Passaround 2012

Hva med 0,850K fra hver og så kjøper vi gull-Speedyen til han svensken? Jeg har gullmanko i samlimgen:D

Jeg syntes dette var et spennende forslag! Jeg har lyst å være med av to grunner: 1) bli kjent med en ny klokke og 2) være med i trekning av en klokke jeg har lyst på. Og en gull-speedy hadde vært innmari kult, men det sitter langt inne å kjøpe den, så en loddtrekning er iallefall ett skritt i riktig retning. Ift mitt pkt 2 syns jeg Stowa, Noma, inn etc er litt kjedelig.

Et annet forslag er å få tak i en brukt Rolex 116234 til ca 25'. (850*30 eller 1250*20). Hvorfor 116234? Tror det er mange i sub-menigheten som kan ha godt av å prøve en av de virkelige klassikerne som jeg mener stål Datejust med fluted bezel i hvitt gull representerer. Også er det en klokke som fort kan bli en keeper for den som vinner den da det er ei utrolig pen og anvendelig klokke + at det å sitte igjen med klokken etter en slik passaround er en unik historie i seg selv:)

Sett Mogens, Jonny eller en annen storselger på oppdraget, så får vi raskt tak i et flott eksemplar fra 2007/8 med bokser og papirer for 25'. Vil jeg tro...


PS: begge disse forslagene bryter med Krilles regler, hvilket jeg kommer til å følge lojalt, men håper forslaget kan være verdt en vurdering iallefall
PPS: all honnør til Krille for initiativ!



Vh
Geir
 
Jeg føler et behov for å oppsummere og strukturere litt. Jeg har samlet noen av de innkomne forslagene som jeg synes er aktuelle, og som faller innenfor både budsjettmessige og andre kriterier. Jeg kan si med én gang at brukt er ut, Tag Heuer er ut, Oris er ut, FC er ut. Grunnen er at Passaround skal være noe annet, noe spennende noe, som man kanskje ikke får testet ut på andre måter.

Såh, her er det:

* Nomos ser ut til å ha mange fans. Jeg synes også de er spennende, og ber om at vi kan få opp hvilke(n) som er mest aktuell(e). Minner om at prisen bør ligge på max ca 15000,- inkl porto og mva, det betyr at taket ligger i landet rundt 1500 euro. Såh - vil ha linker til hvilke som er mest populære, inklusive link til hvor vi kan kjøpe den fra!

* Stowa er kult, begge disse er aktuelle:

Fliegerchrono:
Flieger_Chrono_1.jpg


Chrono 1938:
Stowa_Chrono_Poliert_800x800_4.jpg


Minner om at Stowas ventetid har vi brent oss på før, men jeg er med om dere er!

* Dievas er kult, og jeg ser gjerne denne i avstemningen!

DievasVoyageurGMT4L.jpg


* Damasko er i samme gate, ser ikke bort fra at denne kan være aktuell!

DamaskoDA462L.jpg


* Denne er en av mine personlige favoritter! Det er en Hamilton-chrono uten det evinnelige 6-9-12-oppsettet som absolutt alle 7750-chronoer, inkludert ca 50% av modellinjen til Hamilton har.

jomashop_2229_182516416


* Mühle Glashütte synes jeg også er spennende, og ikke mye sett her på berget. Synes denne er flott:

MGL-061_1024x1024.jpg


og denne:

MGL-089_1024x1024.jpg


* Jeg synes denne fra Alpina er et knallforslag!

AL-525LB4V26.jpg



Flere forslag? Husk: jeg vil gjerne også ha en link til et sted hvor man kan kjøpe den!
 
Jeg er delt mellom Stowa Chrono og Hamilton Chrono, synes de begge er dritlekre. Mulig de er støtende på enkelte av dobbeltmoralens voktere, men det er thumbs up fra meg ;)

Må innrømme at jeg har tilgode å få fot av fliegere, med mulig unntak for IWC, så om det blir en slik stiller jeg min eventuele plass til disposisjon - antagelig. Så enkelt kan det sies :eek:
 
Dette er mine ønsker :

1. Stowa fliegerchrono

2. Synes Damasko også er et godt valg, personlig liker jeg DA36 bedre enn DA46.
DamaskoDA36L.jpg


3. Sinn 203 Arktis
479988d1311784890-if-you-had-$2500-spend-today-what-would-you-get-sinn203arktis_760_detail.jpg
 
Mine høyst subjektive meninger: Av de Krille lister her er Stowa fliegerchronoen klart best. Den andre Stowaen (1938 ) liker jeg ikke i det hele tatt. Vet ikke helt hvorfor. Den klarer liksom ikke helt å være det den prøver på.

Muhlene er fine også. Glycine som Jayeff foreslår er tøffe, men kanskje litt rotete med lys skive? Tøff i sort.

Jeg vil fremdeles slå et (hardt) slag for Nomos. Har fire forslag:

Tangomat dato (38,3mm)
D_604_TangomRuthDat_FRONT_01.jpg


Club automat dato (41,5mm) Denne blir for voldsom for meg med lys skive, men fin i sort.
D_772_ClubAutoDatDunk_FRONT.jpg


Og så to hvite med lite kontrast på visere og markører. Superclean og superlekkert! De er jo ikke så ulike disse fire, så det hadde vært grei å sett flere bilder bl.a. i profil.

Orion dato (38mm)
D_381_OriDat38_464x396.jpg


Zürich (39,7mm)
D_801_Zuerich_464x396.jpg


Tror jeg foretrekker nr en og tre her, de to minste. Disse klokkene kler ikke å være for store. Ok, alle enig med meg regner jeg med? :cool:
 
Seiko marinemaster 300 sbdx. Ligger på rundt 2400 usd splitter ny.

Denne kommer med 8L37-verk som i realiteten er et grand seiko verk som ikke er justert og dekorert i samme liga som GS, men alikevel et verk som er hinsides rått.

Disse urene ser man ikke ofte og er noe av det råeste man kan sette på NATO. Denne blir ofte sammenliknet i diverse tester mot submariner og dommen er at denne ikke er kvalitetsmessig langt bak.

En skikkelig dykker + Nato = TS vinner?
 
Seiko marinemaster 300 sbdx. Ligger på rundt 2400 usd splitter ny.

Denne kommer med 8L37-verk som i realiteten er et grand seiko verk som ikke er justert og dekorert i samme liga som GS, men alikevel et verk som er hinsides rått.

Disse urene ser man ikke ofte og er noe av det råeste man kan sette på NATO. Denne blir ofte sammenliknet i diverse tester mot submariner og dommen er at denne ikke er kvalitetsmessig langt bak.

En skikkelig dykker + Nato = TS vinner?

Godt forslag! :)
 
Seiko marinemaster 300 sbdx. Ligger på rundt 2400 usd splitter ny.

Denne kommer med 8L37-verk som i realiteten er et grand seiko verk som ikke er justert og dekorert i samme liga som GS, men alikevel et verk som er hinsides rått.

Disse urene ser man ikke ofte og er noe av det råeste man kan sette på NATO. Denne blir ofte sammenliknet i diverse tester mot submariner og dommen er at denne ikke er kvalitetsmessig langt bak.

En skikkelig dykker + Nato = TS vinner?

Hadde vært fantastisk!


Postet med Nokia 5110 via SMS
 
Massevis av bra saker her. Jeg er svak for Hamilton, men fliegerchrono fra Stowa pirrer også.
 
Seiko marinemaster 300 sbdx. Ligger på rundt 2400 usd splitter ny.

Denne kommer med 8L37-verk som i realiteten er et grand seiko verk som ikke er justert og dekorert i samme liga som GS, men alikevel et verk som er hinsides rått.

Disse urene ser man ikke ofte og er noe av det råeste man kan sette på NATO. Denne blir ofte sammenliknet i diverse tester mot submariner og dommen er at denne ikke er kvalitetsmessig langt bak.

En skikkelig dykker + Nato = TS vinner?


En "like" er ikke et godt nok kompliment for denne meldingen, så herfra kommer et godt gammeldags +1 for forslaget:)