Planer for 2013

2013 er året da jeg endelig får kloa i en pent brukt PAM 233, evt 270.

Sub'en kommer fortsatt til å ligge trygt, eller vil den? Neida, joda, neida.

Aquatimeren kommer kanskje til å bli byttet i en dressklokke. Nærmere bestemt en datejust i gull med sort croco. Droool...

Panda-speedy'en drar ingen steds.
 
Sub'en ble solgt i dag, og jeg vil ikke si mer enn at en av sonens medlemmer får en Sub i julepresang av sin kone som har vært innom her og handlet :)

Haha, nå blir det mye skuffede TSere på julaften!
 
Jeg håper og trenger at 2013 blir året for min første Sub, merker jeg. En Tudor Snowflake føles mest realistisk i første omgang, men jeg håper selvsagt på en 16610. Ellers er en 1989 5513 ganske interessant, men jeg er enda ikke helt sikker.

Det har for øvrig blitt klart for meg at jeg ikke er noen samlingskar, så PO XL-en forsvinner nok om Sub-drømmen skal realiseres. Veldig glad i den, og det er jo mitt første "skikkelige" ur, men jeg kan nærmest garantere at den vil få tilnærmet null armtid.
 
AP 15300 eller 15202
Omega 3572.50

Tør jeg minne om en GTG hos Adam hvor vi begge var edru og kjørte bil og tok en handshake på førstemann til Nautilus? :p


Planer for 2013: Ingen kjøp

Planer for 2014: Ingen kjøp

Planer for 2015: 1x20mm Norges nato, AP ROO Panda og PP Nautilus

Innen den tid blir det nok en 44mm ap panda på deg vet du ;).

For min del har jeg veldig, veldig lyst på noe jeg bare skal passe på til neste generasjon.
Hva, om og hvordan har jeg ikke helt kommet frem til enda.
 
Tør jeg minne om en GTG hos Adam hvor vi begge var edru og kjørte bil og tok en handshake på førstemann til Nautilus? :p

Husker det veldig godt:) Men jeg tror du har vist at du kan skaffe den først om du vil.. Den er i planene, men realistisk sett må det bli et stykke inn i fremtiden. Samboeren min er gravid, faktisk over termin, og vi har planer om å bygge hus i 2013. Jeg har jo ikke jobbet mer enn 10mnd etter studietiden heller, så skulle tatt seg ut å kjøpt en 5980 i en alder av 29.. Det kommer ChristianN, men jeg kan trygt une deg en også.
 
Redigert:
Husker det veldig godt:) Men jeg tror du har vist at du kan skaffe den først om du vil.. Den er i planene, men realistisk sett må det bli et stykke inn i fremtiden. Samboeren min er gravid, faktisk over termin, og vi har planer om å bygge hus i 2013. Jeg har jo ikke jobbet mer enn 10mnd etter studietiden heller, så skulle tatt seg ut å kjøpt en 5980 i en alder av 29.. Det kommer ChristianN, men jeg kan trygt une deg en også.

Hehe vi får se da. Med unntak av barnet og huset hadde jeg sagt det samme som deg for ett år siden.. ;). Mye kan skje, plutselig står du der med en bestilling på en hel kjeft hos en kis med bare gull :p
 
Etter noe tids ro (stillstand?) i klokkeinteresse/-samling ebber 2012 ut med en eksplosiv Paneraifasinasjon (jaja, litt sen igjen men det tåler jeg for en god sak:)

Fra å være veldig base orientert hva gjelder Panerai er jeg nå helfrelst på 311 og da er det vel bare naturlig at neste blir en 190 - som er eneste konkretiserte kjøp for 2013
. OG SÅ HAR JEG LYST PÅ EN LITEN 439 FOR Å KOMPLETTERE GULLREKKEN:cool:
 
Om den rette muligheten byr seg har jeg tenkt å redusere samlingen drastisk. Kanskje helt ned til å eie kun en klokke, og da blir det SUb'en. I tillegg kan jeg tenke meg å passe på en klokke til neste generasjon :D:D
 
Tipper dette blir ett rolig år for min del, men hvis jeg kommer over en billig TH Monaco med blå skive kan det bli vanskelig å holde seg på matta... ;)

Det samme gjelder egentlig hvis det dukker opp en pen Aqua Terra.... Eller kanskje en Stowa 1938 Chrono.... Sinn 856 frister også... :p
 
Tipper dette blir ett rolig år for min del, men hvis jeg kommer over en billig TH Monaco med blå skive kan det bli vanskelig å holde seg på matta... ;)

Dette var min klare tanke for 2012. Og jeg fant min.
4A61DFE8-5A0C-4609-8F00-3E3941CB8F94-4453-00000CC5900DCEDA.jpg


Veldig usikker på pris på disse, hva er et godt kjøp her?
 
min plan sent 2013 er en AP.

I 2010 og 2011 syntes jeg rolex var drit. I 2012 kjøpte jeg en og ble frelst. I hele 2011 og mesteparten av 2012 syntes jeg AP var overpriset drit. er allerede frelst. skjedde type november 2012

gleder meg allerede. men lover stygt hvis trenden fortsetter og jeg ender med en invicta i 2014
 
Umiddelbare planer for en YM2 II eller en Daytona Everose cera. Eller så blir drømmen om en nautilus stadig sterkere.

God jul alle sammen!
 
Tror det er 3. året på rad jeg fabler om en Daytona. Kanskje på tide å få ut fingeren?

Rolex-Daytona-116520-Stainless-Steel-White-Dial-2__85328.1330795413.1280.1280.JPG


Hvis noe moro skjer med økonomien i løpet av 2013:

97543c7c79b60d93_new_rolex_watches_c_2475x2453.jpg
 
Ønsker meg svært gjerne en av disse:
- Omega Seamaster Planet Ocean
- Rolex submariner (fra fødeår?)
- Rolex datejust (fra fødeår?)
- Rolex GMT-Master 2
- IWC Ingenieur

Har nemlig bestilt meg noe snacks som kommer om noen uker! :D
 
Planen er en Rolex Submariner 5512 eller 5513 i orginalstand, en Tudor submariner 7928, evnt. en MN så tenker jeg at appanasjen er brukt.
Tom