Omega Seamaster-tråden

2232.80

Jeg hadde selv modell 2232.80, altså seamaster i titan men med blå skive. Digget denne, men ble dessverre solgt videre til fordel for noe annet. Angrer på at denne ble solgt!

Pål, nå er denne min. Sitter og ser på den nå. Er meget fornøyd! Ha en god helg!
 
Det er flott å høre at du fortsatt har denne Arne! Hadde satt stor pris på noen bilder av uret i dagens tilstand :)
 
Omega Smp Photo by badeande | Photobucket

Kan ikke se for meg at jeg kommer til å selge denne.

Hjelper deg med å få frem bildet jeg.

20130309_105823_zps4ebff968.jpg


Dette er utrolig mye klokke for pengene!
 
Supert bilde:)

Dette er utrolig mye klokke for pengene!

Fant denne på chrono24:

Omega Seamaster 300 M Titan mit 15 Monate Omega Garantie for $*1,833 for sale from a Trusted Seller on Chrono24

Trusted seller siden 2009, men finner ingen referanser. Betaling skjer med bankoverføring. Selger er relativt dårlig i engelsk så vanskelig å snakke detaljer. Hva tror dere?

Er ikke helt inne i dette med garanti, men siden modellen gikk ut av produksjon i 2007 (?), hvordan kan det være 15 mnd omega-garanti igjen på denne? Service-garanti?
 
Redigert:
Hei, jeg lurer paa om noen har tips naar det gjelder justering av storrelse paa 2254.50 gummirem?
Er dette noe som kans gjores selv, eller burde jeg ta turen til en urmaker?
Har sokt litt rundt paa nettet, men fant ikke stort.

Legger ved et par bilder av liknende rem:

rubber3_zps6cb7f1e6.jpg


rubberclasp_zpsd0d222fa.jpg
 
Jeg hentet min Seamaster Cosmic 135.0017 hos urmakern etter bytte av glass og generell gjennomgang i dag. Kjøpte samtidig ei billig reim for å sprite opp fargene litt. Mulig jeg kjøper ei svart reim som passer til et flertall av skoparene mine senere, men jeg er ikke så bevisst mine lærartikler som jeg kanskje burde

Beklager litt stusselig bildekvalitet, men bilde er bilde :)

image_zpsee5529d7.jpg
 
Hei, jeg lurer paa om noen har tips naar det gjelder justering av storrelse paa 2254.50 gummirem?
Er dette noe som kans gjores selv, eller burde jeg ta turen til en urmaker?
Har sokt litt rundt paa nettet, men fant ikke stort.

Legger ved et par bilder av liknende rem:

rubber3_zps6cb7f1e6.jpg


rubberclasp_zpsd0d222fa.jpg

Se der remmene festes i låsen. Der kan du kutte av gummiledd.
OBS nå forutsetter jeg at du vil ha kortere rem!
 
Vil du ha remmen lenger er det ikke verre enn at du trykker inn de pinnene på siden av spennen, men dette antar jeg du skjønte :)
 
Se der remmene festes i låsen. Der kan du kutte av gummiledd.
OBS nå forutsetter jeg at du vil ha kortere rem!

Vil du ha remmen lenger er det ikke verre enn at du trykker inn de pinnene på siden av spennen, men dette antar jeg du skjønte :)

Takker for svar. Endte opp med å ta turen til en urmaker som gjorde det på 10 min. Måtte ta av ett par ledd på gummiremmen.

Legger også ut et dårlig mobilbilde av av den nyinnkjøpte klokken, noe jeg har gledet meg lenge til å kunne gjøre.

photo-1_zpsc299945a.jpg


Tips til skinnremmer tas imot med glede!
 
Har nettopp gått til innkjøp av ny original gummirem til min PO cal. 2500, og var meget usikker på om gummiremmen til den nyeste PO cal. 8500 ville passe. Fikk reima i posten nå rett etter påske, og kan meddele at dette fungerer meget bra!

Legger til et lite bilde, som viser en beskjeden forhøyning i det innerste partiet. Ellers synes jeg denne var mye bedre enn den eldre modellen. Også en stor bonus med deployant clasp.

20130404-DSCF1628_zps670aebe2.jpg


Sitter nå med det jeg synes er en meget oppegående beater!
 
Redigert:
Heisann sveisann!

Fant en Seamaster De ville som jeg liktehjemme. Det var vist min oldefar sin, så er noen år gammel.
Har tenkt å kjøpe en brun reim til den, men lurte på om noen av dere kunne fortelle meg hvor mye denne er ca. er verdt? Jeg har ingen anelse, og på ebay finner jeg veldig forskjellig tall. Det går ikke å trekke den opp nå så må se an om det er verdt å reparere den. Er dette noe som er vanskelig å få reparert? Tenker da siden det er en gammel klokke.

Som dere ser, er oversiden gull, mens undersiden er sølv farget.

IMG_8927_zps15534870.jpg


IMG_8930_zpsaf6088b9.jpg
 
Redigert:
@andy24

Klokken som salgsobjekt er ikke verd så mange kronene. Uten at jeg er noen spesialist på området vil jeg tippe et par tusen kroner hvis den er ship-shape. Arrester meg gjerne på dette.

Men, klokken har jo tilhørt din oldefar og affeksjonsverdien bør jo være høy nok, sett med dine øyne.

Du burde få en urmaker til å ta en titt på den. Det er ikke sikkert det er så store jobben å få den til å gå igjen. Polering av plexiglasset og litt pussing/rengjøring av kassen ordner du selv. Og vips, så har du et fint, gammelt dressur som minner deg om forgagne tider når du bruker det.

Velkommen hit, forresten.
 
Redigert av en moderator:
Takk for svar. Har ingen planer om å selge den, syns bare det er greit å ha en liten peiling på hvor mye den er verdt.
Noen som har tips til urmaker i Oslo som kan se på sånne? Kan tenke meg at ikke alle har like god peiling på såpass gamle klokker. Hadde vært utrolig morsomt å fått den reparert, men får se an om det er en student-vennlig pris!