Passaround 2012

MGL-069_1024x1024.jpg

Muehle Glashuette Terrasport I A M1-37-34-LB Watch

Mulig kandidat?

Støttet forslagene ang Nomos og Stowa chrono, men ser problematikken i lang leveringstid på Stowa. Nomos hadde vært helt rått!

Hvordan er Ø på Nomosene? Må man ikke ganske høyt i pris for å få noe over 34mm der?

Den jeg linket til er nok litt liten, ser jeg. Denne er 40 mm og koster 1640€ Club Automat stainless steel back | Beautiful watches purchased online. Directly from NOMOS Glashutte/SA.

Ellers er jo Max Bill-linjen til Junghans pene og rimelige ur: max bill by Junghans - JUNGHANS

Union Glashutte er en annen tysk produsent av kvalitetsur, men ligger kanskje litt høyt i pris. http://www.union-glashuette.com/de/kollektion/noramis/chronograph/chronograph-mit-lederarmband-2/

Av forslagene hittil liker jeg Stowa Flieger best, men ikke dersom leveringstiden et like lang som forrige gang. Forøvrig er det jo mulig og innenfor prisleiet å kjøpe en pent brukt Datejust. Det er kanskje litt kjedelig, men til gjengjeld et ur mange vil like og kommer til å bruke. Den vil også problemfritt tåle turen Norge rundt, med mindre Mikke tar den med på loddlek i den tvilsomme klubben sin.

Datejust hadde faktisk etter min mening vært en perfekt kandidat. Støttes! (selv om Rolex er vanlig i Norge og flere på sonen allerede sitter på en)

Ellers er jo Max Bill-linjen til Junghans pene og rimelige ur: max bill by Junghans - JUNGHANS

De hadde jeg helt glemt. Støttes i aller høyeste grad! De blir garantert mest kjøpt i hvitt, men jeg vil være så frekk å foreslå en sort Max Bill Chrono. Relativt store hvite ur med smal bezel har en tendens til å bli en prangende hvit kladd på armen. (Litt av invendingen jeg hadde mot IWC 3714 som var nydelig i seg selv, men feil på min arm.) I sort er den så delikat og understated, og skiven finner seg fint til rette på håndleddet. På en brun reim? Mmmmmm

Edit: For øvrig har jo denne samme urverk og mye 3714-DNA i seg til en helt annen pris. Og kanskje til og med litt frekkere former. Bauhaus-design FTW!

Av forslagene hittil liker jeg Stowa Flieger best, men ikke dersom leveringstiden et like lang som forrige gang. Forøvrig er det jo mulig og innenfor prisleiet å kjøpe en pent brukt Datejust. Det er kanskje litt kjedelig, men til gjengjeld et ur mange vil like og kommer til å bruke. Den vil også problemfritt tåle turen Norge rundt, med mindre Mikke tar den med på loddlek i den tvilsomme klubben sin.

Det er ikke så lett å jonglere posting på TS og SMILforums.no på samme tid, begreper kan lett gå i surr :rolleyes::cool:

De hadde jeg helt glemt. Støttes i aller høyeste grad! De blir garantert mest kjøpt i hvitt, men jeg vil være så frekk å foreslå en sort Max Bill Chrono. Relativt store hvite ur med smal bezel har en tendens til å bli en prangende hvit kladd på armen. (Litt av invendingen jeg hadde mot IWC 3714 som var nydelig i seg selv, men feil på min arm.) I sort er den så delikat og understated, og skiven finner seg fint til rette på håndleddet. På en brun reim? Mmmmmm

Edit: For øvrig har jo denne samme urverk og mye 3714-DNA i seg til en helt annen pris. Og kanskje til og med litt frekkere former. Bauhaus-design FTW!

+2 Den var meget lekker!

Mange flotte ur som presenteres her. Nomos, Stowa, glasshutte, iwc m.fl. vil være ur som definitivt gjør at jeg har lyst til å være med...

Hvordan er Ø på Nomosene? Må man ikke ganske høyt i pris for å få noe over 34mm der?

Leste forresten at de oppleves litt større pga ganske lange lugs..
Men Nomos Club støttes! Om den blir valgt vil jeg nok melde min interesse (om min post-count kvalifiserer til å være med på moroa)