Patek Philippe-tråden

Tror de snakker om ca 2-3 år og prisen er 205k. @Kallagtunet

Stemmer bra det der, ikke glem depositum på 10% hos Bjerke og at dette ikke "laaser" prisen. mange (meg inkludert) tror prisene vil øke friskt I løpet av relativt kort tid. Årsaken til det er at pp gjorde en nedjustering I forbindelse med et ønske om en utgjevning av internasjonale priser (det var rimeligere I Europa før) og Sveitser kollapsen til slutt, men også fordi AP økte prisene noe voldsomt I år. En 15202 og en 5711 koster nå det same som en 5711 (noen få kroner skiller) og det er usannsynlig at pp lar det gå for lenge slik. My best guess 25%+ opp ila 1-2 år opp og videre derfra. My guess er første økning ila 6mnd. Med andre ord, nå er det "smart" å kjøpe patek :p

Slik jeg ser det er det er nesten bare tur, svært gode kontkter om man kommer over en ny 5711 I butikk (autorisert, med alt det inebærer) I dag. Patek produserer I følge pp botique 45-48.000 klokker I året ( @andersmp og @Edzilla ;) ) fordelt på ALLE modeller. Det er vesentlig ventetid I hele verden, fort 3 års I Norge og tilsvarende I sverige og ingen av butikkene vet egentlig når de kommer før de er rett rundt hjørnet. Botiquene "prrioriteres" nok litt, men selv der er det vanskelig. Patek Philippe botiquen på Marina Bay Sands I Singapore, som er et av flaggskipene I Asia, et market hvor etterspørselen er enorm får kun et par 5711 (blue dial) i året og det var lenge siden de hadde en inne sist. En haug med folk star på venteliste og 10-15 pers har spurt etter den på drop-in bare de siste mnd I følge dem. Hvit skive finner du en del av, 5712 er heller ikke så vanskelig, men "The Nautilus" (5711/1A) er meget sjelden. Dete skaper jo en enorm etterspørsel og er frustrerende, men desto mer tilfredstillende når du får anledning til å eie en.

Jeg har siden jeg startet denne galskapen hadt en ide om at det kunne være kult å kunne kjøpe en 5711 når jeg selv er 30 og kanskje gi den videre I 30 års gave. Litt klisje, litt kult og litt greia. Da jeg nå, I al alder av nettopp 30, fikk muligheten til å skaffe meg den var det bare å kaste rundt. For livets glade gutter går solen aldrig ned er det noe som heter:)

Ganske flaks og litt artig historie: Hadde APen min inne på service og skulle hente den etter job forrige fredag (27.). Dunket ned på MBS etter gymmen, heller casual I caps og camo shorts. Det var fredag, som jo er diggg i seg selv og etter en hyggelig seshion hos gutta på AP var humøret på topp. Med et stort smil om munnen spratt jeg innom Patek butikken. Det var litt før stengetid, rundt 9.30 og en del folk der (alle ansatte 4-6) Jeg sa litt leende at jeg var klar over at dette kanskje er et veldig dumt spørsmål, MEN hvis de skulle ha en 5711 -Blue dial ligge å slenge "collecting dust somewhere" kan jeg sikkert hjelpe dem med å bli kvitt den:) Innerst I kroken satt en eldre kinesisk herremann å fiklet med en RoseGold/steel 5980 og det var tydelig at han var sjefen ettersom de andre nesten så ned og bukket når han snakket. Han så bort på meg et øyeblik og sa "Maybe you should drop by on Wednesday (1ste april). Maybe You are a lucky man, maybe you are a fool, time will show" og så smilte han lurt. Vi lo litt av det hele gjengen og jeg la igjen navn og nummer. Mandag morgen ringte det en kar og spurte om jeg kom til å komme innom den 1. april og presiserte at det var veldig viktig at jeg ga beskjed hvis jeg ikke kom til avtalt tid. Da skjønte jeg hva som var I gjerdet.

Rett sted til rett tid, god inntilling, et smil om munnen og den berømte gutteaktige sjarmen så løser det meste seg "time will show"

Lykke til I jakten:)
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
I agree @Raymond75 coz the name "PP" on the face is tooo far down. pls correct me if I'm wrong...:eek:

You´re not wrong @sunshine

This is a real 5711
Patek5711_01.jpg


This is fake
$_57.JPG
 
Redigert av en moderator:
Ser at det er noe som skurrer på rotoren til den fake, men ellers så ser vel ikke layouten til det urverke så gal ut?? Skremmende.
 
Hej gutter,

Herligt forum I har her, intet forum i Danmark kan præstere en dedikeret PP tråd :)

Jeg prøver at finde den ultimative Nautilus, og da den blå 5980 er blevet for dyr - er dette pt mit bedste bud....bedre PP sommerklokke kan jeg ikke forestille mig:

3e85d0d506d5e81bae5d108248807e7f.jpg



God weekend

Vh Mads
 
Patek på billig auksjon? Hadde jeg hatt likviditet, hadde jeg lagt bud bare for å prøve.

Men for meg er det ugler i mosen. Men ebay auksjon er ikke min greie, så mulig den øker på slutten?

http://www.ebay.com/itm/Top-patek-philippe-/201326069937?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2edff808b1

Mmmm ... fyren har to tilbakemeldinger og holder til i Indonesia, visstnok. Den (5711) gikk for 8000 dollar, så det var en ekte bargain
hvis den var ekte. Problemet er at det er nettopp på slike ting man KAN gjøre en bargain, fordi ALLE ANDRE også er skeptiske.
Så hvis man har eventyrlyst kan man gjøre en superbargain. Men jeg hadde vært skeptisk. Er ofte noen AP på
auksjon for en billig penge, men de ser ut til å være fake.

Er det noen her som har kjøpt en dyr klokke på EBay billig av en fyr med veldig få tilbakemeldinger?

Det er dessverre nok av fakes på eBay (jeg har gått på noen skinnjakkesmeller, inklusive fake LV, og eBay hjelper ikke en dritt).

Edit: OK, da var den fake, og noen har gått på en 8000USD smell ...
 
Redigert:
Hva er det som gjør dere så sikre? Prisen tyder jo på det, men jeg ser ikke noen raske give aways på bildene. De kan jo være av en annen klokke enn den som kommer i posten.
 
Takk. Det meste tydet vel på svindel ja. Jeg lurte egentlig på hvordan det var mulig å være så bastant på at klokken på bildene er en fake. Ut i fra det du linker til er det ikke noe som tyder på at den ikke er ekte selv om det da ikke er en 5711