RELOX ursamling, historier og skrøner

Jeg gråter meg til søvne over salg av Spork så alltfor ofte
De andre, goes without saying, er jo bare nydelige!
Sporken blir så lenger den holder ja :) Har vært med på så mye at den snart er en del av meg

Flott samling! Liker hele gjengen :)
Takk, du har jo noen godsaker på lur du også!

Nydelig samling Relox! :)
Takk for det, du besitter jo selv den "gode kjerne" av arten Rolex.

Ingenieuren er nydelig!
Det er den, for ikke å snakke om i virkeligheten ;) Denne håper jeg virkelig får bli.

Du verden, her var det både flotte klokker, flotte bilder og flott tekst.

Gratulerer med alle sammen.
Takk Minute, det samme gjelder din vei også!

Solid samling du har der.:)
Kunsten er jo å glede seg over det man har og ikke stadig hige etter noe nytt, men er det mulig? tjaaaaa...

Fin samling Relox! Tre er et fornuftig antall i mitt hode også. Nå har du vel "låst av" to i noen år, så det blir spennende å se hvilken som får være igjen av de andre :)

Har en datter til som jeg hadde en seadweller til, men fant ut at jeg måtte finne en litt mer "femi" variant. Får se hva det blir. Noen som har et forslag til en 2009 variant? -Explorer 1 er vel kanskje det opplagte?

Sterk samling det der. Spesielt svak for 5513 :D
5513 er helt klart klokken som sitter best på armen, har et enkelt uttrykk og som er veldig lett å like. Sexi-plexi hjelper godt. Er bare sjarm å ta en puss en gang i blant

Har en datter til som jeg hadde en seadweller til, men fant ut at jeg måtte finne en litt mer "femi" variant. Får se hva det blir. Noen som har et forslag til en 2009 variant? -Explorer 1 er vel kanskje det opplagte?

Tja, Daytona vil vel mange hevde. Om ikke det passer har jeg en GMT IIc fra 2009 som sannsynligvis skal ut i løpet av året. :)

Flott samling, Relox!

Så det var din datter og året 2009 som gjorde at du ikke fikk bestemt deg om ha/selge SD'n?
Et bra alternativ må vel være en Yachtmaster med hvit skive?

Kjør på ;)

hehe... Stemmer det Rød! Takk for tips, det blir spennende å se hva som dukker opp- Synd ikke Rolex har "Hello Kitty dial", da hadde svaret vært opplagt!
:rolleyes:

øh.... vent nå litt..
img.php

Jeg er nok der du opprinnelig var (dog uten Tag Heuer Quartz), men du har jo rett i at 5513 er noe helt for seg selv. Et ikon rett og slett. Nydelig samling, selv for en Rolex-skeptiker! :)

Heuer Monza 150.051

Heuer var ett av merkene som fikk meg interessert og fascinert av ur. Etterhvert har disse blitt erstattet av andre kjente merker...

Da denne Monzaen plutselig begynte å frekventere forumet klarte ikke min selvbeherskelse å kontrollere seg. Jeg måtte bare i alle fall ta en titt. I samme sekund som jeg IRL så klokken visste jeg at jeg måtte ha den!

Den framstår i alle fall ungdomslig og har samme uttryk som jeg ser på typisk "konsulentklokker" som f.eks TagHeuer Carrerra.
CAR2B80.FC6325-TAG-HEUER-CARRERA-CAL36-CHRONOGRAPH-PACKSHOT-2013-682x1024.jpg

Sekundplasseringen klokken 10 er både sær, rotete og herlig på caliber 15 verkene ;)

Nok snakk for denne gang, over til bildene:
f2fm.jpg

akc6.jpg

p4q1.jpg

djhv.jpg

e5lj.jpg

5xxo.jpg

Takk for titten!

Gratulera med flott og spesiell klokke:)
Takk for det!

Flott Heuer!

Morsom og spesiell...
og litt rund i kantene, så matcher det meg selv ;)

Herlig vintage. Gratulerer så mye!
Takk MM, har et elsk-hat forhold til vintage, men denne fikk i alle fall ungdommen fram i meg igjen!

Gratulerer med flott Heuer :D
Tusen takk for det!

Gratulerer med en nydelig vintage Heuer. Fungerte pulsometeret?
Hepp! Takk for gratulasjoner. Synes den er veldig flott selv. Pulsometer er testet!. Slik jeg har forstått det trykkes chrono start knappen inn synkront med "0"-startpulsslaget, så teller man neste fra 1 til 15. Stopper på 15. pulsslag og leser av ;) En morsom sak!

Også morsomt at klokka er like gammel som meg selv, men jeg er redd den har blitt tatt bedre vare på enn meg selv...

Heuer laget etter som jeg har forståtte denne klokka for å hedre Nicki Lauda og Ferraris Formel1-seier i 75. , som forøvrig nesten omkom i en stygg ulykke på Nürburgring i -76, men jaggu var han tilbake som verdensmester i 77 igjen. Det er f** meg imponerende...

[video=youtube_share;YWksORxA9l0]http://youtu.be/YWksORxA9l0[/video]

Redigert:
Det der er en fantastisk klokke. Gratulerer. Det er noe ubestemmelig overkult med Heuere fra den tidsperioden. De hører hjemme på armen til en mann i brun dress og gullbriller, i full fart nedover en italiensk fjellside i en Maserati Ghibli med en stinkende fransk sigarett i munnen, en hånd på rattet og den andre på låret til Claudia Cardinale som slanger seg utålmodig i passasjersetet, med en skokk ulende Polizia-Fiater stadig mindre i bakspeilet, på vei mot en grensepassering. Nå har du ihvertfall klokken.

Det der er en fantastisk klokke. Gratulerer. Det er noe ubestemmelig overkult med Heuere fra den tidsperioden. De hører hjemme på armen til en mann i brun dress og gullbriller, i full fart nedover en italiensk fjellside i en Maserati Ghibli med en stinkende fransk sigarett i munnen, en hånd på rattet og den andre på låret til Claudia Cardinale som slanger seg utålmodig i passasjersetet, med en skokk ulende Polizia-Fiater stadig mindre i bakspeilet, på vei mot en grensepassering. Nå har du ihvertfall klokken.

@Hopalong, jeg strenet rett ut i "people carrieren" min, grep tak i rattet og lukket øynene. En plass midt mellom lår og sirener dukker P3 og Øistein Eriksen med anmodning om å slippe mobilen fri uten å trenge å trenge å bekymre meg for kostnader. Min eneste bekymring er hvordan jeg skal forklare kona at power knappen på stereoen er trykket en smule lenger inn enn tiltenkt..

Men hvem var så Claudia, joda jeg måtte google litt :eek:
Claudia-Cardinale-claudia-cardinale-11901669-908-1200.jpg

Veldig fint design på den der! Spesiellt ur :) Håper du får mye glede av den.

@J.CAT Takk for det :)

Redigert av en moderator:
Utrolig stilig og kul denne her @RELOX! Fikk med en gang tanken at denne kunne sett råkul ut på en "real" bond nato (den med de tynne røde stripene) som reflekterer skiven litt, og gir den kule vintage-følelsen. Bare en tanke. :cool:

Råbra bilder også, som vanlig. :)

Lenge siden en update, må skjerpe meg… Men en nykommer inn presenteres herved:

g827.jpg

pbov.jpg

Dette er rett og slett en grisefin sak. @Minuteman : Jeg holdt nesten på å kjøpe den du kjøpte noen år tilbake, så nå var det endelig på tide..

Dette er en klokke det er veldig, veldig lett å bli glad i. Ligger så godt på armen at jeg ofte må titte bare for å se om den henger på!

Perfekt beater ;)