Prisstigning på Rolex - Fremover og bruktprisene?

I tillegg vi jeg påstå at Rolex antageligvis er den klokka som oftest kjøpes kun p.g.a. merket (selv om "ingen" her på sonen gjør det, noe jeg også definitivt tror er feil).

Jeg liker det meste med Rolex: toolwatch-historien, de gamle reklamene, den isbreaktige progresjonen i designet og selve klokkene og kvalitetsfølelsen.

Og sist, men ikke minst liker jeg følelsen av at jeg har en (eh, to) Rolex. En følelse som er en direkte konsekvens av markedsføringspåvirkning og den status som er knyttet til merket. Jeg er ukomfortabel med at dette betyr noe for meg. Men sånn er det.

Jeg liker det meste med Rolex: toolwatch-historien, de gamle reklamene, den isbreaktige progresjonen i designet og selve klokkene og kvalitetsfølelsen.

Og sist, men ikke minst liker jeg følelsen av at jeg har en (eh, to) Rolex. En følelse som er en direkte konsekvens av markedsføringspåvirkning og den status som er knyttet til merket. Jeg er ukomfortabel med at dette betyr noe for meg. Men sånn er det.

Tenker du da på bre-"kalving" eller at de er i ferd med å smelte? Og hvilke(e) modeller gjelder dette? :eek::cool:

Tenker du da på bre-"kalving" eller at de er i ferd med å smelte? Og hvilke(e) modeller gjelder dette? :eek::cool:

Høh, forsøket på å være kreativ slår rett tilbake på meg selv ser jeg:) Tenker på at det går saaakte fremover.

(Kommer tråden til å fortsette med en lengre diskusjon om global oppvarming, og om isbreer går fremover eller bakover nå?)

..og historien tatt i betraktning virker det også som Rolex har et annet "brand" nå enn f.eks. på 60-tallet:

cheGMT.jpg

;)

Rolex? Aldri hørt om... Må være no ukjent independent-greier..

Tror jeg holder meg til Nixon jeg for det VEIT jeg at er bra! Bare spør Stian Blipp!

Har forøvrig hørt at de heter Nixon fordi Richard Nixon selv opprettet selskapet i all hemlighet som et skalkeskjul i forbindelse med Watergate-skandalen. Mye historie der altså.

Redigert:
Rolex engasjerer nå i alle fall - og det må jo være et (_______) tegn. Sett inn adjektiv selv.

Fokus folkens! Det morsomste med det bildet er at flasken er 750ml.

Liten mann, dyr klokke osv...

Får da håpe at en Trinity "fremdeles" skal knytes slik :)

@Mathfjeld
Neste gang så går du for Eldredge:mrgreen:

eldredge-knot.jpg

Skille

Denne tråden ble jo litt annerledes enn hva som var opprinnelig intensjon - prisstigning. Latterlig prisstigning:mad:

@Hammerfjord skriver mye jeg er enig i - jeg også synes Rolex både er overpriset, overeksponert og overfokusert på TS (og andre klokkesider internasjonalt). Likevel så eier jeg noen Rolex:eek:

Hvorfor?

De er veldesignede, behagelige, historierike, godt bygget og ......la oss være ærlige - respektert av både klokkenerder og av menigmann. Dette er anerkjent internasjonal valuta på håndleddet.

Det verste med Rolex er at de tar masse spalteplass fra andre merker som også fortjener mye oppmerksomhet - hvis ikke mer oppmerksomhet fra oss som kaller oss klokkenerder og WIS:mrgreen:

Redigert av en moderator:
@Mathfjeld denne slipsknuten har du snudd, dobbel Windsor skal ikke se slik ut, skjerp deg. :D Uansett, få tømt flaska og send din slitne 5513 til meg så får du frigjort kapital til å kjøpe flere flasker. :)
Tom

@Mathfjeld denne slipsknuten har du snudd, dobbel Windsor skal ikke se slik ut, skjerp deg. :D Uansett, få tømt flaska og send din slitne 5513 til meg så får du frigjort kapital til å kjøpe flere flasker. :)
Tom

Det er ikke en dobbel Windsor, men en Trinity, pent knyttet også. Kudos, @Mathfjeld, for en knute man ser altfor sjelden.

Jeg tror Tom Henriksen dro en aldri så liten morsomhet der...! For noen av oss er alt annet enn klassisk Windsor "feil". :)

Jeg har lyst på en Rolex, ikke for at det er en Rolex, men for at jeg ser 114060 som den mest tiltalende klokken for min smak og bruk. Men det irriterer meg grenseløst at jeg skal betale så mye for navnet - det er ingen tvil om at Keiseren er splitter, kliss naken. Vi kjøper disse klokkene for at vi har råd til det, på samme måte som vi kjøper biler som er veldig mye dyrere enn det vi kunne klart oss med. Vi vil ha, har råd, og gir bæng i at vi hiver kroner ut vinduet. Med de økonomiske fremtidsutsiktene for Europa og USA tror jeg ikke jeg ville satset på at det var noen slags form for pensjonsforsikring. Klokkekjøp er som gambling, man bør bare bruke penger man har råd til å tape.

Jeg tror Tom Henriksen dro en aldri så liten morsomhet der...! For noen av oss er alt annet enn klassisk Windsor "feil". :)

Huff, Windsor. Eiendomsmegler / fotballspiller knuten...

“It was tied with a Windsor knot. Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.”
-Ian Fleming (From Russia With Love, Chapter 25)

Kan jeg skyte inn et litt off-topic spørsmål? Rolex sin lillebrors modell Black Bay har fått meg til å sikle uhemmet i det siste. Men bruktprisene her ligger rett og slett på 85-90 % av nypris? Er jeg bare dårlig til å lete eller, for der framstår som en absurd høy pris for en brukt klokke i forhold til alle andre bruktklokker jeg har sett.

Ok, veldig off topic, men klarte å bruke navnet Rolex i spørsmålet ihvertfall :rolleyes:

Kan jeg skyte inn et litt off-topic spørsmål? Rolex sin lillebrors modell Black Bay har fått meg til å sikle uhemmet i det siste. Men bruktprisene her ligger rett og slett på 85-90 % av nypris? Er jeg bare dårlig til å lete eller, for der framstår som en absurd høy pris for en brukt klokke i forhold til alle andre bruktklokker jeg har sett.

Ok, veldig off topic, men klarte å bruke navnet Rolex i spørsmålet ihvertfall :rolleyes:

Black Bay har vært omsatt på forumet her 3 ganger til 15-17k, det er vel ikke så galt.

http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/tudor-black-bay-18558/

http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/tudor-black-bay-21922/

http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/tudor-black-bay-kr-16-500-a-18402/

Det er nok ikke så mange i omløp, og det er jo en relativt ny modell.

Du har nok rett. Beklager @Tom Henriksen. En som stadig forsøker å være morsom på nettet bør i det minste klare å gjenkjenne spøk hos andre :)

Med de økonomiske fremtidsutsiktene for Europa og USA tror jeg ikke jeg ville satset på at det var noen slags form for pensjonsforsikring. Klokkekjøp er som gambling, man bør bare bruke penger man har råd til å tape.

Det er jeg enig i. Samtidig har jo armbåndsur, i likhet med edelt metall og edelstener, blitt brukt som krisevaluta og pengesubstitutt når økonomier bryter sammen. Rolex´sterke merkenavn gjør at et slikt ur har en viss verdi og kan omsettes stort sett verden over, i motsetning til mange av de andre tingene vi bruker unødvendig mye penger på, og den egenskapen blir ihvertfall ikke mindre når mer abstrakte eiendeler taper verdi. Den greker som for et par år siden satt med en Rolexsamling i bankboksen var nok betraktelig bedre stilt enn dem som hadde pengene sine i verdipapirer eller eiendom.