stemplet O C Tanner (som jeg da antar er OC Tanner Jewelers). Er det vanlig at Ref, Watch no. og Date ikke er utfylt?
  • JslNi7r.jpg
  • Serienummer på klokken er 863*****. Klokken skal ha vært kjøpt i 2014, så kan det stemme at dette er en overligger? Date-stempelet ser ut til å være 01.02.2010 dersom det er amerikansk datering (og dato-stempel i det hele tatt..).
På forhånd takk for hjelpen!
 
Følger opp med noen flere spørsmål siden jeg har mottatt klokken i dag og tidligere eier ikke hadde så mye informasjon om den - han hadde fått den av arbeidsgiver ifm. jubileum.

  • Det medfølger to kort - Pictograms og International Warranty. Er det riktig at Chronometer Certificate Card ikke følger med? Pictogram-kortet inneholder referansenummer og calibre-nummer, men International Warranty-kortet er blankt - det er kun stemplet O C Tanner (som jeg da antar er OC Tanner Jewelers). Er det vanlig at Ref, Watch no. og Date ikke er utfylt?
  • JslNi7r.jpg
  • Serienummer på klokken er 863*****. Klokken skal ha vært kjøpt i 2014, så kan det stemme at dette er en overligger? Date-stempelet ser ut til å være 01.02.2010 dersom det er amerikansk datering (og dato-stempel i det hele tatt..).
På forhånd takk for hjelpen!

Uten å være skråsikker så tipper jeg arbeidsgiveren til forrige eier har kjøpt denne hos en gråmerkedsdealer.
Da er det vanlig at dato etc, ikke er utfylt, det er også veldig vanlig at Gråmerkeds dealerne selger overliggere.
 
  • Liker
Reaksjoner: magstu
Uten å være skråsikker så tipper jeg arbeidsgiveren til forrige eier har kjøpt denne hos en gråmerkedsdealer.
Da er det vanlig at dato etc, ikke er utfylt, det er også veldig vanlig at Gråmerkeds dealerne selger overliggere.

Fra det jeg har forstått...
Disse "grey-market" klokker er ofte overskudd/usolgt klokker fra autoriserte forhandler som blir solgt videre til noen "nettsider". Da blir det uten utfylling og uten stempel på kortet.
Men navnet av forhandleren står der fra første dag klokken kom i butikken hvis jeg forstår det riktig.
Dette ofte fordi hvis butikkene(AD) selger ikke nok, vil de varemerkene slutter å forsynner de med ny modeller...
Og til enden, kreditorene eller varemerkene skal forlate dem: Altså det koster dyrt å ha mange klokker over for lang tid i butikken...
 
Riktig som du sier her Hammerfjord, disse grå markeds dealerne er ikke nødvendigvis bare på internett. Det skjuler seg som regel butikker bak de fleste nett adressene. Butikkene består ofte av en god blanding av nye gråmarkeds klokker og brukte klokker. Disse butikkene finnes det mange av i de største byene rundt i verden.
Ofte spennende butikker med mye god biter :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Takk for nyttig informasjon, da veit jeg litt mer! Nå gjenstår det å tegne verdigjenstandsforsikring, og i den forbindelse må jeg få taksert klokken siden jeg ikke har kvittering på kjøpet av klokken. Er det noen som har tips til hvor jeg bør få det gjort? Holder til i Hamar/Oslo.
 
Redigert:
Takk for nyttig informasjon, da veit jeg litt mer! Nå gjenstår det å tegne verdigjenstandsforsikring, og i den forbindelse må jeg få taksert klokken siden jeg ikke har kvittering på kjøpet av klokken. Er det noen som har tips til hvor jeg bør få det gjort? Holder til i Hamar/Oslo.
Må nok til Oslo da, var selv inne på ur&sånt i Hamar, og de ville ikke taksere min omega. Hamar er kjedelig for oss som liker klokker.
 
  • Liker
Reaksjoner: magstu
Hehe, ja, var innom der en tur. Bra det er en urmaker i Hamar om ikke annet, håper de klarer seg. Hørte med Bjerke, de gir kun bekreftelse på nypris (koster kr. 800,- om man ikke har kjøpt klokken der) - har hørt med forsikringsselskapet om det er tilstrekkelig eller ei.