Prisstigning på Rolex - Fremover og bruktprisene?

Det er vanvittig.
Jeg tror noe av årsaken til at Rolex har kunne øke prisen så voldsomt, er fremveksten av nettbaserte klokkefora, sosiale medier etc og hypen dette generer rundt merket. Selvsagt er generell velstandsøkning gjerne hoveddriveren, men økningen har vært påfallende.

Her er ikke Rolex alene. Samtlige produsenter har økt prisene de siste 10-20 årene og Rolex er ikke blant de værste.
Så en oversikt i ei tysk klokkeblekke for et år siden. Usikker på om bladet er kastet.
 
Ja det er artige tider vi lever i ...Og det som er artig/snodig/synd er at feks en luring setter opp sin pris på en klokke til atronomiske summer, nestemann ser dette og legger seg nogenlunde likt, så en til osv osv. Og vips snakker vi fiktiv prisstigning i en fei. Og det behøver ikke være mer enn en eller to luringer som velger å kjøpe for ågerpris, før "ny bruktverdi" er et faktum.
Forhåpentligvis nivelerer dette seg ut om ikke så ALT for lenge (før jeg skal kjøpe noe mer håper jeg;) )

Ja, det er klart en generell prisstigning på Rolex vil medføre økte bruktpriser også, men dette er jo bare tull.
For ett år siden lå en 116610LN på +/- 40k, en 216570 på +/- 39 og feks 16570 polar gikk fra 24-30k, hvor en til 30k måtte vært helt strøken og inkl alt. Nå er plutselig en sliten 16570 uten b/P verdt 32k? WTF!

Vi har muligens levd godt med lave bruktpriser her på berget i lengre tid. Og sier som jeg mener bevisst å ha sagt før, den som hadde hatt en tidsmaskin ...og nå hadde man bare trengt et skarve år tilbake. Nei, får være fornøyd med at det ligger noen greie investeringer i boksen da i hvertfall, selv om det og betyr at gevisnten på dem raskt blir borte når neste klokke skal kjøpes i dagens marked.
 
Oppdaterte priser

Rolex Oyster Perpetual, Submariner ref.nr: 116618LN
pris: 251.000,-


Rolex Oyster Perpetual, Submariner ref.nr: 116610LN
Pris: 62.550,-

Rolex Oyster Perpetual, Submariner ref.nr: 116610LV
pris: 66.350,-

Rolex Oyster Perpetual, Explorer II ref.nr: 216570
pris: 59.450,-

Rolex Oyster Perpetual, Datejust (jubilee lenke) ref.nr: 116234,
Pris: 58.600,-
 
Oppdaterte priser

Rolex Oyster Perpetual, Submariner ref.nr: 116610LN
Pris: 62.550,-

Jøss, da jeg kjøpte Rolex for 45k til fem-åringen for 14 måneder siden hadde jeg ikke i tankene å investere penger i klokke.

Er dette bærekraftig? 62k for spikerstål er fryktelig mye...
 
Ja, det påvirker bruktprisene.
Artig å lese salgstrådenes første sider og tok meg friheten til å poste @Risti4life sin annonse på en ett år gammel Pepsi, håper det er ok?
Hvorfor ventet du ikke med å selge den til nå? :mrgreen:

c8c73e9d6ae8d3f16dea69211113ea0e_zps4e4527fa.jpg
 
Redigert av en moderator:
Ja, det påvirker bruktprisene.
Artig å lese salgstrådenes første sider og tok meg friheten til å poste @Risti4life sin annonse på en ett år gammel Pepsi, håper det er ok?
Hvorfor ventet du ikke med å selge den til nå? :mrgreen:

c8c73e9d6ae8d3f16dea69211113ea0e_zps4e4527fa.jpg

Haha, her må man le for å ikke gråte.. Disse prisene er blitt ganske så utrivelige, når bruktprisene har gått opp ca 10.000 på en Explorer II fra jeg kjøpte min første ser jeg at jeg aldri burde flippet noe som helst.. Her skulle noen lansert R(olex)SU som en arvtager til BSU :mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Spol tilbake til 16.6.80 hos Bjerke hvor den ferske eieren av en Rolex 1665 Rail-Dial måtte ut med hele 3.949,- ;)
Denne har jo fått seg et friskt verdiløft.
Tom
 
Eller hva med en double red 1665..

Bekrefter at din Rolex Seadweller med NUFnr 679/xxxxx er solgt hos oss i Juli 1978. Kjøpssum var kr3455.
 
Avhenger vel av tilstand og hva som følger med, men hva kan bruktprisen på en 16613 ligge på?
 
Redigert: