Alternativt så kan du bruke klokkene 3,4,5,6 dager i strekk, eller få flere å rotere på. Da går de ut før du bytter. For all del må du unngå disse med 8-dagers opptrekk.
Hva mener du med ETA?Vokser på meg denne etterkvart her og @magun (!)
Var i utgangspunktet sikker på å flippe den. Men jaggu vart det Speedyen som "måtte" gå.
Holder tiden meget så godt, selv om det er ETA.
Vokser på meg denne etterkvart her og @magun (!)
Var i utgangspunktet sikker på å flippe den. Men jaggu vart det Speedyen som "måtte" gå.
Holder tiden meget så godt, selv om det er ETA.
Hva mener du med ETA?
Nei nei fy fy, Speedy med dato erke SpeedyNyere Speedy har noen modeller med dato. Stemmer, de er ikke ansett som helt ekte... Selv om også jeg (nok) hadde foretrukket den. Med displayback og alt moderne dill...
Jeg er enig med deg der, @Oddemann!
8
HeiETA= Estimated Time of Arrival. Brukes av klokke-interesserte over hele den vestlige verden for å måle tiden til neste klokke-kjøp skal skje!
(He he! Spøk til side!)
ETA er en stor Sveitsisk produsent av urverk. Disse urverk brukes i (mange/"alle") vestlige klokker med mekaniske urverk. Mange/de fleste store gjør mer eller mindre modifikasjoner på dem og gir dem et eget "Caliber nummmer". Det er satt i gåsøyne for det er ikke bestandig så mye mer enn å skrive på rotoren.... Andre gjør større ombygginger; Omega sin CoAxial ombygging er et eksempel.
ETA eies av Swatch Group, og med tiden vil de begrense salget av ETA-urverk til kun sine egne merker. Dette har ført til at flere begynner å lage sine egne. Blant annet er det (selvfølgelig) flere i Asia som lager sine egne. Dyrere Seiko har vel alltid hatt egne Seiko InHouse urverk (egenproduserte)? Tag Heuer har også begynt å lage egne til sine high-end klokker.
Mer her; www.eta.ch
Med forbehold om enkelte feil....
8
Ja, det heter Omega 1128. Nytt for meg at det er ETAbasert. Uansett, oppfører seg veldig bra på den i mine øyne perfekte sommerklokkenJeg mener "Great White" har en GMT-variant av Omega sin Caliber 1120. Dette caliber nummeret husker jeg ikke. Omega sin 1120 er basert på en ETA. Altså igjen en modifikasjon. Derimot; 1120 og dets søstre er kjent som et bra urverk!
8
Den gjorde seg absolutt med Nato på. Gratulerer!
Første "skikkelige" klokke. Måtte ha omega Nato selvom prisen er rimelig stiv!