Prisendring pga. svak norsk krone

Dette særdeles hemmelige forhandlerdokumentet hører vel strengt tatt hjemme i denne tråden også. Kjøp før 2017!

1795AA94-67A2-4392-A85F-B1AF59A796A7_zpsemeaegum.jpg

116515LN og utvikling

Det er mye prat om prisutviklingen på standard stål-Sub'er etc. - men hvordan blir utviklingen for gullklumpene?

Jeg tenker spesifikt på bruktmarkedet, da det er mer eller mindre gitt at de får minst 8-9% økning på nyprisene (før hoppet i CHF evt. gjør enda et innslag).

116515LN gikk sist jeg så en for ca. 145' (2014, norskkjøpt). Er den nye prisen 145*1,09 - eller *1,045 - eller er noe helt annet?

Det samme spørsmålet gjelder egentlig for helgull Sub'ene også. De har ligget på 130-140' så vidt jeg har sett. Hva tror vi skjer med bruktprisene her?

Kim!

TT og helgull taper seg ofte mer i verdi, og de er også litt mer lunkne i bruktmarkedet.

Jeg tror ikke vi ser like stor økning i bruktverdien på gullklumper som vi gjør med SS, selv om de kommer til å krype litt oppover de også.

Umulig å si noen ting egentlig, vi får se hvordan ståa er om 6mnd:)

For 2 år siden kostet en ny sub 55k og en brukt gikk vel etter hva jeg kan huske for ca. 44k. Det vil si 80% av ny pris. Ny pris nå blir angitt å være ca. 67,500 kr. 80% vil si 67,500 * 0.8 = 54,000 kr.

Så får vi se om bruktmarkedet kommer til å holde akkurat den trenden eller om den stabiliserer seg høyere? Ligger en Sub ute til 57k nå.

Redigert av en moderator:
Rolex er i alle fall priset ut for meg for en stund, nå blir alternativene litt for gode. En god anledning til å gå litt i bredden igjen.

Bjerke - urverket.no, priser!

Jeg liker overhodet ikke å reklamere for urverket.no Synes vi alle burde kjøpe fra norske forhandlere.

Men når Bjerke har ny pris og urverket.no gammel listepris feks på IWC Ingenieur så blir forskjellen stor, faktisk kr 11 500,-. Bjerke opplyste meg om at prisen på IWC skulle ytteligere opp om kort tid.

Bjerke pris på IWC Ingenieur kr 101 000,-og Urverket.no kr 89 500,-

Derfor ble IWC IW 378505 bestilt hos urverket.no

Redigert:
Det er nok så enkelt som at veiledende priser ikke har blitt oppjustert i takt med prisøkningen, slik at utsalgspris ble dyrere enn veiledende :)

Han som har ansvaret for prissetting på urverket.no, må jo ha luktet på sokkene sine?

Har du sett Royal Oak 15400 med blå urskive? Denne er priset likt som sort urskive. Det urverket.no ikke har fått med seg er at den med blå urskive ble boutique versjon etter noen mnd på markedet. Følgelig steg prisen straks med over 20%. Kan med andre ord gjøre et kanonkjøp på urverket.no.