Omega Seamaster-tråden

Hvor stor forskjell er det på PO 2500 og 8500? Tenker på størrelse, urverkene og bære komfort..
Ser det er mange 2500 ute å går på TS om dagen og 8500 er kjent for å være høy, men målte Blue Rayen min og kan se ut som at de bærer ca like høyt med Nato under. Så kan være at mine spinkle håndledd klarer en 8500. Står fast her nå og har ikke anledning til å stikke innom en AD i nærmeste fremtid for å teste..
Generelt leder 8500 med safir bak og det jeg har lest om urverket, men 2500 er noe mindre, åpne 6/9-tall og vinner på pris..
Noen som kan dytte meg i en av retningene? :)
 
Hei dere, jeg har ikke greie på Omega, og lurte på hva dere synes om denne Seamasteren? Det er en slags prototyp, som min far fikk da han dykket for Comex på 60-70-tallet. Jeg har ikke sett en sånn før, har dere? Comex hadde en liten periode der de fikk Omega, og ikke Rolex.


Omega
Omega_back

Wow, ser ut som en seamaster i en monoqocue kasse? Slik den orginale ploprof hadde. Har ingen greier på det men vet jo at @Preben Lidi har greier på mye sære klokker :p
 
  • Liker
Reaksjoner: fasteddiefelson
Wow, ser ut som en seamaster i en monoqocue kasse? Slik den orginale ploprof hadde. Har ingen greier på det men vet jo at @Preben Lidi har greier på mye sære klokker :p


Hei og hopp, takker for tillitten men denne har jeg ikke vært borti. Men det er jo noen som er veldig flinke på Google her. Men de pleier komme med svaret ett døgn eller 2 senere. Så smør deg med tålmodighet, de er sikkert på saken ;). Denne var jo virkelig morsom så det bør de være.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Kan bare dele mine erfaringer å det er at cal 2500 ikke oppfattes som høy, er faktisk overrasket over hvor slank den er :)

8500 har flere "fordeler" som ett nyere urverk, liquid metal bezel (som er griselekker) og safir baklokk som er kjekt å ha.
Men ja 8500 er en god del tykkere å i mine øyne litt uproporsjonal i 42mm størrelse, men passende i 45,5mm

Må legge inn ett bilde av min 2500 45,5mm mens jeg er i gang :)


Hvor stor forskjell er det på PO 2500 og 8500? Tenker på størrelse, urverkene og bære komfort..
Ser det er mange 2500 ute å går på TS om dagen og 8500 er kjent for å være høy, men målte Blue Rayen min og kan se ut som at de bærer ca like høyt med Nato under. Så kan være at mine spinkle håndledd klarer en 8500. Står fast her nå og har ikke anledning til å stikke innom en AD i nærmeste fremtid for å teste..
Generelt leder 8500 med safir bak og det jeg har lest om urverket, men 2500 er noe mindre, åpne 6/9-tall og vinner på pris..
Noen som kan dytte meg i en av retningene? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: EspenK
Takk for svar @Jone
2500 er vel det samme som i SMP om jeg husker riktig og den er vel meget behagelig.
Måtte bli 42mm jeg måtte ha ja
Leste noe om at tidlige utgaver av 2500 hadde noen små problemer, men har blitt fikset i 2500D utgave?!
Når var det dette ble introdusert?
 
Litt usikker på dette med A-B-C-D utgavene av cal2500

Var ikke klar over det men det ser ut som SMP fikk cal2500 når de gikk over fra cal1120 ja.....
 
Usikker her selv, så noen med kompentanse får ta dette ;)
Med tanke på 42mm vs proporsjoner så helles det mot 2500 nå. Sitter igjen med litt på konto også som kan glede madammen som holder ut med klokkeprate :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Noen som har erfaringer med Hirsch gummirem og Omega gummirem?
Hvordan er komforten mellom disse?
Pris forskjellen er jo drastisk så blir vel Hirsch om ikke noe dukker opp på k/s. Er jo også salg har jeg fått med meg på Hirsch, men om Omega remmene er verdt prisen så får vi heller se...
 
Noen som har erfaringer med Hirsch gummirem og Omega gummirem?
Hvordan er komforten mellom disse?
Pris forskjellen er jo drastisk så blir vel Hirsch om ikke noe dukker opp på k/s. Er jo også salg har jeg fått med meg på Hirsch, men om Omega remmene er verdt prisen så får vi heller se...
Hirsch Robby er definitivt den beste gummi reima jeg har prøvd.
 
  • Liker
Reaksjoner: EspenK
Noen her som har grei koll på serienummer og kan si noe om når en OSPO 45,5mm cal. 8500 med serienummer 8630**** er produsert?
 
Hei!

Er det noen som har erfaring med både Seamaster Professional og Seamaster Professional Chrono?
Jeg vurderer en av de, men lurer på hvordan chrono utgaven bærer, den virket nokså tykk når jeg så på den i butikken (utgaven med wave mønster i skiva). Er en kronograf dyrere å ha på service?

Hvilken av de to ville du selv valgt hvis pris ikke er et kriterie?
 
Må dra denne tråden opp igjen.

image.jpeg
 
Fikk denne gummireimen fra ebay i dag, og synes den så veldig bra ut på klokken. Problemet er at kvaliteten virker heller laber, så myk at den ikke ligger helt inntil klokken (selv om det kan se sånn ut på bilde). Vil gjerne ha en som ser lik ut, men av høyere kvalitet enn denne til 200. Forslag?