Planer for 2014?

Startet året med å svært overbevist påstå at 2014 var året for min første sub. Nå spørs det, da hjertet begjærer det hjertet begjærer. En klokke solgt i dag, betyr en ny på vei inn til uka. Kan si såpass at det ikke blir sub, men allikevel en svært vakker sak, som jeg etter å ha lest litt om, kanskje liker enda bedre enn suben.

Året begynte med at jeg var fast bestemt på å spare til Ploprof 1200, så kom Submariner date, no date, Sea Dweller, Deep Sea, Explorer1, Explorer2, Oris Aquis Depht Gauge, men nå har jeg tilslutt helt sikkert bestemt meg for en kanontøff diver. Om et par tre måneder er forhåpentlig klokkekontoen klar:cool: ...eller var jeg helt sikker?? Man blir gal på dette asylet!

Vel, da kom Speedmasteren før nyttår så da forsvinner den fra 2014-planene ;)

Det som da ligger i planene er en Rolex (har enda ikke klart å bestemme meg 100% for modell), et par billigklokker å skru på, kanskje en eller annen dressklokke (selv om jeg synes Movadoen taklet jobben fint i jula) og dersom pengene strekker sikler jeg også etter en Panerai, men den må nok muligens vente litt :)

Rolexen er i hus så del 1 av planen er gjennomført! Panerai får nok prioritet over dressklokke og forhåpentligvis blir det en Panerai iløpet av året (dette er dog ikke sikkert da det skal handles en del møbler og diverse til sommeren). Dressklokke må nok vente litt.

Planene for 2014 er klar, nemlig ingenting inn eller ut. Så sånn er det med den saken - tror jeg da??

Var bestemt til nyttår, helt sikkert Explorer 1. Etter å ha tatt og følt på flere andre merker er jeg vel bare mer usikker. Explorer 1 er nok ute, snuser på JLC Master. Godt over budsjett, men fikk uventet støtte i heimen... Så flere GMT'er i ferien, de vokste mye, spesielt etter at jeg så en dame bar en,lekker kombo. Kjenner at en basic Sub er et trygt valg om dagen... En blå AT frister også, men siden jeg har flere Omegaer ønsket jeg å prøve noe annet og mer high-end.

Akkja, valgets kvaler.....

Inn fra sidelinjen som en SS-20 kommer det noen russere....
Poljot chronographer har mye artig.... Det er mye spennende der både av gammelt og nytt..

:cool:

Iom at jeg allerede har fått inn en Rolex, får jeg vel si at ved utgangen av året skal jeg ha en Nomos i samlingen.

Jeg er litt usikker på hva 2014 bringer med tanke på nye ur...

Drømmer egentlig om å realisere ønsket om en rask og takløs bil, noe som muligens er vanskelig å kombinere med den nært forestående familieforøkelse - på en annen side, tar man drømmene fra en mann osv...

Tilbake til klokker:
Leker også med tanken på en RM:)
Av mer realistisk art: DJ2, Reverso og kanskje en sjokotona og...Nei, det får holde:)

OT: nå må det snart komme snø, det klør både i skibena og gassefoten

Da var sjokotona på plass - bare å begynne å spare til RM da:mrgreen:

Har lyst å på en Submariner LV-c inn. Og jeg har ikke lyst å kvitte med med Sea Dwelleren, som jeg etter litt tilvenning innser er Beateren.

Samtidig napper det i vintagefoten, og jeg kunne tenkt meg både 5513, 1680, 1665 og en pre moon Speedmaster. Det skjer nok ikke i år. :eek:

Jeg tror min vage plan var som beskrevet under, men om jeg har postet noe annet i denne tråden tidligere vil det være helt i tråd med mine stadig vekslende lyster og behov.

1. Lys skive m/månefase - check

2. G-shock - check + check

3. Noe som skulle erstatte AP 15300 - check

4. Impulskjøp - check

Plan gjennomført. Har ikke hatt tid/ork til unboxing/presentasjon, men skal i alle fall skrive litt om klokken under pkt 1 og muligens 4.

Iom at jeg allerede har fått inn en Rolex, får jeg vel si at ved utgangen av året skal jeg ha en Nomos i samlingen.
De har en del jeg liker, men har samtidig egentlig lovet meg selv å ikke anskaffe flere klokker med dato uten quickset-mekanisme. Tangente Datum er veldig pen, men mangler selvfølgelig quickset. Er avhnegig av dato på en klokke som skal brukes mye til hverdags.

Hvordan gikk det med spådommene deres for året da? Det er jo fremdeles noen dager å rette opp på om noe ikke gikk helt etter planen :D Jeg kan starte med min:

Håper det blir året jeg endelig får tak i en 5711. Frister også med en pam igjen selv om jeg konkluderte med at de er for store for meg tidligere i år.

Endelig kom den :)

5E212C02-AF69-47AD-973B-4FC513C57613_zpsrdf0dwlq.jpg

En pam var også innom noen dager, men konklusjonen er fremdeles at størrelsen er feil for meg :(

B2CAFADA-EDAD-4C60-A76C-66AB20A11133_zpsp9cfcjqy.jpg

I tillegg har noen flere klokker vært innom boksen. De skal jeg summere opp i om noen oppretter en annen trad. Antar det blir opprettet en "året som gikk 2014" tråd etterhvert som året nærmer seg slutten.

Redigert: