RELOX ursamling, historier og skrøner

Ok tre ting:
1. Klokka ser helt fantastisk ut! Den ser jo ny ut. Svært godt arbeid av urmaker, og du er etter mitt syn smart som valgte å restaurere klokka.
2. Hva skjedde med den klokka fra Australia? Ble lenka reparert?
3. Du sier vi ikke må spørre, men jeg spør nå likevel: Hva kosta dette?

Du store allverden, Heuer, dette ble flott. Du kunne neppe tatt en bedre avgjørelse.
I øyeblikket ligger jeg tynt an når dommedag kommer. Jeg mener å huske at misunnelse er en av de syv dødssynder.

Ingen tvil om at denne urmakeren vet hva han holder på med. Antar at de spesielt interesserte kan få rede på hvem det er som har gjort denne flotte jobben.

Gratulerer igjen, virkelig nydelig.

Mange takk for overraskende positiv tilbakemelding. Jeg håper ikke grunnen til at puristene har uteblitt er fordi de er opptatt med å slipe høygafler og ljå!

Dette er nok noe som hvilken som helst Rolex utdannet urmaker kan gjøre. Jeg skulle gjerne delt med dere vedkommende, men urmaker hadde selv et ønske om diskresjon i dette tilfellet og det respekterer jeg, hvor enn rart det kan høres ut :confused:

dsc20282.jpg

Til de som lurer på hva som er byttet er det i grunn en normal service som gir 2 års garanti. I tillegg er skive, visere, lenkeclasp og ledd er byttet. Kassen og lenke er meeeeget lett polert/børstet. Uret lar seg tilbakesette i 100% original stand dersom ønskelig, men hvorfor skulle man det!???

dsc1992q.jpg

Kombinasjonen luminova/plexiglass er helt herlig.

Safir er en flat fingeravtrykksmagnet hvor riper er irreversible, plexi er voluminøse, heite saker som kan pusses ved behov. Skive og visere holder seg perfekt med WG/luminova, du slipper å bekymre deg for løse tritiumbiter som flagrer rundt.

Ville kanskje ikke gjort det samme med en pen "meters first" eller tilsvarende, men her kunne det ikke blitt bedre! :)

Det ble et nydelig resultat. Jeg synes absolutt ikke det er noe galt med en slik restaurering, spesielt ikke når du har de originale delene i behold. Du har nå det beste av to verdener - en robust og pen vintage for daglig bruk. Gratulerer :)

Kjempebra resultat. Dette er det eneste riktige å gjøre med en "sliten" klokke. Jeg har forøvrig aldri skjønt argumentene til de som foretrekker alt "originalt"; kjører de også rundt med sprekk i bilrutene og bulkete støtfangere?;)

@all: mange takk for gode gratulasjoner, for moro skyld poster jeg bilde av en "spillerny" 14060M og den plastisk kirugerte mora... (beklager litt dårlig fokus..)

dsc2062zz.jpg

Kan jo bare nevne som Jolu er inn på at flatt safirglass reflekterer veldig mye lys og etter en liten test er det ingen tvil om at pexiglassene gir en mer lettlest klokke
.
Men det siste bildet reflekterte faktisk 5513 mest :) (ingen regel uten unntak)
dsc2061c.jpg

Her gjorde du på alle mulige måter det riktige valget. Du gikk fra å ha en "oppbrukt", stygg-som-juling klokke til en nydelig restaurert klassiker som holder i 30 år til.

Muligens satt noe på spissen, men.... du har opsjonen om å ta alt tilbake til originalitet dersom det skulle bli nødvendig og da er jo alt bra for alle.

Forøvrig tror jeg nok at urmakeren er avhengig av diskresjon fordi han her har gjort ting han ikke skulle... Rolex er mildt sagt ganske sære på deler, det er overhodet ikke meningen at du skal sitte igjen med alle de delene du her gjør ;). Rolex vil i utgangspunktet bare bytte 1:1 normalt sett...

Uansett tilfelle, dette var fantastisk trivelig å se. Nå kan du kvitte deg med den nå fullstendig unødvendige moderne no-daten din ;).

Oppdatering - Warning; Rolex content

Min rotepost er oppdatert med siste skudd på stammen. (Første posten --> scroll ned) Fortsatt mangler en del godbiter i "galleriet", men de kommer etterhvert som tiden tillater dette ;)

For de som får brekkninger av Rolex er dere herved advart! ;)