Det er pussig. Det er da helt vanlig å gjøre en avtale i dag, med pris fastsatt i dag, og levering i fremtiden?Det kan være greit å nevne at klokker som er bestilt før prisoppgang også må fysisk være i butikken før 1. juni. Det holder ikke å komme dagen før og bestille et ur, man må da uansett betale for prisoppgangen.
Det er pussig. Det er da helt vanlig å gjøre en avtale i dag, med pris fastsatt i dag, og levering i fremtiden?
Jeg er heller ikke ekspert, men kan ikke tenke meg det. Når f.eks nettbutikker legger ut varer til feil pris er de forpliktet til å levere til den avtalte prisen. Dersom Omega er vanskelige og vil ta ny pris av AD, vil jeg forventa at det er AD som taper penger og ikke forbruker.Nå er jeg noe rusten på avtalerett og forbrukerkjøpsloven, men inngår man en avtale om kjøp der man forhåndsbetaler, eventuelt betaler depositum på et ur med en fastsatt pris, kan de ikke uten videre, om det ikke er spesifisert og akseptert av kjøper i skriftlig eller muntlig form, sette opp prisen bare fordi uret ankommer etter en månedesskifte. Dette er jo svært urimelig. Eller tar jeg helt feil? Er det kanskje en klausul om at kjøpet ikke er fullbyrdet før kjøper mottar varen?
Noen som har fått tak i oppdatert prisliste?
Jadda, når er neste prisoppstigning igjen?
Fikk høre nå at mest trolig kommer det et nytt prisoppstigning før November...Vil gjette august/september. Virker som at hver 4mnd er greia
Fikk høre nå at mest trolig kommer det et nytt prisoppstigning før November...
Seriøst? Hørte du det fra AD? Da er det bare å tømme sparegrisen og begynne å investere i klokker hvis dette fortsetter.
Omega representanten sier at det kan skje en prisstigning før november men han tviler på det. Den sveitsiske valutaen bestemmer dessverre dette.
Noen som har fått med seg hva nye Seamaster titanium ligger på etter oppgang?