Patek Philippe-tråden

Neida, de har brukt denne versjonen av slagordet før, kanskje ikke på trykk, men i noen av reklamefilmene sine.
Vis vedlegg 382193
Men i trykk
Det var lov å håpe
Men det ser ut som de var litt inkonsekvente i 2017 - 2018, siden de i den samme kampanjen brukte den vanlige versjonen av slagordet på trykk.
1728817044734.png

1728817218248.png
 
Supert hvis ingen liker den, flere til meg!
Tipper noen må spise innleggene ettehvert.
Blir morro å se den uten subdials.
Spørs om den kommer med lenke?
Men særlig sportslig får jeg den ikke til å bli.
Veldig lik Nautilus.
1728824221079.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Så lenge Cartier selger firkantede klokker med relativ suksess så kommer nok Patek til å gjøre det samme. Så de kommer nok ikke på salget i mars.
 
Snålt, trodde det var en joke, men Patek vet vel hva de holder på med (håper jeg). Spent på å se denne irl.
Var jo litt sånn her da AP lanserte CODE i 2019, mye skeptiske og kritikk i starten før det løsnet litt. Selv om jeg synes denne lanseringen blir langt mer radikal, kan den nok overraske når klokkefolket får tygd litt på den firkantede karamellen.
 
Så lenge Cartier selger firkantede klokker med relativ suksess så kommer nok Patek til å gjøre det samme. Så de kommer nok ikke på salget i mars.

Tror ingen tviler på at Patek får solgt disse. Her spiller jo merkevare, status, investering, samling osv. inn. Patek kunne laget en batteridrevet digital vekkerklokke, og folk ville åpnet lommeboken.

Men om det er vakkert er jo en helt annen diskusjon.

En 5270 er (nesten) like attraktiv om den hadde fått en Chopard-logo på tallskiven. Det samme er i mine øyne ikke tilfellet for denne Cubitus. Hadde det stått Chopard på skiven og ikke Patek Philippe, så tør jeg nesten vedde på at "alle" vill dømt den nord og ned.
 
Den blir dømt nord og ned uansett ser det ut til. Men at de får solgt hver eneste en er jeg ikke et sekund i tvil om.
Med der sagt så er det nok ikke noe jeg hadde lagt 350k på bordet for heller. Men det gjenstår å se den annet enn på bilder først.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Den blir dømt nord og ned uansett ser det ut til. Men at de får solgt hver eneste en er jeg ikke et sekund i tvil om.
Med der sagt så er det nok ikke noe jeg hadde lagt 350k på bordet for heller. Men det gjenstår å se den annet enn på bilder først.
Gøy om du måtte spise dine egne ord om noen måneders tid ;) Må testes først si! Spent på hvilke materialer den kommer i..
 
Gøy om du måtte spise dine egne ord om noen måneders tid ;) Må testes først si! Spent på hvilke materialer den kommer i..
Såvidt jeg vet så kommer den i stål først.

Edit: jeg avskriver den ikke før jeg har sett den, men den gir meg ikke en sånn umiddelbar wow-følelse ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: OCD
Vært rimelig stille herfra i lang tid, men Curbitus sparket behovet for å slenge rundt meg med subjektive meninger igjen :p
Føyer meg til gruppen (de fleste?) som synes dette er lite lekkert, og rett og slett ikke en model jeg forstår noe av. Ikke at jeg skal påberope meg å kunne late som jeg "forstår" Patek, eller for den saks skyld at det er ting i historien som indikerer at Patek bommer nevneverdig. Men her forstår jeg i allefall ingenting.

Det skal vel etter sigende være en sporty model, en innstegsmodell ser jeg og er nevnt flere steder ... Men en model som samtidig låner såppas heftig fra Nautilus (som vel sikkert og Curbitus navnet refererer til?) at det ikke kan sees helt separat fra nettopp Nautilus. Og sett opp mot en smekker og fantastisk velproposjonert Nautilus, så ser dette mer ut som om noen kinesere prøver å designe sin egen Rolls Royce. Er dette klokkeverdenens Hånki? (Mener ikke tråkke potensielle Hongqi eiere på tærne her)

Andre "utskjelte" modeller, som feks AP sin Code 11.59 ble jo slaktet av en relativt samlet klokkepresse, så vel som publikum generelt. Men har etter hvert fått sin plass, særlig når man oppdager hvor detaljert særlig kassen er designet, og at den skiller seg ganke kraftig ut fra resten av kolleksjonen til AP.
Her kan jeg ikke se at det mulig kassen er designet annerledes enn Nautilus, hvor kassen "festes" sammen ved at besel skrus fast gjennom "hengslen" som er på motsatt side av kronen. Kassen ser jo ut å være helt identisk mekanisk sånn sett, så vel som integreringen av rem/lenke som på Nautilus.

Nei, dette skjønte jeg lite av, og krysser fingrene for at de om to dager kommer ut med noe som "This is what it would look like if Patek Philippe was a brand that asked AI to create our next collection ... luckily Patek Philippe is not such a brand" For så å lansere noe unikt og lekkert. Fingers crossed ...