Patek Philippe-tråden

Er det noen som har en god forklaring på hva PP har tenkt på ved design av denne skiven?

Skjermbilde.PNG

Heisan - der så jeg også avstands forskjellen til timemarkøren, det så IKKE bra ut!!!
Ser ut som en "fake":eek:

Rare greier. Ser også at minutt og timeviser ikke alltid er synkrone. På dette bildet f.eks. så skal vel timeviseren stå sentrert mellom 10:30 og 11:00 når minuttviseren er "kvart på".

DSC06365_zpss9rfadm6.jpg~original
Skjerp dere da karer ;) det er jo små "feil" som dette som gjør de samler verdige. :)

Dette skjedde før sommerferien ;) Ble aldri tid til noe utboksing eller omstendlige fotosesjoner, så her er iPhone-bildene av min 5196g.

Kan ikke si annet enn at dette var en uventet glede. Hadde aldri prøvd 5196 på hånda før, men det øyeblikket jeg fikk den på skjønte jeg at her var det noe. Da er det bare å gi etter. Bærer ganske stort til å være 37mm, takket være lange lugs og tynn bezel.

Mitt første ur i hvitt gull, og jeg er glad for at dette uret er såpass nytt at Patek ikke har rhodinert kassen. En fin varm farge i gullet, og fin kontrast mellom børstet og polert.

Den grå skiven gir uret dette til en nokså monokrom look, men det er så deilig med et understated ur. Understated på grensen til kjedelig. Jeg liker det!

Dette skjedde før sommerferien ;) Ble aldri tid til noe utboksing eller omstendlige fotosesjoner, så her er iPhone-bildene av min 5196g.

Kan ikke si annet enn at dette var en uventet glede. Hadde aldri prøvd 5196 på hånda før, men det øyeblikket jeg fikk den på skjønte jeg at her var det noe. Da er det bare å gi etter. Bærer ganske stort til å være 37mm, takket være lange lugs og tynn bezel.

Mitt første ur i hvitt gull, og jeg er glad for at dette uret er såpass nytt at Patek ikke har rhodinert kassen. En fin varm farge i gullet, og fin kontrast mellom børstet og polert.

Den grå skiven gir uret dette til en nokså monokrom look, men det er så deilig med et understated ur. Understated på grensen til kjedelig. Jeg liker det!

Herlig. Lekkert tilskudd til en ellers super samling. Ser definitivt større ut enn 37mm skulle tilsi.

Herlig. Lekkert tilskudd til en ellers super samling. Ser definitivt større ut enn 37mm skulle tilsi.

Takk for det :) Det hjelper å ha forholdsvis beskjedne lanker, det skal sies. På min hånd bærer dette uret ganske lik JLC MUT Moon 39.

Har urvilklet et hardt patek sug selv og da først og fremst i retning nautilus og aquanaut. For tiden pirrer aquanaut i rose noe voldsomt, hva tror folket? Noe å satse på eller er det bare å gå rett på N?

5167r.jpg

Har urvilklet et hardt patek sug selv og da først og fremst i retning nautilus og aquanaut. For tiden pirrer aquanaut i rose noe voldsomt, hva tror folket? Noe å satse på eller er det bare å gå rett på N?

5167r.jpg

Jeg liker personlig ikke aquanaut i rosé, syns det funker bedre i stål. Men er Nautilus verdt de (mange) ekstra kronene?

Ja, det er den så absolutt IMO. Det er mye penger uansett, og da kan man like så godt gå for "the real deal" ;)

Og gratulerer til @Anders med flott 5196G! Er det lov å be om flere bilder?

Ja, det er den så absolutt IMO. Det er mye penger uansett, og da kan man like så godt gå for "the real deal" ;)

Og gratulerer til @Anders med flott 5196G! Er det lov å be om flere bilder?

Enig med @Hermansen, men vil ikke nødvendigvis si at det handler om at det ene uret er noe "realere" enn det andre :) For min del er det bare en ren smakssak, foretrekker Nautilus. Mye skyldes gummiremmen på Aquanauten, som jeg ikke helt får fot for. (Dessverre er lenken er helt horribel, grøss. Skjønner godt at ikke så mange velger den.) Når det er sagt liker jeg ikke Nautilus på rem heller. Derimot synes jeg AP RO(C) gjør seg meget godt på rem, og har handlet deretter ...

Jeg skal forsøke å ta noen flere bilder etterhvert, kanskje jeg til og med burde grave frem speilrefleksen. Fine detaljer på skiven trass i sølv på grått :)

Edit: Viste seg at kompisen min nok har blandet sammen en klokke som ble gitt i farfarens femtiårsdag for lenge siden og en fake Patek som noen har kjøpt i utlandet en eller annen gang. Da ble det dessverre ingen Patek-arv på ham denne gangen.

Redigert:
Ser ikke helt bort fra at den er fake, gitt ;) Kan du få sjekket ref.nr og verk? Kvalitetsfølelsen vil også gi deg en pekepinn. Har heller aldri sett en Calatrava med dato kl 18 :)

• Liker
Reaksjoner: FMS
Ja, han åpnet opp for at den kunne være fake - men nå har jeg akkurat sett den live, og da er det i hvert fall ingen tvil. Og for ordens skyld, jeg antar at faren til vedkommende husker litt feil angående hvilken klokke som ble gitt til farfarens 50-årsdag - han har minimal interesse for klokker. Det morsomme er at han visst har levert den inn til urmaker (antar en "vanlig" klokke- og smykkebutikk) og fått den til å gå igjen etter påståtte 20 år i skuffen. :D Takk for inputs!