Dette har vel dratt en smule i annen rettning enn hva trådstarter hadde som hennsikt ...Men viser jo klart at det er følelser rundt temaet
-Aldri kjøpt en klokke jeg ikke har genuint likt, ei heller tilbøyelig til å gjøre det.
-Synes det er litt ekstra artig når noen gir meg "likes" på bilder jeg er fornøyd med, av klokker jeg bruker og liker.
-Synes og det er fornøyelig når en sjelden gang noen skulle finne på å kommentere noe jeg har på armen, samt om jeg oppfatter at noen skulle slenge et stjålent blikk mot håndleddet mitt.
-Innsett at denne interessen er "en reise" og at smak og preferaner endrer seg (ofte raskt og hyppig) Og har gått fra "aldri Rolex og hvertfall aldri noe i gull ..." Til å faktisk ha vurdert en 1675 Nippeldial i helgull, og merker at jeg har veldig lyst
-Veldig komfortabel med at folk har forskjellig preferanser, faktisk så både respekterer jeg det, og annerkjenner det.
(Ville jo vært en smule kjedelig her på TS dersom alle hadde samme smak og tilbøyeligheter, da ville vi blitt snytt for alt fra historisk fasinerende 50mm russiske dykkere, lekre Helgull Nippledials, PP`er i Rosè med flotte komplikasjoner, samt også spikerstål fra back in the day med krakelerte skiver og andre skavanker. Og alle andre utmerkede mer hverdagslige klokker som det jo er flertallet av her.
-Glad vi har folk som
@Hammerfjord her, selv om han (og på grunn av) at han snakker i STORE BOKSTAVER og er veldig U-Norsk i ordleggingen sin. Er på lik linje med de horologiske fargeklattene som dukker opp på håndledd fra tid til annen her, med på å gjøre dette litt mer fargerikt. Og tror nok heller ikke han mener noe vondt med noe av dette, blir bare litt "lost in translation" innimellom
Så endrer forslaget mitt til hva som er en skikkelig posørklokke, til å være noe flott fra Joe Rodeo med fullt av spjåk, dublè og diamantstøv. Og sånne har vi jo heldigvis få av her inne
Selv skulle jeg som nevnt gjerne hatt feks en 1675 Nippeldial, og skulle fint levd med at enkelte ville nølt langt og lenge om de ville kjøpt bruktbil av meg. Men, har aldri sett på meg selv som en posør, ei heller planer om å bli det.