Patek Philippe-tråden

Et alternativ til NAutilus? To-i-en og greier ;)

DSC_0900_l.jpeg
That was something else!
/j
 
Någon PP expert som vet mer om denna?
Är inte detta löjligt billigt? Annonsen är väl kanske inte allt för informativ heller!
 
I løpet av de siste 24 timene har jeg spammet min nyervervede 5167, men en ting jeg stusser over er hvor usannsynlig raskt rotoren er. Er dette normalt? Jeg vet at JLC har raske rotorer, men sammenlignet min Aquanaut med en MUT Perpetual og min er langt raskere, skyldes dette at rotoren i Aquanauten er helgull, mens Perpetualen er gull/stål? :)
Usikker på om rask er riktig terminologi, men tilbøyelig til å spinne mye er det jeg sikter til.
 
I løpet av de siste 24 timene har jeg spammet min nyervervede 5167, men en ting jeg stusser over er hvor usannsynlig raskt rotoren er. Er dette normalt? Jeg vet at JLC har raske rotorer, men sammenlignet min Aquanaut med en MUT Perpetual og min er langt raskere, skyldes dette at rotoren i Aquanauten er helgull, mens Perpetualen er gull/stål? :)
Usikker på om rask er riktig terminologi, men tilbøyelig til å spinne mye er det jeg sikter til.

Har disse opptrekk begge veier? Hvis den kun trekker en vei, blir "friveien" veldig lett og vil spinne raskt.
 
  • Liker
Reaksjoner: thomask
I løpet av de siste 24 timene har jeg spammet min nyervervede 5167, men en ting jeg stusser over er hvor usannsynlig raskt rotoren er. Er dette normalt? Jeg vet at JLC har raske rotorer, men sammenlignet min Aquanaut med en MUT Perpetual og min er langt raskere, skyldes dette at rotoren i Aquanauten er helgull, mens Perpetualen er gull/stål? :)
Usikker på om rask er riktig terminologi, men tilbøyelig til å spinne mye er det jeg sikter til.

Som tidligere eier av 5167 så stusset jeg også på rotoren etter kort tids eie. Ikke nødvendigvis farten, men vel så mye lyden. Søkte meg rundt og fikk bekreftet at 324-verket til PP er kjent for sin fiffige rotorlyd. Nå savner jeg lyden. Klokka levde jo:)
 
  • Liker
Reaksjoner: johanbjor og thomask