Prisendring pga. svak norsk krone

Hehehe, du har peket deg selv ut i mange måneder på forum @Loevhagen.
Gir oss svaret da: Bevis fra A til Å at jeg er en kategorisk idiot som forstår ikke hele "Finesse" om Rolex.
Jeg antydet svaret med en små provokasjon og du gikk rett i det.
Så lenge vi skal ikke møttes i 4 øynene: Alt av det der blir bare en katt og mus spill og det vet du selv.

Det ble nok "off topic" der : Og fortsatt ingen tilstår om sin overfladisk kjærlighet til Rolex da er det bare å la det være som vanlig.

* kommentar unødvendig *

Redigert av en moderator:
Tilbake til tema: Er den (antatte) prisendringen 8% flatt - eller er den differensiert på ulike modeller?

Usikker egentlig. Når jeg ser på andre fora får jeg inntrykk av at prisendringen er differensiert.

Økning i klokkeprisene på enkelte merker kan jo også sammenlignes med et annet marked der ting har tatt helt av de siste årene, boligmarkedet. Det handler jo ikke så mye om sunn fornuft denne klokkeinteressen, på samme måte som det kan virke som rene galskapen for noen å putte både 5 og 10 millioner i en bolig i dag. Men så lenge folk har kjøpekraft og interesse vil ikke prisene falle. Det at en produsent gjør seg mer eksklusiv øker jo stort sett bare verdien på merkevaren, mange vil fortsatt strebe etter å skaffe seg det som oppfattes som det beste som finnes der ute, med mindre de driter 10-0 i klokker. Så man forholde seg til dette, velge å skaffe seg en Rolex eller Omega, eller la være. Det er fritt frem. Akkurat som man kan velge å kjøpe seg en leilighet til 10 mill på Tjuvholmen eller bosette seg lengre ute i periferien. Det som har vist seg ganske sikkert, er at få ting er så sikre investeringer som bolig og Rolex, så ting taler vel for seg selv sånn sett og da kan man også legitimere for seg selv det å klaske både 50 og 100 lapper på bordet for en klokke med omega-tegn eller krone.

Tja, med risiko for boligkrakk ville jeg ikke sagt at bolig er en av de sikreste investeringene. Nå ropes det jo om boligkrakk veldig ofte, men ser likevel for meg at det vil komme boligkrakk før det blir noe klokkekrakk:)

Ja, sannsynligheten for at klokkemarkedet får et krakk er vel mindre enn null :)

Tja, med risiko for boligkrakk ville jeg ikke sagt at bolig er en av de sikreste investeringene. Nå ropes det jo om boligkrakk veldig ofte, men ser likevel for meg at det vil komme boligkrakk før det blir noe klokkekrakk:)

Nå ble det for seriøst her, så vi sporer av igjen fordi det er fredag og fordi

Det er Rolex som er bra
Det er Rolex som er best
Alltid Rolexer som tåler mest og vises frem på hver eneste fest

[video=youtube_share;C_ROFI5ca1E]http://youtu.be/C_ROFI5ca1E[/video]

Nå ble det for seriøst her, så vi sporer av igjen fordi det er fredag og fordi

Det er Rolex som er bra
Det er Rolex som er best
Alltid Rolexer som tåler mest og vises frem på hver eneste fest

[video=youtube_share;C_ROFI5ca1E]http://youtu.be/C_ROFI5ca1E[/video]

Hey, fredag er forbeholdt Speedticket og den "utroligeyoutuberolexvideotråden".

Don't steal his thunder...

For min del klarer jeg meg fint med at Omega ikke får den stillingen. Morsommere når det er de som selv er interesserte som kjenner igjen hva man har på håndleddet.

Kan ikke si meg helt enig. Selv tror jeg markedsavdelingen i Omega gjerne skulle hatt litt av Rolex godt etablerte merkenavn. Det vil alltid finnes folk som oss, som interesserer seg og vil møte våre likemenn ved å få cred for mer "ukjente" klokkemodeller. MEN...Omega er nok mest opptatt av å selge mest mulig klokker... og det gjør man ved at merket er kjent for høy kvalitet og status!

Kan ikke si meg helt enig. Selv tror jeg markedsavdelingen i Omega gjerne skulle hatt litt av Rolex godt etablerte merkenavn. Det vil alltid finnes folk som oss, som interesserer seg og vil møte våre likemenn ved å få cred for mer "ukjente" klokkemodeller. MEN...Omega er nok mest opptatt av å selge mest mulig klokker... og det gjør man ved at merket er kjent for høy kvalitet og status!

Jo, jeg ser at det kan argumenteres for at de vil selge mer dersom statusen økes. Personlig vil ikke gleden min over å eie en Omega økes i nevneverdig grad hvis de skulle fått den statusen Rolex har i dag. Ser absolutt ikke poenget med å skulle basere klokkekjøp bare på merkenavn kun for å imponere andre, da vil den lille biten vi har igjen av rasjonell tankegang være helt forduftet.

Redigert:
Jo, jeg ser at det kan argumenteres for at de vil selge mer dersom statusen økes. Personlig vil ikke gleden min over å eie en Omega økes i nevneverdig grad hvis de skulle fått den statusen Rolex har i dag. Ser absolutt ikke poenget med å skulle basere klokkekjøp bare på merkenavn kun for å imponere andre, da vil den lille biten vi har igjen av rasjonell tankegang være helt forduftet.

Igjen, her er vi som er mer en middels interessert i klokker enige. Men man kommer ikke bort ifra at folk som for første gang tar seg råd til å handle en dyrere klokke, ofte ender opp med en Rolex istedet for en Omega på grunn av merkenavnet og statusen Rolex gir. Jeg tror vi alle har begynt der, men etterhvert som vi lærer å ser "bak lokket" så er det mye som frister både opp og ned som mer spennende.

Igjen, her er vi som er mer en middels interessert i klokker enige. Men man kommer ikke bort ifra at folk som for første gang tar seg råd til å handle en dyrere klokke, ofte ender opp med en Rolex istedet for en Omega på grunn av merkenavnet og statusen Rolex gir. Jeg tror vi alle har begynt der, men etterhvert som vi lærer å ser "bak lokket" så er det mye som frister både opp og ned som mer spennende.

Efter lite spänning, och pengartapp, så landar man med fötterna på jorden och hittar tillbaka till Rolex:p

Priser oppgitt i dag

Ny pris på 116610LN kr. 67.450,- og 116520 kr. 95.050,-
Skulle vel tilsi at tidligere spådommer om 8-9% økning stemmer ganske bra.
Uansett hyggelig at man fortsatt får kjøpt Sub til under 70' og Daytona til under 100' :D