Hør, hør!Etter at Klokkeriet kom er wristshots blitt så vanlig at det kun blir flaut hvis du blir kjørt ned av trikken eller no mens du tar bilde.
Det letteste er å starte med 372 og 720 som jo er og blir The Ultimate PAM. Så er det minus poeng i kred for hver ting som endres........ Maks kred er da 372 eller 720 i daglig bruk. Mest praktisk med fortsatt ok med kred er 510 eller 560/562 med 8 dagers verk.
Om jeg mot formodning noen gang skulle finne på å bytte ut min 372, så ville det i så fall vært for en 560. Det eneste problemet er å få tak i en med sandwich dial (kun første året som hadde sandwich om jeg ikke tar skammelig feil), hvilket jeg i hvert fall synes er en viktig greie med Panerai. Men 372 er bare jævlig mye fetere.
Og så et lite bilde til av min eneste Panerai for å sprite opp tråden litt. For øvrig også min eneste klokke som dermed er i daglig bruk. Behøver ikke mer. Dato finner man overalt ellers, det er bare en vanesak.
@Entusiastenjoha , dette med wristshot er vanskelig, spesielt på større Panerai. Wristshot er som regel veldig up close, og da ser klokka større ut enn den egentlig er. Jeg synes selv at min Panerai ser alt for stor ut på det første bildet under, men det synes jeg ikke i det hele tatt i det virkelige liv (selv om det sikkert er en drøss med medlemmer her som vil mene at jeg er alt for pinglete til å gå med en 47 mm Panerai). Sneik meg ut på dass nå for å illustrere poenget. Det er også slike bilder som det siste jeg gjerne liker å ta hos en urmaker.
For øvrig er det null problem å ta wristshot hos f.eks. Bjerke. Det er bare å si at du må dokumentere og vise kona, tenke litt på det, et eller annet, så er ikke det i nærheten av flaut.