Omega Seamaster-tråden

SPE_OlympicCollection_PyeongChang2018_52232442103001_vueC_large.jpg

Noen som skal gå til innkjøp av neste års Pyeongchang OL Limited Edition, PO eller AT? ;)
52210422103001.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Første "OL" klokke av Omega som jeg faktisk syntes var mer vellykket en mye av de andre. PO'n var faktisk fin, hadde dog foretrukket den på lenke. Dessverre så er det vell noe form for OL inskripsjoner på baksiden vil jeg tro, da det ikke er noe på fremsiden. Det gjør dessverre at den et utelukket fra meg, men kul var den likevel.
 
Første "OL" klokke av Omega som jeg faktisk syntes var mer vellykket en mye av de andre. PO'n var faktisk fin, hadde dog foretrukket den på lenke. Dessverre så er det vell noe form for OL inskripsjoner på baksiden vil jeg tro, da det ikke er noe på fremsiden. Det gjør dessverre at den et utelukket fra meg, men kul var den likevel.
52232442103001-30-large.jpg

Lenke medfølger i esken :cool: Men ja, så et bilde som viste OL-inskripsjoner på baksiden..
 
Huff. Lover ikke bra for Omega, dette :(
Absolutt enig. Synes det begynner å bli litt vel mye med tanke på at det lages "Limited Editions" av alle og alt mulig Omega er forbundet med. Speedy og dens historie med NASA og månelandingen synes jeg er interessant og en fin gest å lage LE av, men dette begynner og ta litt overhånd..

Ikke er vel dette spesielt pent heller, eller..?
52210422103001-20-large.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Blir mye Special Ed. Enig i det, men når det først skal være en, så er baksiden artig. Forsiden kunne vært litt mer spenstig. Lillehammer versjonen var fin, men quarts.... Jeg siklet på den en lang periode.

8
 
Er på tredje Seadweller og ender opp med å bruke SMP som jeg kjøpte i 1998. Har også hatt Explorer II en liten periode. SD4000 ligger i skapet med deler av plasten fremdeles på. Neste nye klokke blir nok en Seamaster av et slag. Liker nedtoningen med Omega i tillegg til DNA og et fantastisk serviceapparat.

Hmmmm......... Lett påvirkelig som man er i denne verdenen, så vurderer jeg pt å bytte hhv Ploprof og PO GMT Goodplanet i en stk Seadweller 4000. Selv om begge Omegaene er som nye er de pr definisjon brukte, og vil i realiteten samlet ha ca samme markedsverdi som en ny SD. Er jeg tullete som vurderer et slikt bytte, eller er det et utslag av en sakte evolusjonistisk tilegnet "fornuft" (les; bevis på at merkevaresatsning virker)? Kjøpte en ExplorerII Polar for et par år siden, men........ tja.......
 
  • Liker
Reaksjoner: Ustoppelig
Jeg syntes denne var fin. Skal kjøpe en sånn, hvis jeg blir tatt ut til å delta... :D

Det er mange av disse modellene som tar seg langt bedre ut i virkelig livet, enn på bilder.
Det tryggeste du kan gjøre er å se på den, og avgjøre da! I alle fall siden du liker den i utgangspunket. (Hvis du tør....)

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Hugo Cabret
Det er mange av disse modellene som tar seg langt bedre ut i virkelig livet, enn på bilder.
Det tryggeste du kan gjøre er å se på den, og avgjøre da! I alle fall siden du liker den i utgangspunket. (Hvis du tør....)

8

... så var det dette med deltakelsen i OL ;)

Jeg syntes fortsatt den er fin, og for meg er ikke slike LE modeller på noen måte ødeleggende for Omega som merke. Men for å kjøpe en slik så må det være en link for meg til, i dette tilfelle, OL i 2018. Det er det ikke, jeg vet med sikkerhet at det ikke blir noen deltakelse.
 
20161010_132949.jpg
Finnes den remmen eller noe lignende i andre farger? Lei av lenken på sjømesteren min og synes denne remmen så interessant ut.
Synes ikke noe om carbonremmen de har. Er vel en gummirem med vanlig spenne til denne? Trenger forandring og innbiller meg at denne kler best remmer som sitter inntill kassen.
 
Vis vedlegg 28675 Finnes den remmen eller noe lignende i andre farger? Lei av lenken på sjømesteren min og synes denne remmen så interessant ut.
Synes ikke noe om carbonremmen de har. Er vel en gummirem med vanlig spenne til denne? Trenger forandring og innbiller meg at denne kler best remmer som sitter inntill kassen.
Alltid greit å ha noe å veksle lenken med ja. Dessverre er original Omega-rem i gummi lei å få fatt i, eller svindyr(typ 2500kr++), så jeg gikk for Isofrane på den jeg hadde.
Det blir ikke store glipen mot kassen, da hullene er såpass tett på kassen.
Legger ved et bilde for å illustrere.
image.jpeg
 
Vis vedlegg 28680
Vis vedlegg 28675 Finnes den remmen eller noe lignende i andre farger? Lei av lenken på sjømesteren min og synes denne remmen så interessant ut.
Synes ikke noe om carbonremmen de har. Er vel en gummirem med vanlig spenne til denne? Trenger forandring og innbiller meg at denne kler best remmer som sitter inntill kassen.
Er denne du skal ha:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: MINUTE_REPEATER
Ja den er fin. Men her er vel spennen alene flere tusen? Det finnes en med vanlig spenne også? Blir litt ofrei surfing, noe som er ganske ulidelig. Fin Espen det alternativer?
Mener å ha sett en haiskinn (?) rem i samme stil. Men finner ikke denne lenger.
Nato er vel alltids et alternativ. Evt å flippe hele klokken.