Prisendring pga. svak norsk krone

Har du sett Royal Oak 15400 med blå urskive? Denne er priset likt som sort urskive. Det urverket.no ikke har fått med seg er at den med blå urskive ble boutique versjon etter noen mnd på markedet. Følgelig steg prisen straks med over 20%. Kan med andre ord gjøre et kanonkjøp på urverket.no.

Er vel ca. 1% sjanse for at de klarer å levere den da

Er vel ca. 1% sjanse for at de klarer å levere den da

Kjenner ikke til rettighetene til kjøpere på urverket.no. Liker å tro at de er pliktet til å levere hvis man betaler. Tror ikke den er så vanskelig å få tak i. Har sett flere på TRF, og davidSW.com har også hatt den. Hvordan tilgjengeligheten er i boutiqen vet jeg ikke.

Kjenner ikke til rettighetene til kjøpere på urverket.no. Liker å tro at de er pliktet til å levere hvis man betaler. Tror ikke den er så vanskelig å få tak i. Har sett flere på TRF, og davidSW.com har også hatt den. Hvordan tilgjengeligheten er i boutiqen vet jeg ikke.

Hmmm, spennende. Har alltid hatt inntrykk av at de har en del modeller der som ville vært temmelig vanskelig å oppdrive. De sier vel egentlig ikke noe om leveringstid, kan jo hende 6mnd. er greit da?

Hmmm, spennende. Har alltid hatt inntrykk av at de har en del modeller der som ville vært temmelig vanskelig å oppdrive. De sier vel egentlig ikke noe om leveringstid, kan jo hende 6mnd. er greit da?

Har lyst å sende en forespørsel bare for å høre hva de sier...

Hvis du ønsker modellen til den prisen med leveringstiden som de oppgir er det vel bare å bestille?
Da er de mer eller mindre forpliktet til å levere, og du står sterkerere ift. pris eller kompensasjon hvis det skulle vise seg å være vanskelig å levere innen tid (og pris).

Hvis du derimot gjør de oppmerksom på at noe kanskje er litt lavt priset eller at varen er umulig å få tak i det, gir du de muligheten til rette oppgitt pris eller leveringstid, og muligheten for et godt kjøp blir kanskje mindre?

Hvis du ønsker modellen til den prisen med leveringstiden som de oppgir er det vel bare å bestille?
Da er de mer eller mindre forpliktet til å levere, og du står sterkerere ift. pris eller kompensasjon hvis det skulle vise seg å være vanskelig å levere innen tid (og pris).

Hvis du derimot gjør de oppmerksom på at noe kanskje er litt lavt priset eller at varen er umulig å få tak i det, gir du de muligheten til rette oppgitt pris eller leveringstid, og muligheten for et godt kjøp blir kanskje mindre?

Jeg er definitivt ikke i markedet for en AP pr dags dato. Men er lov å drømme :)

Jeg sender ikke e-mail. Dumt å ødelegge for andre som du sier. Håper noen benytter seg av anledningen. En blå 15400 er jo helt sinnsykt! ;)

kjøpte en omega po 232.30.46.51.01.003 i forrige uke og fikk beskjed om at de skulle sende meg taksten på den så fort de nye prisene var klare. fikk da mail fra de i går hvor ny utsalgs pris fra forhandler nå vil ligge på : 56900,-

Så du bestilte en klokke på urverket.no og fikk den ikke til prisen de annonserte med?

Har en kamerat som har forsøkt å bestille diverse klokker på www.urverket.no. Alle bestillingene er blitt kansellert etter at urverket gjør oppmerksom på usikkerhet rundt leveringstid, eksempelvis 3-6 måneder for en 116610LN.

Urverket tar også «forbehold for feil i priser og prisøkninger utenfor vår kontroll»……..

Men hvem er /urverket/ da...
En gjeng som omsette grå-marked klokker(usolgt eller konkurs) og som tar bestilling gjennom inside forhandler?

Har en kamerat som har forsøkt å bestille diverse klokker på www.urverket.no. Alle bestillingene er blitt kansellert etter at urverket gjør oppmerksom på usikkerhet rundt leveringstid, eksempelvis 3-6 måneder for en 116610LN.

Urverket tar også «forbehold for feil i priser og prisøkninger utenfor vår kontroll»……..

Skal urverket.no ha høyere pris enn avtalt, så er det vel bare å avbestille uret? De har 90 dagers fri retur.

...De har 90 dagers fri retur.

Riktig. Husk imidlertid at du må fylle ut eksportpapirer, samt legge ut kostnader forbundet med dette, for å returnere uret til urverket.no, som da tilbakebetaler kostnadene til deg når de får uret.

Sånn til opplysning: Var hos Christensen i stad for å klå på Grand Seiko. Rundt 8% hadde økningen vært på, men det var fremdeles noen modeller som ikke hadde gått opp i pris enda (blant annet en lekker, lekker high beat GMT). De regnet med at også disse ville øke snart.

Riktig. Husk imidlertid at du må fylle ut eksportpapirer, samt legge ut kostnader forbundet med dette, for å returnere uret til urverket.no, som da tilbakebetaler kostnadene til deg når de får uret.

Jeg skjønner ikke hvordan urverket.no kan forlange at jeg skal betale mer enn avtalt. Beløpet som er avtalt er jo betalt inn. Har jeg fått uret vil jeg jo aldri betale mer. Det betyr at de må forlange at jeg skal betale mer før de sender uret. Da vil jeg bare heve handelen.

Jeg skjønner ikke hvordan urverket.no kan forlange at jeg skal betale mer enn avtalt. Beløpet som er avtalt er jo betalt inn. Har jeg fått uret vil jeg jo aldri betale mer. Det betyr at de må forlange at jeg skal betale mer før de sender uret. Da vil jeg bare heve handelen.

Heve handelen før uret er sendt går jo bra. Er uret sendt, så må du eksportere uret tilbake selv siden urverket pålegger deg som kjøper den prosessen.

Ser Urverket får kritikk her. Ønsker å balansere dette litt. Deler derfor denne bestillingen siden jeg har handlet der og hatt en meget god opplevelse. Jeg hadde tittet litt på Rolex 116000 en periode og følte at prisen var god, Skal legge ut bilder av den ved anledning men den har sittet nærmest permanent på mors håndledd siden kjøp :) (under forutsetning av at hun skal gi den videre til min datter om ca 20 års tid :) ) Var skeptisk til om de ville levere tidsnok og til avtalt pris siden jeg syntes dealen var veldig god og ingen i Norge var i nærheten av å gi meg det samme tilbudet. (Dagen etter min bestilling satt de forøvrig opp prisen med tusen kr og i dag er prisen 38kpluss.)Veil pris på det tidspunktet jeg kjøpte var 39500. Hadde løpende kontakt med urverket.no og en ukes tid før "fristen" fikk jeg bekreftet at klokka var på vei. Både pris og kundeservice var veldig bra synes jeg!
Kan for ordens skyld nevne at jeg ikke har noen interesser i Urverket.no overhodet, ei heller kjenner jeg noen som har det. Beklager til slutt om innlegget er litt rotete. Det er skrevet på iphone uten briller :)

Ordrenr.: 147030
Dato: måndag 27 oktober, 2014

Hei. Jeg ønsker å gi denne klokken i gave til min datter på hennes
bursdag xxx desember. Dersom dere vet dere ikke klarer å skaffe den innen den
tid hadde jeg satt pris på beskjed innen 28 nov. Vil da vurdere å kjøpe den et annet sted. Mvh xxx xxx

Varer
------------------------------------------------------
1 x Rolex Oyster Perpetual Blå/Stål Ø36 mm (116000/7) = 32.695,-
------------------------------------------------------
Orderkostnad: 32.695,-
Leveres til deg (FedEx Economy): 0,-
Fakturagebyr: 29,-
Total: 32.724,-

Her er forøvrig klokka.(jfr pics or it didnt happen). Samboeren stilte villig opp på et bilde, selv om jeg kunne se på henne at hun syntes dette var veeeeldig merkelig :)
image_zpse93e2564.jpg

Redigert:

Jeg har sendt forespørsel på nevnte modell. Fikk da et høyst generelt svar om at utgangspunktet er 8 uker, men at de ikke kan gi noen lovnader. Som nevnt av andre, mistenker jeg at dersom de overhodet kan levere, så vil leveringstid ligge nærmere 8 uker til 6 mnd.