Perlon

Medlem
6. des. 2013
Innlegg
11.338
Flere her som har fått øynene opp for denne typen reim? Selv så benyttes Natoreimene omtrent aldri lenger etter Perlonbekjentskapet.

12145377_440720279452794_1683399853_n.jpg
 
Har testet såvidt, men fant ikke helt tonen. Prøver derimot på nytt nå (med andre ur), får en liten pakke med forskjellige farger til uken :)
 
Det som er flott med Perlon, er de modellene som heter "Adjustable". Disse har en spenne man kan bytte ut (blank, sort, matt, gull) - og det viktigste; man kan justere lengden på en ikke-destruktiv måte slik at reima sitter perfekt uten noe grisehale...

Adjustable:
46582_Perlon__bl___20_mm__1.jpg


Ikke adjustable:
47854_Perlon__bl___22_mm__1.jpg
 
Perlon har mange fordeler synes jeg. Den bygger lite i høyden, tørker fort, er meget behagelig, kan justeres til å bli perfekt, ser bra ut, passer bra i tropevarme da en ikke blir like klam som med andre reimer og reimbytte gjøres unna på 123. Skader ikke at de er forholdsvis rimelig også. Hos meg går det mest i vintage perlon fra Eulit. Fantastiske reimer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Guest571
Prøvde ett pr stk fra cheapest natstraps og de var veldig stive og ubehagelige. Mulig andre produsenter er bedre.
 
Skal ikke nekte for at Rolex 116622 med blå eller rød Perlon er en våt drøm:rolleyes:
Mulig jeg har sett det i Dagens klokke (?)
 
Ja så ble Perlon poppis også til slutt. Fattigmannsremmer fra tusen år tilbake. De opprinnelige Eulitremmene var vel aldri behagelige. Ikke så fargerike heller.

Født og oppvokst på bondegård her med smed til far. Perlon fulgte hans ur gjennom livet. Ikke særlig fargerike men holdbare så det holdt.
 
Tidvis tøft på bilder som nevnt over her, thats it for meg når det gjeld perlon.

Bærekomfort / kvalitesfeeling er etter min mening laber. Eg rangerer slik per nu: Lenke - Skinnreim - Nato - Perlon.

Godt vi har forskjellig smak. Min rangering: Lenke - Perlon - Skinn - Nato.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann