Posørklokken?

Rolex Sea-dweller. Rolex som alle kjenner igjen, og stor som fy så alle ser det er en.

Her mener jeg 16600.

Ok, da er vi bare uenige. Identisk kasseform og diameter som gamlesub'en, marginalt tykkere, manglende datocyclops som jo er en veldig sentral Rolexmarkør. Jeg synes ikke at SD har mye ekstra posørkvaliteter utover en hvilkensomhelst sub.

(Det var i hvert fall en av grunnene til at jeg personlig valgte SD som "min" Rolex, evt neste blir en Exp 1 :) )

Ok, da er vi bare uenige. Identisk kasseform og diameter som gamlesub'en, marginalt tykkere, manglende datocyclops som jo er en veldig sentral Rolexmarkør. Jeg synes ikke at SD har mye ekstra posørkvaliteter utover en hvilkensomhelst sub.

(Det var i hvert fall en av grunnene til at jeg personlig valgte SD som "min" Rolex, evt neste blir en Exp 1 :) )

Helt enig. Synes egentlig SD'en sklir mer under radaren enn submarineren jeg eide pga fraværende cyclops:)

En barsk dykker i en perfekt størrelse spør du meg!

Redigert:
@steind

Jævla idiot....hvis du påstår at 36mm Rolex er dameklokke, har du en lang vei å gå...

Jepp det påstår jeg. 36 mm Rolex er damemodell !! Det er en pytteliten klokke som passer damer og pygmeer.
Den passer kanskje veldig godt på deg siden du er så forulempet ...:cool:

Redigert av en moderator:

Enig, 16600 er en flott klokke jeg ønsker inn igjen. Den er nøytral og en meget stilren dykker. Jeg tror @crown guard mener SD Deep Sea på 44mm og mye tykkere kasse.16600 er "bare" 39,5mm.

Redigert av en moderator:
Etter en liten sjekk av post-historikken til en bruker litt lenger opp i tråden, vår det meg en glede å kunne benytte ignorerfunksjonen, anbefales :cool:

Her er hvertfall min posørklokke! Og det var faktisk det jeg ville på den tiden. Jeg var "ung og dum", brydde meg mer om hva andre tenkte, enn hva jeg likte selv. Det var nok også grunnen til at den ble flippet fort.
47 mm med "SE PÅ MEG"!!

Denne kvalifiserer som posørklokke i min bok. Edelt metall,og stor size.
3C09AF58-C592-48B7-9AFE-ADB092103242-69-00000005EFB5C5AC_zpsa26508a2.jpg
[/IMG]

Jeg har jo en posørklokke til når jeg tenker meg om....Panerai 372 på 47mm...

Begge er mine!

Veldig vulgær Breitling, men jeg liker det! Passer godt inn i denne tråden ;)
Barrichelloen er i særklasse! Hvordan syntes du den sitter på armen? Bruker du den som en daily beater eller får den planlagt armtid?

Er veldig keen på å se flere bilder om du vil dele!

Her er jeg, å posere med min kjæreste sin Certina: 36mm
Vil ikke påstå at det er min favoritt størrelse…
Men jeg har en venn som kler godt disse størrelser: Han er bare mye mindre enn meg.
20131229_182308_zpsa0882832.jpg

Det var da som faen...da har jeg ingen posørklokke med andre ord...jaja, jeg klarer meg nå greit..

Jepp det påstår jeg. 36 mm Rolex er damemodell !! Det er en pytteliten klokke som passer damer og pygmeer.

Enig, med mindre man har veldig små håndledd. Da kan det se greit ut likevel.
Den nye damestørrelsen til Rolex er jo 36 mm.
Men vi er nok i sterkt mindretall om den meningen her inne steind.