Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

562 og 564 tok over for 176 og 177 som har gått ut av prod. De nye har in-house og skiven er i en litt annen farge (Tobacco vs sort på de gamle). Kassene er like. Mulig de gamle bygger noe lavere grunnet urverket. Og ja, de er bettarini. Firkantede og fine

Vet ikke om jeg vil si overtok i og med at 562 og 564 begge også er 8 days varianter og også har dette på skiven, mens som du skriver 176 og 177 er ETA. Nå er det vel ingen av base modellene som har sandwish lenger så både 562 og 564 er tilbake til vanlig painted dial. Selv om begge er vel lett å finne brukt med sandwich hvis det er en dealbreaker.

• Liker
Reaksjoner: Run AC og GrimReaper
Vet ikke om jeg vil si overtok i og med at 562 og 564 begge også er 8 days varianter og også har dette på skiven, mens som du skriver 176 og 177 er ETA. Nå er det vel ingen av base modellene som har sandwish lenger så både 562 og 564 er tilbake til vanlig painted dial. Selv om begge er vel lett å finne brukt med sandwich hvis det er en dealbreaker.

jeg vil si de tok over, men spiller ingen stor rolle for meg altså. Det som er litt artig er at på Panerai.com er det bilde av en 562 med sandwich, men om man trykker på modellen, så kommer det opp et bilde av en painted. Men det stemmer sikkert bra at dagens produksjon er av painted varianten.

jeg vil si de tok over, men spiller ingen stor rolle for meg altså. Det som er litt artig er at på Panerai.com er det bilde av en 562 med sandwich, men om man trykker på modellen, så kommer det opp et bilde av en painted. Men det stemmer sikkert bra at dagens produksjon er av painted varianten.

Ja er vel endel nettselgere også som bruker generelle bilder som fortsatt viser sandwich. Panerai kutta vel sandwich ut dial igjen på base modellene i 2014/15. Alle basemodellene stammer jo fra Pre-Vendome tiden og Vendome launchen i 98/99 og de var jo alle painted i utgangspunktet. Så sandwich på en base modell er jo egentlig litt odd sammenlignet med 372 og de repro modellene av vintage Panerai.

• Liker
Reaksjoner: Run AC
914 og 915 har begge en subtil form for sandwich.

Jepp, reintroducing Italian confusion........ flotte ur, men WTF? 510, 562 og 564 går de tilbake fra sandwich og så slipper de 914 og 915 med???? De hadde hatt godt av en ryddesjau eller ihvertfall bli enige med seg sjøl.....

He he, ja panerai er evig schizofrene. Samme greia med fauxtina. I det ene øyeblikket skal alle ha det. Så slipper de updates av samme modell uten.

• Liker
Reaksjoner: Gluke
Hei. Har lagt ut den del Panerai-produker til salgs. Men fikk dårlig vibber over denne..
Kan noen hjelpe med denne spennen?:) Er den ekte?

Edit: Longshot å spør dere om hjelp @Tom Henriksen @BRIO1368 @Gin ?
IMG_20210216_124455.jpg
IMG_20210216_124448.jpg

Redigert:
Morsomt at det er så mye kunnskap rundt de forskjellige modellene. Men jeg har forstått det riktig når 176 og 177 har gått ut av produksjon mens 562 forsatt er å få tak i ny? Og hvilken kasse har den; bettarini eller 1950? Jeg går meg litt vill her merker jeg :D

Her er 17minutter med hvorfor 176 er et godt valg (om @Rune AB sine bilder ikke allerede har overbevist deg)

• Liker
  • Elsker
Reaksjoner: J.CAT og Run AC
  • Liker
Reaksjoner: JanSkrotnes
Ingen av mine OEM spenner synes å ha de bokstavene på baksiden. Kanskje fra en bestemt batch/tidsperiode?

Ser at alle mine spenner har bokstaver på baksiden, men følte fonten på forsiden var litt shabby.. :confused: Tenkte å legge den ut for salg,men vil jo ikke legge ut noe som ikke er kosher

@GrimReaper ligger en PAM177 på Finn nå:

• Liker
Reaksjoner: Run AC og GrimReaper
@GrimReaper ligger en PAM177 på Finn nå:

Det gikk fort......

Nå er det lenge siden jeg hadde Panerai i samlingen, men det begynner å klø skikkelig.
Egentlig har jeg hatt en forkjærlighet for 682/683 og de nydelige 42mm Submersible kassene.

Meeeen, jeg er åpen for 47 mm Luminor av de med litt mer «korrekt» look. 372 fås jo til en grei sum, og jeg er ikke på Fiddy budsjett. Alt mellom vil vurderes. Noen tanker?
Gode forslag til referanser mottas gjerne!
Ligger en 682 på Finn nå

• Liker
Reaksjoner: Ralph