Omega Speedmaster Dark Side of the Moon

Hadde bursdag i går, og sitter sannelig med en Dark Side of the Moon på armen :eek:
Vistnok bare solgt to i Norge så langt. Lett og fin, virker mindre enn målene tilsier. Svært fornøyd:cool:

Denne er så flott! For en fantastisk bursdagspresang (har du fått den av noen, eller er det en gave til deg selv?)!

Gratulerer både med vel overstått og fantastisk klokke. Jeg gleder meg til å se bilder og lese hvordan den er "i bruk".
 
Mitt første bilde ever! (Alternativt ikke om jeg ikke får det til)
Fra en tur inn Oslofjorden i går. Som sagt ingen stor fotograf :)

 
Redigert:
Fikk nettopp telefon fra Bjerke Paleet om at de har fått inn en DSotM. Ikke løp og kjøp, men la meg ta turen innom først så jeg får tafset litt! :p
 
Var innom Bjerke i dag og prøvde klokken på armen. Den er høy - men sitter som et skudd. Og ved gud, den er frekk og lekker i uante mengder. Virkelig en nydelig klokke - og den bærer så forbannet uanstrengt at jeg nesten ble litt skuffet. Den var rett og slett perfekt for min del.

Fremdeles er 75.000 mye penger - vanvittig mye penger, egentlig. Jeg har fundert litt på en brukt Daytona, og de koster mindre enn 75 og har et svært forutsigbart verditap. Med dark side of the moon vet vi strengt tatt lite så langt.

Alt i alt var det en svært artig opplevelse. Prisen er fremdeles ganske drøy - men på samme tid er prisen på en "vanlig" Speedmaster 9300 også ganske drøy, så derfra er hoppet lett verd det. Det er mer brutaliteten i inngangssummen ellers, og den totale mangel på disse brukt.
 
Som relativt nybakt eier av “Dark Side of the Moon” må jeg bare si følgende - den er rett og slett fascinerende, særlig skiven....

Ja, klokken er relativt dyr både sammenliknet med den “vanlige” Speedy 9300, de klassiske Speedy’ene og ikke minst Daytona. Jeg var ikke langt unna å velge den bort til fordel for en ny Daytona, med velkjente “Rolex-egenskaper” herunder forutsigbart verditap. Jeg feiget ut første gang jeg hadde Omega’n på hånden, men angret. Noen ganger må man bare over på “the dark side”, og ta sjansen. Dessuten er det jo gøy å ha noe som skiller seg litt ut :cool:

Kan også fortelle at den sorte fargen får klokken til å virke vesentlig mindre enn den faktisk er med sine 44,25 mm. I tillegg bærer den lett med den medfølgende nylon/lærremmen.

Jeg håper å få se flere eksemplarer av Dark Side of the Moon her inne i løpet av sommeren, det skal fremdeles være ett eller to eksemplarer igjen hos ulike AD’er i Norge, samt noen på vei inn!

 
Redigert:
Takk for det @vintertid! Jeg bøyer meg i støvet for din kone - jeg måtte nok kjøpe min selv.... I tillegg må jeg alltid bestikke min bedre halvdel med noe pent de gangene det dukker opp noe nytt i boksen :mrgreen:
 
Redigert av en moderator:


Jeg sier som "Vintertid"; velkommen til "the Dark Side"! Og, ja - du har rett, her er det både øl og champagne....:cool: