Patek Philippe-tråden

Den har vel gått ut av produksjon, så ventetiden fra forhandler kan bli veeeeldig lang :rolleyes:

Noen som har en formening om det fortsatt finnes eksemplar hos AD'er i utlandet? Ut fra prisene på brukte 5711'er på c24 så er det bare å kjøpe om man kommer over en
 
Snittprisen på blå skive på de 35-40 som ligger på chrono24 nærmer seg 300k..

Synd det er den med hvit skive som er penest da :cool:
photo_2017-06-13_09-46-45.jpg
photo_2017-06-13_09-46-34.jpg
 
Amsterdam sier de ikke har hørt noe, men blir spennende å se. Disse ryktene har vel også vært oppe i 2013 og 2015, så da er det vel naturlig at på det tredje skal det skje.
 
Ryktene sier Patek salong Genève opplyser dette.
Ok trodde du hade en säker källa ;) Jag tror ryktena begrundar sig på att PP har strypt tillgängligheten via AD. Dvs att vill man ha en 5711 är det boutique som gäller. AP till närmar samma strategi på 1502 bland annat. Men gud förbude om PP släpper en 44mm ST Nautilus till hösten.
 
Hva er deres tanker rundt de noe eldre Calatrava-modellene med hobnail-bezel?

Har fått en skikkelig dressklokke-hangup som ikke gir seg, og har da primært kikket på 3520 og 3919. Skader heller ikke heller at de enda kan fås til overkommelige priser (60-70 + MVA).
Har ikke sett noen av disse på sonen eller andre steder "i miljøet", så antar jeg må søke utenfor Norges grenser.
Vil regne med at man går på et verditap ved eventuelt videresalg i Norge?
 
Redigert:
Hva er deres tanker rundt de noe eldre Calatrava-modellene med hobnail-bezel?

Har fått en skikkelig dressklokke-hangup som ikke gir seg, og har da primært kikket på 3520 og 3919. Skader heller ikke heller at de enda kan fås til overkommelige priser (60-70 + MVA).
Har ikke sett noen av disse på sonen eller andre steder "i miljøet", så antar jeg må søke utenfor Norges grenser.
Vil regne med at man går på et verditap ved eventuelt videresalg i Norge?


3919 er flott. Den finnes vel også i WG tror jeg.
 
Jeg har litt lyst å prøve en PP 5167 men jeg faller tilbake på at den virker kjedelig og litt kjipt med gummi på så eksklusiv klokke så slår det fra meg hver gang.

Dere som har/hatt klokka er den noe å teste ut eller er det en overprisa gummi klokke?:)
 
  • Liker
Reaksjoner: RickBauzz
Jeg har litt lyst å prøve en PP 5167 men jeg faller tilbake på at den virker kjedelig og litt kjipt med gummi på så eksklusiv klokke så slår det fra meg hver gang.

Dere som har/hatt klokka er den noe å teste ut eller er det en overprisa gummi klokke?:)

5711 er en helt annen klokke enn 5167. Gummiremmen har en stor utfordring, og det er at remmen ikke kan justeres ut. Så hvis du klipper den til perfect fit i dag, så er den mulig alt for trang til helgen da armen er noe tykkere. Låsen er jeg heller ingen fan av.

Her er min hvite 5711 på vei til kontoret. Men for all del, husk å skru igjen krona ;)
photo_2017-06-19_16-47-52.jpg