Regner altså ikke med de store utskiftningene i boksen, men er veldig åpen for at det tar av i 2014 også...
Jamen bra jeg tok forbehold på slutten der!
Status ble 16 kjøp og 18 salg...
Men neste år blir rolig. Kanskje.
Regner altså ikke med de store utskiftningene i boksen, men er veldig åpen for at det tar av i 2014 også...
Vel, da kom Speedmasteren før nyttår så da forsvinner den fra 2014-planene
Det som da ligger i planene er en Rolex (har enda ikke klart å bestemme meg 100% for modell), et par billigklokker å skru på, kanskje en eller annen dressklokke (selv om jeg synes Movadoen taklet jobben fint i jula) og dersom pengene strekker sikler jeg også etter en Panerai, men den må nok muligens vente litt
Mine planer for 2014 er og bremse opp litt,samt ikke bruke så mye horologisk tid på nettbrett,pc og mobil.
Tiltak #1 er og avstå fra underforumet Salon Prive'(forum for støttemedlemmer)der ville ideer og næring til flippesyken brygges,samt at SP oppleves litt sånn Upper Class (horologisk) sett fra mitt ståsted
Syns faktisk det er trist og forlate SP , men det et nødvendig onde/grep for og prøve og finne litt tilbake til gleden med og EIE et ur,ikke flippe over en lav sko.
Ergo blir ikke jeg støttemedlem 2014.
Tiltak #2 er og kun ha en,max to klokker og fokusere på disse.
Om jeg lykkes,for tiden vise
God Jul kjære venner.
Mvh
Phenix
Målet er Aqua Terra 8500 og en Black Bay. Det er en realistiskmålsetning i hvert fall
Patek Nautilus 5711 er bestilt og ventes muligens allerede i Q2, men senest innen sommeren. Ellers har jeg altfor lenge lett etter en fin plexi pepsi (med jubilee-lenke), det håper jeg å få på plass i løpet av året. I det siste har jeg også fått øynene mer og mer opp for JLC reverso tribute 1931, men jeg har allikevel ennå ikke helt klart å overbevise meg selv om å ta det siste steget. Kanskje, kanskje jeg greier det iløpet av 2014.
Hvorfor er det ikke flere som beholder klokkene de kjøper? Dvs. det at man kjøpte DEN klokka har jo en historie - så hvorfor ikke bare beholde klokkene man kjøper fremfor å flippe dem rundt som vekslepenger. Seriøst ment.
Ved å beholde klokkene får jo klokkesamlingen en historie, fremfor å være et bilde på andres brukte klokker. Hvorfor vil man egentlig ha andres historie på egen arm? Man bør lage sin egen historie.
Går inn i året med fem ur i boksen, feb+mars i perm. uten lønn for studier og bryllup skal efter plan holdes enten sent 2014 - tidlig 2015.
Egen del - spinke, spare, gnukke og med litt flaks omrokkere i boksen med en (eller fler) inn en (eller like mange) ut så jeg fortsatt har fem. 2015 derimot kan ikke komme fort nok
2014 står i dressklokkenes år for min del.
Har ikkje peiling på kva det vert, men noko som går godt til dress er målet. Panerai hadde kanskje også vore kjekt å fått prøvd. Er ein vinglepetter og vert aldri 100 prosent sikker før eit kjøp, samt at preferansar endrar seg kontinuerleg. Time will show
Etter å ha planlagt en Daytona de siste tre årene har jeg gitt opp.
Nå drømmer jeg om helgull Rolex. Blir 2014 året?