Perlon

Gav perlon en siste sjanse igår. Ser jo ok+ ut, og aldeles fortreffelig ut på @Tetragrammaton sine bilder. Likevel blir det framleis tommel ned her... Gnager ett...

Edit: Glemte bildet, som liksom var litt av poenget med posten.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 69variant
Enig med @Oddemann, perlon ser flott ut på bildene her. Men sliter med å bruke en slik enkel, for ikke å si simpel rem på kvalitetsklokker. Og siden dagens klokker gjevnt over er større og tyngre en tidligere tiders klokker så mener jeg det blir enda større mis-match mellom klokke og rem.
Men jeg har en klokke som ikke skal bæres på annet enn perlon; min fars gamle Seamaster.
Så lenge jeg husker så bar han den på perlon. Han seilte skipper i utenriksfart og var ofte "på varmen", var sikker praktisk og behagelig med perlon reim under de forholdene. Da jeg fant igjen klokken i en skuffe for noen år siden var den på en slitt, møkkete og utsvettet perlon reim. Kronen manglet og glasset hadde ikke blitt spart for noe. Men den begynte å tikke når jeg ristet den, så det var håp. Da jeg tok av remmen var flettemønsteret etter 20 års perlon bruk preget inn i stålet.
@Arcticboy servet den og skiftet glass, patina på skive, visere og kasse ble beholdt.
Klokken er i dag et kjært minne etter min far og et sjømannsliv levd i gullalderen for norsk skipsfart på 60-70 tallet.
Perlon er det eneste riktige på denne klokken.




 
Enig med @Oddemann, perlon ser flott ut på bildene her. Men sliter med å bruke en slik enkel, for ikke å si simpel rem på kvalitetsklokker.

Tull.

Pris-ratio 1200:1

Sitter som et skudd.


11820597_1707844209448677_1813819768_n.jpg
 
Fikk levert perlon fra webshoppen utrolig raskt-
Førsteinntrykk: Donald duck
Etter å ha fått den på: denne var jo perfect, skulle jeg ha bestilt til de andre klokkene også?
Jeg har den på LLD - har du det uret selv, kan jeg virkelig anbefale å gi perlon et forsøk
Skulle gjerne lagt med bilde, men kombinasjonen omlegging av Ts + iPad = krøll for min del
God helg folkens!
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Fikk to Perlon reimer i posten igaar, en til Speedtimeren og en til Sicuraen. Har brukt den paa Speedtimeren i dag, det har vaert 38 grader her, og er kjempehappy, for en forskjell fra klam silicon og vaat, svett skinnreim! Bestilte straks flere til Hydroconquesten og et par til. Spesiellt paa 60 og 70 talls klokker synes jeg disse er perfekte. Husker faren min alltid hadde svart perlon paa Junghansen sin da jeg var barn.
Hvis man vil ha en bedre spenne, er det jo bare aa ta frem naal og traad, saa kan man jo bruke hva som helst.

 
Redigert: