Omega Seamaster-tråden

Nokon her som har erfaring med den nye 39.5 mm Planet Ocean? Eventuelt erfaring med cal 8800? Vurderer å oppgradera fra SMPc, men har ikkje fått prøvd den sjølve endå.:rolleyes:
Har prøvd den på armen og syntes den ble for liten. Og så er den fortsatt høy så syns den så lit merkelig ut på armen. Men det er jo bare min mening:)

Nokon her som har erfaring med den nye 39.5 mm Planet Ocean? Eventuelt erfaring med cal 8800? Vurderer å oppgradera fra SMPc, men har ikkje fått prøvd den sjølve endå.:rolleyes:
Sier meg enig med @Olando hva størrelse angår, den blir for liten i diameter kontra høyde.
Selve urverket er det samme som 8500-verket, med unntak av at det nye har en antimagnetisk motstand på 15000 gauss.
Så om du tenker at 43,5mm blir for stort, gå for forrige modell på 42mm. Det ligger vel er slik(LNIB) til salgs her i K/S også, om jeg ikke husker feil. Urmaker Gjertsen i Bergen har 20% på denne også, om du bor i nærheten her.
Uansett er PO en utrolig flott klokke :)

• Liker
Reaksjoner: morbra
20161020_165017.jpg

Noen som har klådd på/prøvd den nye PO 39.5mm? Jeg syns den ser bra ut, men skiven ser en smule sammentrykt ut og den er visstnok kun 19mm mellom lugs.

Edit: ser at det er diskutert litt lengre oppe her.

Fra MW:
Omega-Seamaster-Planet-Ocean-600m-39.5mm-6.jpg

Redigert:
Noen som har klådd på/prøvd den nye PO 39.5mm? Jeg syns den ser bra ut, men skiven ser en smule sammentrykt ut og den er visstnok kun 19mm mellom lugs.

Fra MW:
Hvis du befinner deg i Stavanger så kan du prøve den hos oss. Vi har for tiden inne de fleste varianter.

Fra MW:

Du blir lurt av smalere lenke. En ekte PO ser jeg på som 45mm. Når den kom som 42 var den nok kanskje mer passe til mine nye håndledd. Den blir litt mindre, men proposisjonene er bedre bevart.

Selv ville jeg vurdert 42....

8

vurdert 42....
Det er snart ikke et alternativ lengre, da 43,5 erstatter både 42mm og 45mm(dette med 8500-verket). 39mm er ny, og skal appellere til damene primært, med edle stener og mer bruk av feminine farger.
45mm består som GMT(GoodPlanet) og kronograf.
Korriger meg om jeg tar feil @JørgenO.

Det er snart ikke et alternativ lengre, da 43,5 erstatter både 42mm og 45mm(dette med 8500-verket). 39mm er ny, og skal appellere til damene primært, med edle stener og mer bruk av feminine farger.

Huffda!
Jeg har hatt 45 på ønskelisten lenge! Til tross for at den kanskje blir for stor... Kommer en 43 så blir det naturlig at det kommer inn en 39'er, eller mindre. Speedmaster finnes også i denne størrelsen.

8

Det er kun chronographen som forblir 45 mm. GMT, inkl. Good Planet, har alltid vært 43 mm og det vil den fortsatt være.

Når det er sagt, så er 43 mm en veldig fin størrelse for denne klokken, etter min mening.

Var og så etter 42mm titan PO 8500 for noen dager siden, og fikk da prøve de nye 43mm kassene, og sammenlignet en 42mm i stål, med ny 43mm samt 39mm og 45mm i stål. Angrer på jeg ikke tok et sammenligningsbilde av alle skivene sammen, for 42mm fremstod helt klart for meg som den best balanserte skiven. Utrolig at 1 mm kan gjøre SÅ mye med utseende på en klokke. Hadde på en sub, og den er jo kun 1mm større enn 39mm`eren, men så ut som den skulle spise den opp. Har jo akkurat der med lugs å gjøre sikkert.

Baklokket har blitt marginalt tynnere på de nye 43mm, men den er fortsatt i overkant topptung synes jeg (derfor jeg solgte min 8500 42mm i stål) Dette er jo HØYST subjektivt, men for meg så fremstod de nye 43mm`erne som mye mindre atraktive enn de "gamle" 8500. Liker hverken den blanke skiven eller den nye bezelen. Matt var mye penere synes jeg. Så det, kombinert med at Omega dessverre spyr ut nye varriasjoner på løpende bånd, gjør at jeg nok ikke er en fremtidig kunde. I allefall ikke på de nye PO`ene. Omega klarer seg nok greit åkke som, med meg eller ikke på laget;)

Redigert: