Planer for 2013

Tipper dette blir ett rolig år for min del, men hvis jeg kommer over en billig TH Monaco med blå skive kan det bli vanskelig å holde seg på matta... ;)
 
Planene for 2013 blir vel følgende:

- Et ur som kan brukes til dress, sikler veldig på en JLC Master control Q1398420 , IWC 7 days power reserve er ikke dum den heller!
- Muligens en world timer (dette blir nok et 2014 prosjekt grunnet økonomi)
- En 116610LN som allrounder!

- Vi får se om man flipper exploreren eller beholder den, får se litt :)
 
Planer....?

Njæ... min nåværende plan er å selge 380´n og etter hvert 16610´n for å kjøpe en 116610.

Meeeeeen, det kan forandre seg .... :p
 
Jeg planlegger å selge unna alt som ikke er Rolex for så å få inn en Daytona. Anders sin hadde passet midt i blinken, men den skal jo aldri selges.:p
 
Har lyst til å beholde de klokkene jeg har nå men det kan jo forandre seg?

Inn planlegger jeg 1 ny klokke. Men vet ikke hva det blir ennå, tror det blir en Omega eller Rolex?

Aktuelle kandidater er: Explorer 1 (36mm), Explorer 2 Polar, Omega Speedmaster 3570.50, Omega Railmaster av noe slag? Vintage Pie Pan?

Eller kanskje kommer det ingenting? Men vil iallefall forsøke å unngå å kjøpe "ventepølser" i 2013.
Vi får se hva som skjer!
 
På ønskelista mi (den realistiske) står det mye snadder som jeg håper den første jobben min skal klare å finansiere i løpet av et år på coop mega (er 15 år, men hvem har sagt at ungdommer ikke kan vere WIS??)

1) panerai av noen slags slag med sanwich dial ( 312 kanskje) som jeg skal lete etter på salget på bjerke i mars
2) pent brukt omega speedmaster pro. Moon watch (sikler hver gang jeg ser den. Den ultimate kombinasjon av no bullshit og en fansinerende historie
3)omega saemaster 300m electric blue, som egentlig ikke trenger noen komentar, er bare en utrolig vakker klokke i mine øyne!
4) rolex explorer, bare elsker den. Det kommer et et vist punkt i klokkenes verden, hvos exploreren er blueprinten på hvordan en klokke burde se ut. Et must have!!

Men... Og men stor M , så blir det vel bare med en panerai, kanskje en pent brukt omega SM 300m EB
 
Redigert:
Tja, driver akkurat og planlegger en Bond Seamaster inn nå, forhåpentlig ila et par dager :)

Så i 2013 må jeg spare tenker jeg, men hadde vært knall å fått inn en Moonwatch i løpet av året. Jeg ser på denne tråden at det ligger an til konkurranse om disse :)

Ellers har jeg slått fra meg Sub som jeg egentlig hadde planer om, men har begynt å få interesse for Explorer 1 i 39mm i stedet. Tviler på det blir i 2013, er nok ikke rom for mer enn Speedy der.
 
Fortsette søken etter det ene uret som overgår alle andre, det ene som går til alt. Merker det sirkler rundt Explorer/Aqua Terra type ur, tiden vil vise. Kanskje man ender opp med en Hublot big huge bomb eller en AP ROO Scooby doo edition:cool:
 
Har et håp om at en av disse vil dukke opp i klokkeboksen iløpet av 2013, men en annen hobby gjorde
et godt innhugg i klokkekontoen for et par uker siden så får se hvordan det går :D

Inn
1 - Rolex Sub ( får ikke helt bestemt meg for hvilken enda)
2 - Pam 312
3 - IWC Portofino Chronograph

Ut
Muligens Breitling SOH46
 
hm, nå begynner jeg faktisk å glede meg til slutten av neste desember for å se hva jeg faktisk har klart å anskaffe. :D
 
Jeg rusler fremdeles hvileløst rundt og venter på at Bjerke skal få inn en Patek Philippe Aquanaut 5167A/001. Pengene står på konto og brenner!

Når den er i boks er det kjøpeforbud.
 
I 2013 skal jeg være mer aktiv på klokkefronten en hva jeg var i 2012..
Det er hvertfall første målsetting.

Jeg må lære meg å selge klokker....
Det får være andre målsetting..

Så nettopp at IWC kommer med en 40mm Ingenieur..
Mulig at den blir en målsetting..

Ellers så savner jeg en chrono.. Må ta tiden vet du.. På ting... Kjøreturen til jobb... For eksempel..
Så da har jeg fire.. Det får holde lenge.. :D

Men nå tenkte jeg at jeg skulle lese gjennom denne tråden, så da blir jeg sikkert så inspirert at alle fire målsettinger er byttet ut med nye når jeg er ferdig.... :eek:
 
Planer for 2013: Ingen kjøp

Planer for 2014: Ingen kjøp

Planer for 2015: 1x20mm Norges nato, AP ROO Panda og PP Nautilus
 
Målet mitt neste år å skaffe meg Rolex explorer 114270 og hvis jeg har råd den nye IWC Inge på gummistrap da jeg har pinglehåndledd, LOL
 
Redigert:
Planer for 2013: Ingen kjøp

Planer for 2014: Ingen kjøp

Planer for 2015: 1x20mm Norges nato, AP ROO Panda og PP Nautilus

Klarer du å holde deg kjøpsfri i 2 år, er du for avviker å regne her inne ;)
Men med de godbitene du har sett deg ut, er det kanskje mulig?
Seeing is believing ;)
 
Jeg vedder en cola i mot på at det ikke holder :p
Kan vel egentlig bare gi deg en Cola med en gang:(

Klarer du å holde deg kjøpsfri i 2 år, er du for avviker å regne her inne ;)
Men med de godbitene du har sett deg ut, er det kanskje mulig?
Seeing is believing ;)

Vi får se, det er jo ikke mye rom for klokkekjøp når man er en fattig student:(
Men tror nok jeg kommer til å gå på en real smell når det gjelder den Norges Natoen.....

Har en mistanke om at det kommer til å bli mer enn en Helson på deg i 2013, Mikke!