Tenker du på fjæra? Isåfall er vel det en "Breguet overcoil"
Den var smartFortsatt veldig imponert!
Lite tips når du mister deler på gulvet. Dra en strømpebukse over støvsugertuten og støvsug der du tror du mistet den. (Kanskje greit å kjøpe et par selv, og ikke låne av dama?)
Donorverk kanskje lettere å finne? Tips: ring Vidar på Kolbotn ur, han kan kanskje hjelpe degEn liten pauseperiode grunnet jobbreising, men vi er vel ca her:
Vis vedlegg 83098
Det vil si; ferdigmontert.
Klokken går (!) men balansen går tregt, så vi er ikke helt fornøyd. Dette har jeg funnet ut at skyldes at balansetappen mot skivesiden er slitt - sannsynligvis på grunn av en kombo mellom tidens tann og mangel på olje/service - og må derfor byttes. Det går visstnok også an å bytte akslingen der defekten ligger, men vet ikke hva folket anbefaler jeg?
Tar i mot gode råd med takk, og begynner i mellomtiden å lete etter balanse og/eller aksling til balanse til cal 256 på div DIY-sider. Noen som har en liggende?
Er donorverk noe jeg burde vite hva er? Er det left-overs hos div urmakere, eller en nettside ?Donorverk kanskje lettere å finne? Tips: ring Vidar på Kolbotn ur, han kan kanskje hjelpe deg
Takk for fin editEt donorverk er vel et urverk fra en donorklokke, du slakter et annet urverk for å skaffe delene du trenger. Blir litt som en delebil
Edit: Fantastisk tråd forresten, håper du finner det du trenger.
Takk for fin edit
PS: hvilke Omega-balanser går om hverandre mht cal nr? Noen som vet?
Jeg lærer stadig Takk!I følge Flume (delekatalog) har følgende Omega verk samme balansevelle som din cal 265: 266, 267, 283, 284,