Perlon

Funker dette?

MNsEYfW.jpg
 
Perloin reima ifra loop har merkbart bedre kvalitet og er mer komfortabel enn de andre jeg har, både i stoff men spesielt spenna.

Blå ifra Ts shoppen øverst, liker fargen :D




 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
For de som liker loop men ønsker flere farger og bredder:

Jeg oppdaget nettopp at det tydeligvis er Eulit som lager loop sin og nå har de sluppet remmene under eget navn også. De kaller dem Eulit Palma og den eneste forskjellen er logoen på spenna. Samme veving, samme spenne samme lengde. Men mangler Loops iPhone inspirerte innpakning og hilsen. Til gjengjeld en hel del billigere

IMG_1334.JPG

Fås i blå, rød, sort og grå i 20 mm. Og sort komme i 18-22 mm.

https://www.watchgecko.com/eulit-palma-perlon-watch-strap.php

Lars Birger
 
Prøv Perlonreim konstant i et par år - fjern reima og sjekk utseende på baklokket. :eek: Perlon er billig, simpelt og ødelegger finish på baklokk. :mad:

For å være litt mer saklig: "billig" er et faktum, "simpelt" er en subjektiv oppfatning og "ødelegger finish på baklokket" er en påstått ulempe med perlon (og NATOremmer) relativt til todelte bæreredskaper som jeg har sett én - 1 - person hevde tidligere. Likevel, siden jeg liker å ta vare på mine eiendeler, begynte jeg da å ta en teipbit på baklokket ved bruk av perlon og NATO, et knep som også er nevnt ovenfor. På den måten fjernet jeg den eneste potensielle ulempen og kan nyte fordeler som utallige kombinasjonsmuligher og uttrykk, samt (for meg) god bærekomfort.

Som den store filosofen Vanilla Ice en gang uttrykte: "If there is a problem, yo I'll solve it".
 
"ødelegger finish på baklokket" er en påstått ulempe med perlon (og NATOremmer) relativt til todelte bæreredskaper som jeg har sett én - 1 - person hevde tidligere.

Vel, min fars Seamaster fra -62 som han bar på Perlon i 2 decennier er absolutt merket av Perlon remmen(e). I riktig lys ser man faktisk at flettemønsteret fra remmen er slitt inn i stålet. Fant i farten kun et bilde, dessverre ikke det riktige lyset eller vinkel
C5C1039D-173E-4717-B3C3-56E67C25EB05.jpeg
 
Vel, min fars Seamaster fra -62 som han bar på Perlon i 2 decennier er absolutt merket av Perlon remmen(e). I riktig lys ser man faktisk at flettemønsteret fra remmen er slitt inn i stålet. Fant i farten kun et bilde, dessverre ikke det riktige lyset eller vinkel
Vis vedlegg 100210

Kan han ha sett noen fordeler med perlon som kompenserte for disse bruksmerkene, ettersom han brukte en slik rem i om lag 20 år?
 
Kan han ha sett noen fordeler med perlon som kompenserte for disse bruksmerkene, ettersom han brukte en slik rem i om lag 20 år?

Seamasteren var for ham «kun en klokke», han var ikke klokkeinterresert. Men han hadde behov for en god klokke og var kvalitetsbevisst når det gjaldt valg av klokke, somved annet verktøy. Han seilte i utenriksfart, ofte «på varmen», Persiske Gulf, Vest Afrika, Syd-Amerika osv. Perlon er vel både luftigere og mer slitesterk enn en lærreim. Hva som skjedde med baklokket var nok underordnet bedre bærekomfort i 30-40 varmegrader. Regner med klokken kom på skinnreim og når den var utslitt ble den erstattet med Perlon. Så lenge jeg kan huske var den på Perlon, grå eller mellomblå.
Klokken ble kjøpt i 1962, en gang midt på 80 tallet løsnet kronen og den ble lagt bort, til fordel for gull Omegaen som ble mottatt etter 25 år i rederiet. Så bar han den i nesten 30 år som dagligklokke, inntil han kastet anker for godt.
Den gamle Seamasteren har jeg, gull Genève’n er gått videre til min sønn.