Patek Philippe-tråden

Armen på bildet ser definitivt ut som en mann. men, kanskje hen identifiserer seg som noe annet.
Den er såpass hårete at et hankjønn er nok nærliggende å tro, dog skal man ikke skue hunden på hårene i disse dager.

Men hyssing kan også være lodden. En skikkelig mannearm bærer denne klokken helt fint uten at det blir komisk.
 
Den er såpass hårete at et hankjønn er nok nærliggende å tro, dog skal man ikke skue hunden på hårene i disse dager.

Men hyssing kan også være lodden. En skikkelig mannarm bærer denne klokken helt fint uten at det blir komisk.
Jeg bare tullet med deg, men skal vi være litt alvorlige, så er følgende data fra en undersøkelse kjent i klokkemiljøet verdt å nevne nå. Når man samtidig erkjenner at undersøkelsens hoveddata gjelder runde armbåndsur, og at Cubitus de facto er rektangulær...blir den en outlier på flere nivå...også for "ekte og hårete mannfolk". ;)

Se denne lærerike videoen fra HSNY:

Skjermbilde 2024-10-19 kl. 21.28.47.png
 
Jeg bare tullet med deg, men skal vi være litt alvorlige, så er følgende data fra en undersøkelse kjent i klokkemiljøet verdt å nevne nå. Npr man samtidig erkjenner at undersøkelsens hoveddate gjelder runde armbåndsur, og at Cubitus er rektangulær...blir den en outlier på flere nivå...også for "ekte mannfolk". ;)

Se denne lærerike videoen fra HSNY:

Vis vedlegg 382711
Jeg skjønte at du tullet.

Men jeg orker ikke se YouTube-video nå, den så kjedelig ut. Du får heller gi meg en kjapp oppsummering ;)
 
En plausibel teori kan være at Patek vet at hva som er hot nå, ikke er det i nær fremtid. Ting i klokkeverden er sykliske - også klokkestørrelse. Over de siste 100 årene har pendelen vekslet fra små til store til små til store til små klokkestørrelser. I 2023 og 2024 er trendeen mindre klokker, og siden Patek trolig kommer til å slippe Cubitus ut på markedet i særdeles begrensede mengder i 2024 og 2025, vil de kunne slippe flere eksemplarer i markedet når trenden igjen har snudd bort fra mindre klokker over de neste 2-4 årene. It all makes sense.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Smak og behag tenker jeg da. Liker man/har fysikk til å bære stor klokke så gjør man det. Har man ikke armer til det/foretrekker man mindre klokker så kjøper man det.
 
Den er såpass hårete at et hankjønn er nok nærliggende å tro, dog skal man ikke skue hunden på hårene i disse dager.

Men hyssing kan også være lodden. En skikkelig mannarm bærer denne klokken helt fint uten at det blir komisk.
riktig - det blir ikke komisk - men den som bærer denne i fullt alvor på sin arm vil utstråle: hei verden! jeg er fra emiratene og har dårlig vurderingsevne, et knippe koner, høyt blodtrykk og null samvittighet.

dette må være årets minst gøyale klokke, og likevel ikke seriøs. kjip som et møkkete askebeger ispedd slimete snus - som et brukt munnbind trampet ned i gjørma :ROFLMAO:

denne blir heller ingen hit om 20 år. jeg er synsk så jeg visste det allerede i fjor. er som en uvasket dass i platina: glitter & dritt på samme tid. det morsomme er at jeg har råd til hele den stygge serien upfront, men ville hatt mer glede av å søle vekk casha ved å betale utgåtte p-avgifter for tilfeldige folk på gardermoen. åh, jeg gleder meg allerede nå til å klekke ut flere fæle utsagn - mitt kreative ego fikk næring av denne megafloppen :mrgreen:
 
riktig - det blir ikke komisk - men den som bærer denne i fullt alvor på sin arm vil utstråle: hei verden! jeg er fra emiratene og har dårlig vurderingsevne, et knippe koner, høyt blodtrykk og null samvittighet.

dette må være årets minst gøyale klokke, og likevel ikke seriøs. kjip som et møkkete askebeger ispedd slimete snus - som et brukt munnbind trampet ned i gjørma :ROFLMAO:

denne blir heller ingen hit om 20 år. jeg er synsk så jeg visste det allerede i fjor. er som en uvasket dass i platina: glitter & dritt på samme tid. det morsomme er at jeg har råd til hele den stygge serien upfront, men ville hatt mer glede av å søle vekk casha ved å betale utgåtte p-avgifter for tilfeldige folk på gardermoen. åh, jeg gleder meg allerede nå til å klekke ut flere fæle utsagn - mitt kreative ego fikk næring av denne megafloppen :mrgreen:
Nå tror jeg du har fått nok Absint for ikveld :mrgreen:
 
  • Elsker
  • Haha
Reaksjoner: Timely og holmby
Det er ikke nødvendigvis den relative størrelsen det er noe galt med, snarere heller proporsjonene.

Jeg stemmer for «Dumbo» som nytt kallenavn, klokken har jo elefantører.

Helt håpløst, vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Det sagt, hadde jeg fått tak i en til retail hadde jeg tatt den - det er jo tross alt en Patek :rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: Alinoe og Callahan
Det er ikke nødvendigvis den relative størrelsen det er noe galt med, snarere heller proporsjonene.

Jeg stemmer for «Dumbo» som nytt kallenavn, klokken har jo elefantører.

Helt håpløst, vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Det sagt, hadde jeg fått tak i en til retail hadde jeg tatt den - det er jo tross alt en Patek :rolleyes:
Hvis man skal legge hatet her på TS til grunn så kan du regne med å plukke opp en til halv pris på salget i mars ;)
 
Den skulle være sin egen firkant design helt uten Nautilus "porthole/hatch" hengsler og lås.
Denne designen stammer fra ubåt (Nautilus ubåt fra Jules Verne sin roman) og ingen sånn luka er såpass firkant.
På en båt/yacht kanskje, men ikke en ubåt, og det handler om høy trykk fordeling.
Derfor designet føles så unaturlig, og feil hos meg.
Det handler om ubevisst assosiasjon tenker jeg, og PP har tydeligvis ikke tenkt på det, eller gitt faen på hele tankegangen som stådd bak Nautilus sitt opprinnelig design.
100% enig. Beste refleksjonen jeg har lest så langt. Den blir langt penere uten disse, etter min mening.