Planet Ocean Deep Black

Medlem
26. jan. 2012
Innlegg
8.309
Sted
Kolbotn
Screenshot_2016-06-14-04-20-05.jpg
Screenshot_2016-06-14-04-29-42.jpg

Såg disse ble sluppet nå i natt. Bilder frekkt klippet fra Redbar/Craniotes på IG

Kjør diskusjon!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Callahan og Gubben11
Personlig synes jeg Omega begynner å minne om Tag Heuer og Breitling med inflasjonen i modeller. Virker som målet er å pushe mest mulig varianter ut på markedet og se om noen blir en suksess sammen med mye markedsføring. Det harmonerer lite med ønsket om å være mer eksklusiv gjennom prisøkning og reduksjon i antall forhandlere.
 
Personlig synes jeg Omega begynner å minne om Tag Heuer og Breitling med inflasjonen i modeller. Virker som målet er å pushe mest mulig varianter ut på markedet og se om noen blir en suksess sammen med mye markedsføring. Det harmonerer lite med ønsket om å være mer eksklusiv gjennom prisøkning og reduksjon i antall forhandlere.
Jeg ser poenget, men hvis jeg skal vrdere klokkene isolert sett, så mener jeg de er ganske tøffe. AP har jo lykkes med samme startegi, uten sammenlingning for øvrig. De lanserte vel en hel haug RO Divere i ulike fargekomboer. Tøft med nye materialer, da. Men Rolex-konservativt er det jo ikke... :)
Mitt ankepunkt mot dagens OMEGA-modeller er ikke utvalget/variasjonen, men tykkelsen...
 
Personlig synes jeg Omega begynner å minne om Tag Heuer og Breitling med inflasjonen i modeller. Virker som målet er å pushe mest mulig varianter ut på markedet og se om noen blir en suksess sammen med mye markedsføring. Det harmonerer lite med ønsket om å være mer eksklusiv gjennom prisøkning og reduksjon i antall forhandlere.

Jepp. Omega gjør det kunststykket å ta alt det verste fra Rolex + alt det verste fra TAG og kombinere dette :eek: Ikke akkurat hva dreams er made of spør du meg :rolleyes:
 
Vell, jeg har alltid likt Omega veldig godt. Har hatt flere forskjellige, og har en Seamaster diver nå men jeg må si at @TomB kan ikke få mer rett i det han skriver!
 
  • Liker
Reaksjoner: TomB
Som andre nevner her så er ikke inflasjon hovedproblemet her, dette er det flere som gjør. Sjekk ut Ulysse Nardin Marine diver feks på hjemmesiden. Eller AP eller .. Ja dere vet. Som Mikke sier er det upraktisk tykkelse som dreper disse modellene.

Teknologisk leverer Omega så det holder om dagen. Imponerende å se hva de har gjort siste årene.
 
Vet ikke helt hva jeg skal si til dette her. Får litt assosiasjoner til "badass klokke - hilsen gutt på 12". Det blir litt mye Transformers stil på dette. Kan jo ikke brukes til pent, for den ser ut som Haakon Magnus sin pulsklokke, og den kan ikke brukes til sport for den er tykk som en hockeypuck. Dessuten er GMT viseren altfor lik sekundviseren og blir derfor forvirrende. De holder fortsatt på skru-ut heliumventil, som er helt meningsløst så fremt du ikke er Nordsjødykker, og modellutvalget begynner å se ut som en basar i Kairo.
 
Både ja og nei fra meg. Jeg ser umiddelbart det positive med tanke på vekt. Jeg har både en Planet Ocean XL cal 8500 og en DSOTM, og DSOTM er så utrolig komfortabel fordi den veier mer eller mindre ingenting. Den er nydelig, rett og slett. Samtidig er POen god nå grunnet låsbytte på lenken gjennom Otteren (fantastisk fit og komfort nå), men den er jo enda tung. For tung? Ikke for meg - men kan lett forstå at mange føler det.

Jeg likte den helt sorte versjonen av PO med keramikk - og hadde jeg vært gjort av penger og ikke en ganske middelmådig statlig jobb slik jeg er kunne det godt hende jeg hadde gått for noe slikt. Den helt sorte føler jeg er mindre "dødskul - gutt 12" enn de med røde og blå detaljer - men det er jo subjektivt.

Jeg synes det er stor stas at de videreutvikler keramikkteknologien sin, men noen av disse ble vel glorete. Mistenker kanskje at det russiske markedet skal økes - og gud vet russerne liker bling.
 
Kunne veldig gjerne tenke meg en "vanlig" PO i keramikk, noen ganger er det enkle det beste. GMT-modellene blir IMHO helt sirkus med for mye farger og detaljer....

Det sagt, jeg skjønner heller ikke hva Omega holder på med om dagen. Et uttall av modeller og varianter er ikke akkurat eksklusivt, det er bedre med en forsiktig evolusjon enn full revolusjon :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Petrus og EspenK
Kunne veldig gjerne tenke meg en "vanlig" PO i keramikk, noen ganger er det enkle det beste. GMT-modellene blir IMHO helt sirkus med for mye farger og detaljer....
Det sagt, jeg skjønner heller ikke hva Omega holder på med om dagen. Et uttall av modeller og varianter er ikke akkurat eksklusivt, det er bedre med en forsiktig evolusjon enn full revolusjon :)

Ja. Har heller ikke vært veldig imponert over LEfeberen som har ridd Omega siden starten på 90-tallet. MEN den revolusjonen, eller kanskje heller snuoperasjonen de gjennomgår, tilbake til in-house urverk er jeg mektig imponert over. Snakk om technopakker fra den kanten om dagen. Blir egentlig mer og mer fascinert av denne kolleksjonen jeg. Ja bort med GMTkomboen men utover det en dødsfet pakke.

Og som tidligere nevnt; åndsvakt modellutvalg hører absolutt hjemme hos de "eksklusive" ref APROO Any guy who ever played some kind of sport or has a drivers lisence......
 
Er det ikke litt motstridende å ha en dykker med keramisk kasse? Jeg skjønner jo at de fleste dykker med computer, men meningen med en dykkerklokke er vel at den skal være skuddsikker - noe en faktisk kan stole på under vann. Om man slår borti noe under vann, vil det vel bære fordelsaktig med en klokke i stål kontra keramisk materiale. Ved et støt blir det en ding i en stålkasse, mens man risikerer en kasse i tusen knas i en keramisk kasse.
 
  • Liker
Reaksjoner: Petrus
Tja Thomas de fleste ståldykkerene på tidssonen klarer jo knapt møtet md skrivebordet virker det som. Og hva keramikk i dykker angår så er det vel lenge siden kolleksjoner som PO og SUB henvendte seg til mennesker som var ute etter et bruksur.
 
  • Liker
Reaksjoner: Frost og Preacher