Tenker du på fjæra? Isåfall er vel det en "Breguet overcoil"![]()
Den var smartFortsatt veldig imponert!
Lite tips når du mister deler på gulvet. Dra en strømpebukse over støvsugertuten og støvsug der du tror du mistet den. (Kanskje greit å kjøpe et par selv, og ikke låne av dama?)
Donorverk kanskje lettere å finne? Tips: ring Vidar på Kolbotn ur, han kan kanskje hjelpe degEn liten pauseperiode grunnet jobbreising, men vi er vel ca her:
Vis vedlegg 83098
Det vil si; ferdigmontert.
Klokken går (!) men balansen går tregt, så vi er ikke helt fornøyd. Dette har jeg funnet ut at skyldes at balansetappen mot skivesiden er slitt - sannsynligvis på grunn av en kombo mellom tidens tann og mangel på olje/service - og må derfor byttes. Det går visstnok også an å bytte akslingen der defekten ligger, men vet ikke hva folket anbefaler jeg?
Tar i mot gode råd med takk, og begynner i mellomtiden å lete etter balanse og/eller aksling til balanse til cal 256 på div DIY-sider. Noen som har en liggende?![]()
Er donorverk noe jeg burde vite hva er? Er det left-overs hos div urmakere, eller en nettsideDonorverk kanskje lettere å finne? Tips: ring Vidar på Kolbotn ur, han kan kanskje hjelpe deg![]()
Takk for fin editEt donorverk er vel et urverk fra en donorklokke, du slakter et annet urverk for å skaffe delene du trenger. Blir litt som en delebil
Edit: Fantastisk tråd forresten, håper du finner det du trenger.
Takk for fin edit
PS: hvilke Omega-balanser går om hverandre mht cal nr? Noen som vet?
Jeg lærer stadigI følge Flume (delekatalog) har følgende Omega verk samme balansevelle som din cal 265: 266, 267, 283, 284,