Da har klokken vært hos meg i 6 dager, og det er avtalt overlevering i morgen formiddag.
Jeg har vel brukt klokken 5 av de 6 dagene den har vært hos meg. Inntrykket av klokken er at den er bra bygget. Kvalitetsfølelsen er der. Den sølvfargede skiven synes jeg er fin. Den ene viseren i blått kler skiven godt. Opptrekk og dato-/klokkeslettjustering fungerer helt fint. Reima synes jeg virker litt spinkel, og ikke av de mest kvalitetsfylte…
Uten sekundviser var det vanskelig å sjekke nøyaktigheten på gangen. Gangreserven ble heller ikke målt. Lum var der heller ikke.
Avlesning av dato og klokkeslett synes jeg ikke var optimalt. Man klarer å lese av klokken sånn ca. innenfor 2-3 minutter, og det er normalt tilstrekkelig. Men ikke alltid. I tillegg, om man skal ha 2 minutters nøyaktighet, så må man ganske nært klokken. Nesten slik at man må i størrelsesorden 15-20 centimeter fra klokken, og det kan kanskje se litt rart ut… Det samme gjelder egentlig datohjulet, som har litt små tall.
En viser var uvant, og jeg er ikke blitt noe mer vant til det i løpet av uken som har gått. Og jeg satt i et par dager og undret meg over hva dette uret egentlig minnet meg om, så kom jeg på det: Av en eller annen grunn fikk jeg litt steketermometer-feeling av det hele. Ikke at de er like eller kan sammenlignes i det hele tatt, men det må nok ha vært den ene viseren.
Hva gjelder størrelsen på reim og klokke, synes jeg det er for smått, men her er nok preferansene høyst ulike. Jeg er vant med Panerai 44mm og IWC 46 mm, så overgangen er stor, dog er jeg meget åpen for en mindre og mer dressy klokke, men dette ble litt for lite.
Alt i alt, en meget artig passaroundklokke, og greit og få testet ut en mesitersinger perigraf, selv om det ikke ble full klaff denne gangen. Takk til Krille som arrangør.
Et par sylferske bilder tatt i all hast:
Klokken:
Wristshot:
Juleshot:
Og til informasjon: Klokken går i morgen videre til Topale. Topale skal gi den videre til acnorway. Så skal den ut av Trøndelag. Det har vært et lite avvik mellom listen her på side 12, og papirversjonen som lå i boksen hva gjelder "Trøndersrekkefølgen". Krille er informert…
- Jallabert