Omega Speedmaster Dark Side of the Moon

Gratulerer @Pondus72 og @Consigliere.
Nydelig Speedmaster. Utrolig stilig med sort, og veldig praktisk med dato! Og så flott å ha noe som er litt uvanlig!

Enhver klokkeentusiast må ha en Speedmaster. Det betyr at jeg må få meg min etterhvert.

Jeg håper å få se den på en GTG!!

:cool:
 
Redigert av en moderator:
Som Pink Floyd entusiast var det jaggu på tide:

IMG_0386.JPG


Fantastisk glass! Er det AR-coating som får glasset til å fullstendig forsvinne? Hvorfor har ikke Rolex slike glass? Det er iallefall overlegent!

Hvor mye dusj/regn/svette/bading tåler original lærrem? Erfaringer?

Bortsett fra at klokka er sort (visste det ved kjøp altså!) er den perfekt:) !!!
 
Som Pink Floyd entusiast var det jaggu på tide:

Vis vedlegg 16664

Fantastisk glass! Er det AR-coating som får glasset til å fullstendig forsvinne? Hvorfor har ikke Rolex slike glass? Det er iallefall overlegent!

Hvor mye dusj/regn/svette/bading tåler original lærrem? Erfaringer?

Bortsett fra at klokka er sort (visste det ved kjøp altså!) er den perfekt:) !!!

Gratulerer! Fantastisk klokke, er det black/black?
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Gratulerer! Fantastisk klokke, er det black/black?
Nei, "kun" den "vanlige" :)

For meg er black/black er kul gimmick, men funker ikke for meg å ikke kunne se hva klokken er... lesbarhet og bærekomfort er blant mine viktigste valgkriterier.
 
  • Liker
Reaksjoner: Stolbark
Nei, "kun" den "vanlige" :)

For meg er black/black er kul gimmick, men funker ikke for meg å ikke kunne se hva klokken er... lesbarhet og bærekomfort er blant mine viktigste valgkriterier.

Det ville jo vært det smarte valget, men har man først fått en "crush" så......... :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Som Pink Floyd entusiast var det jaggu på tide:

Vis vedlegg 16664

Fantastisk glass! Er det AR-coating som får glasset til å fullstendig forsvinne? Hvorfor har ikke Rolex slike glass? Det er iallefall overlegent!

Hvor mye dusj/regn/svette/bading tåler original lærrem? Erfaringer?

Bortsett fra at klokka er sort (visste det ved kjøp altså!) er den perfekt:) !!!

Jeg bruker ikke mye skin/lærremmer, men har noen. Min erfaring er at de preges etter litt hyppig bruk. Spesielt dersom du svetter eller blir varm om sommeren. På en så fin klokke ville jeg startet med en alternativ rem med fin spenne. Eventuelt flytte over originalen. Selvfølgelig vil vel aldri klokken selges (?), men selv jeg tenker annenhåndsverdi...

Vanlig er vel en til tre år på en slik rem. Ut fra egen erfaring opp gjennom livet...

8
 
Som Pink Floyd entusiast var det jaggu på tide:

Vis vedlegg 16664

Fantastisk glass! Er det AR-coating som får glasset til å fullstendig forsvinne? Hvorfor har ikke Rolex slike glass? Det er iallefall overlegent!

Hvor mye dusj/regn/svette/bading tåler original lærrem? Erfaringer?

Bortsett fra at klokka er sort (visste det ved kjøp altså!) er den perfekt:) !!!

Som jeg nevnte for deg holdt min rem - tja - fra høst 2014 til si - sommer 2015. Den kunne med fordel vært byttet ut da. Nå skal det sies at jeg kanskje blir over gjennomsnittet varm rundt håndleddene, og dette kan ha påvirket forrige rem. Remmen som sitter på nå er brukt kanskje fem ganger, så der skal det være få problemer :D

Og ja - glasset har en funky AR-coating som gjør at alt blir skikkelig ... lekkert.

Ypperlig å se klokken på deg - den passet deg som pokker. Og gratulerer med fantastisk klokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Hei,
Har i en lengre periode sett etter en klokke av litt dyrere pris og har falt fullstendig for denne.
Hva tror dere prisen på bruktmarkedet burde ligge på i dag? Vil det være mulig å få den for under 60lapper?
Og hvordan tror dere prisen vil se ut om 5-10-20 år?
Takk for svar:)
 
Etter min erfaring har denne blitt dyrere i bruktmarkedet siste år. Du skal prute hardt for å få den under 65'
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Omega har ju ett hel gäng av band till DSOTM. Funderar på en matt alligator till min.
Det høres bra ut, hvor finner du oversikt over disse? Har sett noen alligatorremer, men alltid vært utsolgt på sidene jeg har funnet. Er egentlig på utkikk etter en mørk grønn Nato, men hadde vært morsomt å se hva som finnes.
 
Husker å ha tafset på denne når jeg skulle kjøpe meg en graduationgave. Endte opp med en vanilla-utgave ettersom prisen på denne var i overkant. Angrer dog kanskje nå, ettersom jeg sikler på en JLC i keramikk. Selv om keramikk-klokker ofte er større, så syntes jeg de maskerer det veldig bra. Spesielt med å være i sort. Den laverer vekten hjelper også.
 
Selv brukte jeg en del 20mm remmer, funka fett! NATOn var litt smal, de andre kunne jeg nesten ikke se at ikke passet. Eks reimene fra cheapestnatostraps.com.

Noen bilder her:
http://www.tidssonen.no/forum/threads/kjØp-nÅ-pris-62´-omega-dark-side-of-the-moon-dsom.41318/

Takk for info! Får prøve å sette på noen 20mm for å sjekke hvordan det blir. Ser at du hadde noe som ser ut som en grønn nato på din, tror det vil se bra ut med en enda mørkere grønnfarge til min black/black. Ellers hadde du jo komboen med sort/rødt som jeg også må teste!
 
Det høres bra ut, hvor finner du oversikt over disse? Har sett noen alligatorremer, men alltid vært utsolgt på sidene jeg har funnet. Er egentlig på utkikk etter en mørk grønn Nato, men hadde vært morsomt å se hva som finnes.

Vilken som helst AD :)
Men löjligt dyrt, 5.700 för svart alligator.
Men sitter du på fösta modellen med buckle och inte viklås passar ingen av dem nya banden oavsett.
 
Vilken som helst AD :)
Men löjligt dyrt, 5.700 för svart alligator.
Men sitter du på fösta modellen med buckle och inte viklås passar ingen av dem nya banden oavsett.

Ok, får ta turen innom en å se hva de har. Rart ikke Omega legger de ut på hjemmesiden sin, kunne bare finne NATOs der. Uansett så fulgte jeg Gentas råd og bestilte en liten haug med remmer i 20mm på nett isted, får se hvordan det fungerer først :) Har ikke versjonen med buckle, har samme versjon som deg når jeg ser bildene du har lagt ut tidligere, post gjerne bilder om du kjøper ny reim!