Planer for 2013

116610ln

Denne må nok dessverre
gå.
1ff59e8d.jpg

Til fordel for denne, ferdig snakka, avgjørelsen er tatt! (Eeeeller kanskje jeg beholder Montbrillanten også, har jo blitt glad i den også:cool: )

watcheden-replica-rolex-oyster-perpetual-submariner-watch_zpsef9c2773.jpg

Jeg berømmer (over) motet til enkelte som flesker til med planer om ur som kan passes til neste generasjon, når track record viser at de (vi) har problemer med å holde på ur lenger enn det tar kullsyre å forsvinne fra en åpnet Pepsi Max. :D

Ikke akkurat likt meg - men jeg har klart å holde klokkeskrinet intakt i hele år - er så fornøyd med det trekløveret der, at jeg ikke har lyst til å kvitte meg med noen av dem..
IMG_2256.jpg

Jeg har kjøpt meg en "morro-bil" - Abarth 500 cab - der gikk det jo endel kapital som kunne vært brukt på horologske utskeielser.. Dermed har det vært lite aktivitet på klokkefronten i 2012..

En annen grunn til at det har vært liten egenkapital til klokker er innkjøp av en 0,5ct frieri-ring, og etterpå giteringer.. Svaret ble ja, og det blir strandbryllup på Mauritius i juli.. I den forbindelse har jeg planer om innkjøp av en skikkelig klassisk dressklokke i gull - dette er to sterke kandidater jeg har veldig sansen for:

Denne har jeg hatt et godt øye til lenge - men jeg tror jeg er avhengig av et lite datovindu..
Eclipse_zpse5eedf1b.jpg

Får man det mer klassisk enn denne? Gentlemansklokke No1.. PP Calatrava
Calatrava_zps450d1938.jpg

Så får vi se hva året bringer!

Planen min for 2013 er å bytte min Speedy mot Hopalong sin Pepsi.

Planen inneholder noen svakheter :D

Redigert:
Planer og planer...

Det står hvertfall en Rolex Submariner av noe slag øverst på ønskelisten
Om jeg kommer over det:
1. Zenith El Primero
2. Breitling Aerospace
3. Eller noe annet snacks:p

Ellers så skal klokkeboksen tømmes for klokker jeg ikke bruker noe særlig lenger:(

Tja, nå har vel denne forandret seg litt allerede, iom anskaffelse av Rolex Submariner. Da er jeg faktisk ikke helt sikker på hva neste år vil bringe annet enn at klokkeboksen skal tømmes for en del klokker:confused:

Plan numero uno er å gifte meg i juni.
Det ser ut til å koste en del mer enn jeg hadde forestilt meg...så det er mye mulig det ikke blir noe nytt før utpå høsten.

Ut:
Litt Quartz
Inn:
Avhengig av bonus og sparing.
Omega speedmaster
Omega seamaster 300 fra 60-tallet
Vintage Rolex sub
Panerai 320

Er veldig redd for å legge planer for 2013, da jeg så hva som skjedde med planenen for året som har vært. Gikk ikke helt som planlagt.

Jeg har flere tankeprosjekter på gang, og de innebærer:

Anskaffe meg 116610 event en 114060 og muligens en explorer 1, men for å få det til, må nok daytonaen gå, og det er jeg meget usikker på om er en lur ide.

Det beste hadde vært å beholdt daytonaen, og skaffet seg de i tillegg, men i likhet med de over meg, skal jeg gifte meg i august, og bryllup er ikke billig, et bryllup kunne vært mange fine klokker;)

Og i tillegg til dette har jeg noen tanker om det hadde vært noe å byttet ut 16570 expl mot en expl 42mm hvit skive. Men dette er jeg høyst usikker på.

Må virkelig si at Speedy har vokst på meg! En slik må jeg få kloa i 2013:)

Redigert: