Patek Philippe-tråden

bob.png
 
  • Haha
Reaksjoner: Hansaeng og Gin
45mm høres stort ut men det er jo en firkantet kasse så muligens det tar seg bedre ut IRL enn på pressefoto.
Normalt ikke noe fan av "two-tone" klokker men synes faktisk at Cubitus tok seg best ut med den versjonen.
Men nå er er jeg verken millioner eller ung, så da utgår jeg uansett som kunde :ROFLMAO:
 
Litt artig at Rolex i hine hårde dager tilpasset urverket til urkassen, og Cartier så sent som i år gjorde det samme - mens snodig Patek i sin nye kolleksjon ikke gjør det.

movement.png
 
Her har jeg slitt med å forstå «Hvorfor?», men tror dessverre dette handler primært om «Hvordan kan vi selge enda flere klokker uten å drepe Nautilus? Jo, ved å lage en nesten like klokke, kalle den noe annet og selge like mange/flere enn vi gjør av Nautilus» Selvsagt handler det om profitt for et firma som selger klokker, men PP har jeg (i min naivitet) trodd var litt annerledes enn de andre. Men kan ikke skjønne det kan ligge noe annet bak her, for ser jo ut som de har tatt en Nautilus og kjørt den i 16:9 format. Er vel ikke noe med denne modellen utover at den er hakket mer kvadratisk, som skiller den? Skiven er lik, visere like, lenken og innfesting identisk, for ikke snakke om den karakteristiske kassen fra Nautilus … Nei, selv om jeg må si videoene av den gjør at den ikke ser helt krise ut, i forhold til pressebildene som ble lekket, men like fult er dette en mildt sagt overraskende lansering, særlig fra PP.
Spennende se hva den gjør for statusen til Nautilus.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og Genta
kjipe blodfattige klokker ass.
alt er feil. enhver som handler seg en slik har magert intellekt, dårlig humor, snevert gangsyn og falske tenner.

jeg blir provosert fordi patek satser på at de kommer unna med dette makkverket - og fordi de faktisk tror det, så spytter de på og håner sine potensielle kunder, fordi de vet selv at dette er bare noe dritt. skrot. søppel. pent bearbeidet søppel: det er selve formgivningen som med dette har kommet til endestasjonen. ikke som et klimaks, men et selvpåført nådestøt. de har ikke mer å by på. og hvis de mot alle odds faktisk ikke begriper det selv - at denne vanskapning passer best til marve fleksnes - så har patek med dette gitt opp og markert starten på sitt synkende skip - eller rettere: atlantis undergang. innen 10 år har de solgt seg til noen oppegående smartinger i kina.

skip o’hoi! en tønne med rom - trallallallallaaa…
 
Redigert:
  • Haha
  • Liker
Reaksjoner: Gin, Ole og Genta
Jeg greier ikke helt å verken like eller mislike den spesielt. For mitt vedkommende så er den bare irrelevant. Greier ikke helt å forstå hvorfor det er så mye buzz heller.
Ser den, men for min del så er og blir nå Patek noe «litt ekstra», og relativt sjelden de kommer med nye ting (vanligere at de fjerner en modell i stål, og den plutselig kun kommer i edelt metall) Så når de kommer med en hel serie med klokker, så er det jo litt mer ekstraordinært
 
  • Liker
Reaksjoner: andres og Genta