OT:
Når jeg ser bildene dine Moore så kan jeg ikke skjønne at klokkene dine faktisk blir brukt, hvordan i alle dager holder du de såå strøkene? Ikke et eneste merke på låsen f.eks. Alltid under skjorta?
Det er det eneste problemet med klokkene til Moore. Man tør jo ikke å bruke de.. Limt inn silke i alle mansjetter? Ikke noe dekkskift på bilen med de der.
Kult
First things first; - joda, klokkene blir brukt.
Men som man forstår; - pent brukt.
Jeg tar generelt godt vare på mine babes, og ting som betyr noe for meg.
Og den regelen står så definitivt ikke i noe motsetningsforhold til å "bruke klokkene".
Ellers kan det være betimelig å dra inn litt empiri.
Når jeg først får muligheten.
Jeg har nemlig lært meg å ta noen forholdsregler for å unngå de største fellene.
Av erfaring kan jeg kategorisere mine skarpeste oppdrag med klokke på hånden - i tilfeldig rekkefølge - som når jeg...
a) ...er Gentleman og åpner døren(e) for damene.
Settingen blottlegger klokken med ditto risiko for ufrivillige "hits" med påfølgende dings&dangs på klokken. De fleste åpner rent intuitivt døren med armen rett i 90 grader ift kroppen. Løsningen (for noen) er selvsagt å gi pokker og la damene klare seg selv. For meg er det selvsagt uaktuelt, så jeg justerer hånden opp i minimum hodehøyde og eliminerer risikoen.
Responsen er umiddelbar gjennom et meget imøtekommende smil og blikk. Merverdien er selvsagt ikke til å undervurdere heller; - du får et hyggelig påskudd til å både vise muskler og muligheten for å blottlegge et vakkert forførende ur.
b) ...inntar arbeidsposituren på kontoret og min daglige deskdive-combat.
Hittil har jeg alltid vunnet. Fordi jeg selvsagt unngår å hvile underarmen på bordet. Enten har jeg en behagelig bakoverlent positur i stolen, eller så er jeg så foroverlent at jeg hviler meg på albuen. Alternativt bare bruker jeg hendene, og spesielt klokkearmen, rett og slett for å "prove a point".
c) ...må ut i våte oppdrag.
Dette er en kritisk fase, ettersom forflytning i "til-og-fra-bilen-mens-nedbøren-pisker-mot-meg"-fasen kan medføre redusert fokus og uoppmerksomhet på klokken, i iveren etter å løse oppdraget raskest mulig. Det går som regel bra. Selvsagt godt hjulpet av kort avstand mellom bolig-garasje og jobbgarasje-kontor.
d) ...befinner meg i trengsel, og da i særdeleshet under offentlig transport som tog/buss/T-bane.
Derfor unngår jeg trengsel.
Og bruker heller bil og taxi.
e) ...har sex.
I et uoppmerksomt øyeblikk - Gud forby - kan jeg ha glemt å ta av klokken (hvilket er et graverende brudd på hovedregel nummer 1). Dette gir åpenbart økt risiko for uforutsette støt på/med klokken. Alternativt kan det tas et aktivt og bevisst valg i å beholde klokken på.
Dog, gjennom slik beslutning kan man risikere å undervurdere behovet for å beskytte den godt nok. Nærkontakt med annet "hardere materialer" kan da øke risikoen for de uønskede skader...
Noe sånt.
Men man lærer så lenge man "lever".
Jeg og mine babes er godt enige om premissene for et ripefritt forhold.
Det funker fint.
Enn så lenge.
PS!
Dekkskift og klokke er en "no-go" her.