Peneste bakside

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Innlegg
13.016
Sted
Gullkysten
Nei jeg snakker definitivt ikke om
sexy-ass-part-3.jpg



MEN URVERK :D

Jeg nominerer denne IWCen:

548d6542.jpg


Har du noen du liker? Pics or it didnt happen :cool:
 
Selv liker jeg best urverk som er pent gjennomførte med dekorering, men ikke for mye graveringsarbeid, og annet dilldall;)

Disse liker jeg godt:
559829d1321634977-see-through-case-backs-lets-see-them-iwc-portuguese-perpetual-calendar-red-gold-singapore-back-620x454.jpg


only-watch-2011-patek-philippe-reference-3939-03.jpg
 
åååh my fint! Jeg er enig, jeg foretrekker rene urverk - spesielt manuelle kronografer - framfor drøye graveringer.

Når det er sagt, er det imponerende at de klarer å gjøre kunst i metall på denne måten:

tT18G.jpg
 
Oh yes, spitfire-rotor liker vi.
Er for øvrig enig med de over som mener et pent urverk nromalt gir meg mer enn graveringer, men noen av disse er bare vannvittig flotte.

Både Patek og ALS ser ut til å treffe godt med min smak der D
 
ikke den peneste der ute, men en av favorittene er denne:

Glashutte Original PanoMaticLunar XL / cal. 90


cal90balance01.jpg
 
Mye lekkert her,

det er mye forskjellig som fascinerer meg

JLC MMR ti
jlc_image.840581.jpg

cred. amanico


jeg tror at ingen WIS glemmer den første gangen han/hun opplever dybden av verket til en datograph ( en syk 3D effekt = vanedannende)

DatMovementWEB.jpg




Romain Gauthier ( fullkomment håndverk)
RomainGauthierwhitegold5.jpg



og noen hakk lavere mtp på finish men det verket som jeg anser som et av de mest elegante : IWC cal.9828 fra en Portuguese Jubilee 125 ref.5441
P1020068.jpg
 
Enig i at Glashutte lager noe av det råeste, samtidig som det er balansert og stramt.
Vi tåler ett til av caliber 90 :drool:

GOPanoMaticDate9.jpg
 

Jo, men hvorfor legge så mye arbeid i en nydelig arkitektur, når disse blå skruene peker alle veier?
Lager man først symmetri, så bør det være gjennomført.
På mine to rypehagler hadde denne tilfeldige skruehode-posisjoneringen vært reklamasjonsgrunn.
 
Jo, men hvorfor legge så mye arbeid i en nydelig arkitektur, når disse blå skruene peker alle veier?
Lager man først symmetri, så bør det være gjennomført.
På mine to rypehagler hadde denne tilfeldige skruehode-posisjoneringen vært reklamasjonsgrunn.

arrffhbfhbfhbfhbfhfbhfb

Alt var perfekt før du poengterte dette. :evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:
 
Sier som Rema 1000. Det enkle er ofte det beste. (dog ikke alltid - maaaange fine baksider i denne tråden!)

tumblr_lzi55nWRUY1qfscilo1_500.jpg
 
Jo, men hvorfor legge så mye arbeid i en nydelig arkitektur, når disse blå skruene peker alle veier?
Lager man først symmetri, så bør det være gjennomført.
På mine to rypehagler hadde denne tilfeldige skruehode-posisjoneringen vært reklamasjonsgrunn.

Du, min gode mann, er nettopp lagt for hat! ;) :mrgreen:
Det urverket det var nær sagt perfekt før du gjorde meg oppmerksom på det der...

Jeg må sette meg ned å prente inn igjen at det er derfor prisen er "fornuftig" på GO :p


Edit: Regner med alle tar den der som den spøken det er :D