Patek Philippe-tråden

IMG_4520.png
Jepp ;)
 
Jeg vet nå ikke jeg - dette slår meg ikke som det mest gjennomtenkte intervjuet, og det forsterker vel inntrykket av en næringslivsleder i 50-årene som skyter fra hofta, skryter uhemmet av seg selv og er lite mottagelig for kritikk. Tiden vil vel vise om dette blir en klassiker eller en flopp.

Mr. Stern, the Cubitus is the first new collection from Patek Philippe in 25 years. What is your part in this?
100 percent.​
In the caliber as well as in the design?
60 percent in the caliber and 100 percent in the design. I've been responsible for the creation for a long time. I'm good at that, without really having a clue, I've never been to a design school. But I grew up with the products and have a strength there. Why? I don't know, it was just always easy for me to have ideas and go into the details.​
[...]​
What is your design philosophy?
The man who trained and introduced me said goodbye, "Good luck, Thierry, everything has already been done". He almost broke me with that statement, and I then swore to myself that I would do anything to make the opposite true. And that still gives me the breath to keep searching, finding, developing new things, be it technically or aesthetically. As President of Patek Philippe, I'm 100 percent involved in the creation, and that's why we're so respected and strong. In other groups, there are many highly intelligent people with a lot of potential, but they don't care so much whether they sell watches, cars or televisions. Of course, this is by no means true for everyone, but there are fewer and fewer who have mastered watchmaking in this depth.​

https://www.handelszeitung.ch/bilan...nteils-leute-die-nie-eine-patek-hatten-759832
(Sitatet er oversatt direkte i nettleser, så kan være noen språklige nyanser som ikke kommer helt frem)
 
  • Haha
Reaksjoner: havarduf og Matsmet
Mr Stern er blitt en Aristokrat.
Sånn går det noen ganger.

Ja, denne versjonen er akkurat det jeg mener PP skulle ha gjort.
Enkelt, tidløst, elegant og fortsatt egen design med en liten Nautilus innflytelse.
Hvorfor gjør det komplisert når det kan bli enkelt?
Denne kunne jeg ha kjøpt.

Vis vedlegg 382843
Liten som i skive, visere, timesmarkører, datovindu, lenke, bezel og urverk?
 
Dette er da ganske morsomt hele greia. Alle vet at eldre menn har rett! Selvtillitsmessig fremstår han jo som en Gigant! Designmessig er han vel mere middelmådig og usensitiv. Jeg har aldri fått noen sånn helt godfølelse av Nautilus selv, men det er åpenbart at den er blant tidenes mest legendariske modeller. For meg handler det om at hele uttrykket og proposjonene henger så godt sammen. Nærmest poetisk. Dette henger ikke sammen i det hele tatt for meg. Direkte dritschtøgt er det ikke, men urytmisk og uinteressant- og minner vel mest om at Stern, stakkar, har blitt lei av å stå i skyggen av Genta- og skal vise at han er minst like flink… Det er han åpenbart ikke, uansett hvor mye det sutres og klages på at han er et misforstått G9. Klokka kommer sikkert til å selges i hopetall.
 
Vis vedlegg 382839Jeg jeg jeg. Mye tyder på at Stern omgås utelukkede ja-mennesker. Det kan jo delvis forklare denne ulykken ;)

Han fremstår jo som en helt forferdelig mann… Jeg har ikke latt meg engasjere så mye av klokken, selv om den er 76 % nautilus så vekker den absolutt ingen interesse hos meg. Stern derimot, han har personlig fått meg til å like Patek litt mindre i dag enn jeg gjorde i går.. æsj for en type, om han representerer Patek sine verdier så er ikke Patek for meg, det finnes alt for mye annet deilig der ute… M2C