Da er endelig min gamle Seamaster tilbake i samlingen. Forrige eier, min bror har ikke akkurat behandlet den med silkehansker....av den typen som ikke tar av seg uret når han mekker motor... Dessverre heller ikke den typen som bytter batteri på et quartz ur, men lar den ligge i skuffen......lenge
Må innrømme at jeg var spent på om caliber 1538 var "druknet" i gammel batterivæske. Fikk levert uret til urmaker som kunne fortelle at alt var i skjønneste orden med urverket, men pakningen hadde begynt en metamorfose med baklokket. Uansett, min trofaste beater var atter i live.
Uret ble kjøpt av en urmaker på Storo senter sommeren 1995. Den gang betalte jeg en månedslønn for denne, noe jeg kun hadde råd til etter en kontingent i Bosnia. (Husker jeg tittet på en Submaster hos Bjerke....Men) Uret med den korte benevnelsen Seamaster 300M Quartz 2541.80.00 var i allfall endelig min. Dette var min første reale dykker og langt fra den siste.
Etter nesten 23 år, fungerer uret fortsatt som forventet. Dog er det ikke mye kraft igjen på lumen. Begynner å nærme seg min Explorer.... Lenken er heller ikke verst, men hadde sikkert hatt godt av litt TLC. Uansett, denne gangen blir Seamaster 'n værende i samlingen!
Ikke veldig originalt med Spectre reim, men den passer jo likevel. Rødfargen på sekundviseren er kun gjenskinn!