Pris på standard 5 års service

Medlem
29. juni 2011
Hei

Lurer på om noen her vet sånn ca. hvor mye en standard 5 års service inkl. bytte av pakninger koster for et mekanisk Omega urverk?

Tror det ligger rundt 3-4 tusen, litt avhengig av hva slags verk det er, ihvertfall i hovedstaden. Mulig det er rimeligere ute i periferien :)

Fikk pris på ca 3000 når jeg leverte SMPen til Swatch Group tidligere i sommer. Tar sin tid dog...

takker

Ja tror det havner fort på rundt 5k. Eneste driten er at jeg har hørt at det lett tar en 4 uker. Vi får se. Heldigvis en 4 år til :)

Ja tror det havner fort på rundt 5k. Eneste driten er at jeg har hørt at det lett tar en 4 uker. Vi får se. Heldigvis en 4 år til :)

Innen den tid har du en del å velge på av klokker vel, så da er det bare en mindre å velge mellom når du står opp om morgen! Så at en av de da tar et spaopphold, gjør bare at de andre får kost seg mer på armen:)

Cal. 1861 koster ca 4500,-

Må legge til dersom deler utover standard service må byttes ut.

Fire uker? Hehe, jeg fikk vel strengt tatt beskjed om 8 til 12 uker nå i sommer jeg da ;).

Vis du har levert den inn til Swatch Group må du nok regne med det ja:) Der tar ting dessverre meget laaang tid, og klokken kan nok fort ha "blitt fikset" på en av Swatch Groups andre serviceavdelinger før du får den igjen;) Men jobben blir altid gjort, tar bare liiiitt tid.. Hehe

Nettopp, hehe. Det er greit dog, jeg ville ha papirer på utført service hos Swatch siden jg ikke har noen andre papirer på den. Så da er det liksom greit nok å vente litt ekstra, selv om jeg vet at klokken er ekte er det jo alltid koselig med papirene i bunnen.

Jeg gikk via Bjerke, antar for min del at det strengt tatt bare blir å olje opp verket og evt bytte ut om det er noen deler som er utslitt. Eneste jeg fikk vite over telefon med urmakeren som så på den hos Swatch var at oljen var tør og han anbefalte service.

Kanskje ikke så rart mtp at det er en 2003 mod som ikke har fått service noen sinne før nå ;).

Hva inkluderer en slik standard service? Og hvordan leverer man den inn til Swatch group norge?

De vil nok også bytte alt av pakninger, muligens krone og velle også men det er jeg litt usikker på! Alle AD som har varer fra SG kan formidle dette, du kan sikkert ta kontakt med de selv også for alt jeg vet.

Da jeg skulle ha service på min Omega Planet Ocean Chronograph, så kjørte jeg opp til Swatch Group Norge og leverte den inn der. Følte at det ville gå kjappere enn om jeg skulle levere den til en AD i byen som skulle ta seg av det - og sannelig, det gjorde det virkelig.

Mener jeg fikk min tilbake ila. 2 uker jeg. Prisen var på rundt 3000-4000 om jeg ikke husker riv ruskende galt.

Da jeg skulle ha service på min Omega Planet Ocean Chronograph, så kjørte jeg opp til Swatch Group Norge og leverte den inn der. Følte at det ville gå kjappere enn om jeg skulle levere den til en AD i byen som skulle ta seg av det - og sannelig, det gjorde det virkelig.

Mener jeg fikk min tilbake ila. 2 uker jeg. Prisen var på rundt 3000-4000 om jeg ikke husker riv ruskende galt.

Da var du heldig i forhold til tid:) Men det var ikke en full overhaling el?

Da var du heldig i forhold til tid:) Men det var ikke en full overhaling el?

Det var visstnok en "service" der de oljet urverket samt foretok en trykktest. Hvor "full" den overhalingen var kan nok diskuteres, men nå går klokken iallefall som en klokke igjen ;)

Det var visstnok en "service" der de oljet urverket samt foretok en trykktest. Hvor "full" den overhalingen var kan nok diskuteres, men nå går klokken iallefall som en klokke igjen ;)

Bare litt mer spørsmål da;) Hvor gammel var klokken da, og hvorfor levert inn så tidlig til service med co-axial verk? Gikk klokken dårlig og det var etter utløpt garanti tid på 3 år? Her spørres det av fulle mugger:) Hehe

Full service

Hva inkluderer en slik standard service? Og hvordan leverer man den inn til Swatch group norge?

For å olje et urverk må det demonteres - helt. En "vanlig" service innebærer å plukke hver enkelt del fra hverandre og inspisere for feil og slitasje. Det som trengs blir skiftet, så oljes det som skal oljes, med flere forskjellige oljer. Til slutt tester de klokken i noen dager for hastighet og stabilitet.
Alf Lie hadde min forrige Speedmaster Pro inne for en slik service. Etter et halv år ringte jeg og spurte om det var normalt at klokka skulle sinke ca 30 sekunder i døgnet. De tok klokken inn og skrudden den i biter to ganger før de fant at et av tannhjulene ikke var rett for dette urverket. Dette tok de ingenting for...

En normal urmaker kan sende klokken din til Swatch Group. Prisen er vel som våre venner nevner, men jeg skal teste Per Heramb i Elverum nå, så får vi se. Han gjør alt selv.

Tja, de hadde brukt omtrent 1,5 minutt - totalt - fordelt på alle posisjonene i timeren iflg papirene på SMP'en jeg hentet hos Bjerke i går etter en service.

Vet ikke helt jeg.. for min egen, fremtidige referanse i tilfelle jeg glemmer det. Følgende fulgte med når klokken var tilbake fra service:

* Timingpapirer (som i og for seg sier at den går i snitt 3 sek for fort i døgnet, fordelt på 0, 2 og 7 sekunder avhengig av posisjon) fordelt på til sammen ca 1,5 minutt med timing (...)
* Trykktestpapir som viser at den tåler 5 atm trykk
* Kvittering spesifisert til SERVICE / REP uten serienummer på klokken noe sted i noen av papirene

Så for min del kunne jeg like gjerne ha levert den hvor som helst, sånn egentlig.

Hvordan klokken ble etter service aner jeg ikke siden jeg gikk direkte fra Bjerke i prinsensgate og over veien til Alf Lie med klokken for å få forsikringstakst på den (siden dette ikke er en tjeneste Bjerke driver med....).