Rolex Daytona-tråden

Nei er du gal. Det var absolutt ikke det jeg mente i det hele tatt @Avio :) Men det hadde vært interessant å se hva som hadde skjedd hvis Rolex hadde begynt å produsere en Daytona med den opprinnelige skiven. Ville den solgt like bra/bedre/dårligere enn den mer moderne? Forutsatt samme pris selvfølgelig.
 
Fyller på med en 16520. Norsksåld :D

GKYXOfM.jpg
 
Den er så rå... En av de flotteste jeg har hatt, men lurer på om stålpandaen er nesten like rå, og kanskje føles hakket mer sporty pga lavere vekt.

Men den vekten da.. Den er jo halve moroa ;)
Jeps, vekta er halve poenget. Den siste halvdelen er vissheten om det, nesten hemmelige, unike og eksklusive:)

Selv syns jeg ikke sort bezel er like fint som 116520/19/09. Også liker jeg talla på hvitt gull-bezel/ny bezel bedre enn stål.

For meg er det ikke panda som gjør den så flott, men talla på skiva og bezelen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg personlig foretrekker den "gamle" 116520 med hvit skive all day long fremfor den nye!

Det er bare å løpe å kjøpe 116520 for de som ønsker seg en SS Daytona. Bruktprisen for denne
vil ligge på rundt 140k om 5 år!

Jeg sier igjen, løp og kjøp (jeg har sagt det før også, og dette har vist seg å være veldig lønnsomt
for de som har fulgt rådet).

AW:)
 
  • Liker
Reaksjoner: jmbremnes
Jeg personlig foretrekker den "gamle" 116520 med hvit skive all day long fremfor den nye!

Det er bare å løpe å kjøpe 116520 for de som ønsker seg en SS Daytona. Bruktprisen for denne
vil ligge på rundt 140k om 5 år!

Jeg sier igjen, løp og kjøp (jeg har sagt det før også, og dette har vist seg å være veldig lønnsomt
for de som har fulgt rådet).

AW:)

Det er så utrolig bra at vi har sånne spesialister her, jeg følger rådet ditt å klemmer til.
Tusen takk for tipset.
 
Redigert:
Jeg personlig foretrekker den "gamle" 116520 med hvit skive all day long fremfor den nye!

Det er bare å løpe å kjøpe 116520 for de som ønsker seg en SS Daytona. Bruktprisen for denne
vil ligge på rundt 140k om 5 år!

Jeg sier igjen, løp og kjøp (jeg har sagt det før også, og dette har vist seg å være veldig lønnsomt
for de som har fulgt rådet).

AW:)
Haha!
#notinitforthemoney
 
IMG_20160827_081857_zpso33m6vry.jpg

Det er en 1978 Rolex Cosmograph Daytona ref. 6263. Den har en sølv "floating" big red Daytona dial og alt ved klokken er mint vil jeg si. Alle lumes er inntakt, men den kl 6 er svakt eldet. Kassen er tykk og krisp, og bezel insert ikke krakkelert. Den er nøye kontrollert og verifisert av en veldig seriøs forhandler av vintage Rolex, Andrew Sheartime. Klokken har alle originale deler, slik som katalogen fra 1978. Jeg fikk kjøpt den av en veldig eksentrisk og herlig norsk samler som konsentrerer seg om helgull Rolex, PP og AP fra 70-tallet. Han har kjent Andrew siden Andrew som ung mann/gutt løp rundt på antikkmarkeder med faren sin. Han har eid den i en 4-5 års tid, men aldri brukt den. Han bruker bare gull, stort sett fra 70-tallet, og gjør få unntak. Et av unntakene hans er en helgull 1980 Submariner med nipple dial. Han trengte nemlig en badeklokke på Ibiza, hvor han bor store deler av året. Modellen kom først med safirglass i 1980, og dekket derfor behovet hans :D. Herlig samling og herlig samler.

Her er mer info om klokken min:
http://www.sheartime.com/product/1978-rolex-cosmograph-daytona-ref-6263-7
 
Redigert:
IMG_20160827_081857_zpso33m6vry.jpg

Det er en 1978 Rolex Cosmograph Daytona ref. 6263. Den har en sølv "floating" big red Daytona dial og alt ved klokken er mint vil jeg si. Alle lumes er inntakt, men den kl 6 er svakt eldet. Kassen er tykk og krisp, og bezel insert ikke krakkelert. Den er nøye kontrollert og verifisert av en veldig seriøs forhandler av vintage Rolex, Andrew Sheartime. Klokken har alle originale deler, slik som katalogen fra 1978. Jeg fikk kjøpt den av en veldig eksentrisk og herlig norsk samler som konsentrerer seg om helgull Rolex, PP og AP fra 70-tallet. Han har kjent Andrew siden Andrew som ung mann/gutt løp rundt på antikkmarkeder med faren sin. Han har eid den i en 4-5 års tid, men aldri brukt den. Han bruker bare gull og gjør få unntak. Et av unntakene hans er en helgull 1980 Submariner med nipple dial. Han trengte nemlig en badeklokke på Ibiza, hvor han bor store deler av året. Modellen kom først med safirglass i 1980, og dekket derfor behovet hans :D. Herlig samling og herlig samler.

Her er mer info om klokken min:
http://www.sheartime.com/product/1978-rolex-cosmograph-daytona-ref-6263-7
Sikle!! Og jeg som er 1978 modell da!
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher