Rolex Daytona-tråden

Lurer på om det skal bli en ny daytona på meg også til sommeren. Hvis det i det hele tatt blir mulig å få tak på...

maxresdefault.jpg
 
Stemmer nok dessverre ikke (dessverre fordi det er så mange flotte skiver å velge mellom som faktisk passer i SS versjonen). De færreste ADer, om noen, bytter skiver som ikke er ment for den modellen. Dvs for SS så bytter de kun mellom svart og hvit. WG/YG/RG bytter kun mellom skiver som er ment for de modellene. Ingen ADer setter inn feks en WG skive i en SS modell. Men, i dette tilfellet så ble det utført av autorisert Rolex forhandler mot at det ble kjøpt et par nye Rolexer i samme slengen, og man gråt seg til det, så vidt jeg vet. Du får ikke engang kjøpt skiver som er ment til klokker i edelt metall dersom du ikke eier en slik klokke.

Apropos: Noen som vet om det er mulig å kjøpe Oysterflex-reima uten å ha kjøpt YM i gull først? Noen som vet hva den koster? Vil den passe til Daytona? @uret ?
 
Flexen tror jeg koster rundt 5'.
Jeg fikk til svar at den ikke passer til låsen på Daytona, og at låsen alene kostet 67.500. Eller en helt useriøs sum i samme gate.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Flexen tror jeg koster rundt 5'.
Jeg fikk til svar at den ikke passer til låsen på Daytona, og at låsen alene kostet 67.500. Eller en helt useriøs sum i samme gate.

Fikk svar et den koster 7´... = for dyrt. Men at den trolig passer Daytonaen.

Har veldig lyst på ei skikkelig gunmmirem, men dette er for dyrt. Dessverre har ikke Rubberb en modell som passer til 116509, så håper Fyrsten (som vel har skiftet navn til @Jon Henrik...) fikser en Everest til min kjære klokke i webshopen:)
 
Fikk svar et den koster 7´... = for dyrt. Men at den trolig passer Daytonaen.

Har veldig lyst på ei skikkelig gunmmirem, men dette er for dyrt. Dessverre har ikke Rubberb en modell som passer til 116509, så håper Fyrsten (som vel har skiftet navn til @Jon Henrik...) fikser en Everest til min kjære klokke i webshopen:)

Okey. Det er gode nyheter, selv om det er for mye. Det var Bjerke Karl Johan jeg hørte med, og de er vel ikke kjent for å være fleksible. Skal finne mailen på mandag God helg!
 
Fikk svar et den koster 7´... = for dyrt. Men at den trolig passer Daytonaen.

Har veldig lyst på ei skikkelig gunmmirem, men dette er for dyrt. Dessverre har ikke Rubberb en modell som passer til 116509, så håper Fyrsten (som vel har skiftet navn til @Jon Henrik...) fikser en Everest til min kjære klokke i webshopen:)


Dette er svaret jeg fikk fra Bjerke:

Hei,

Gummiremmen fra Yachtmasteren passer til kassen på Daytona.

Det som derimot ikke passer er foldespennen.

Du vil da måtte kjøpe en spenne fra Yachtmasteren for å få det til å passe.

Det er ikke ønskelig fra Rolex sin side at man gjør slike bytter, da de vil at hvert ur skal fremstå originalt.

Det er derfor remmen kun passer til en Yachtmasterspenne.

Remmen har en pris på kr. 6.000,- og spennen har en pris på 67.000,-


Ha en fortsatt god dag og ta gjerne kontakt dersom du har ytterligere spørsmål.



Med vennlig hilsen / Best Regards


Helene Tjomsland


Urmaker Bjerke AS

Karl Johansgate 31

0159 Oslo

Norway
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Dette er svaret jeg fikk fra Bjerke:

Hei,

Gummiremmen fra Yachtmasteren passer til kassen på Daytona.

Det som derimot ikke passer er foldespennen.

Du vil da måtte kjøpe en spenne fra Yachtmasteren for å få det til å passe.

Det er ikke ønskelig fra Rolex sin side at man gjør slike bytter, da de vil at hvert ur skal fremstå originalt.

Det er derfor remmen kun passer til en Yachtmasterspenne.

Remmen har en pris på kr. 6.000,- og spennen har en pris på 67.000,-


Ha en fortsatt god dag og ta gjerne kontakt dersom du har ytterligere spørsmål.



Med vennlig hilsen / Best Regards


Helene Tjomsland


Urmaker Bjerke AS

Karl Johansgate 31

0159 Oslo

Norway

67´. Må jo være en skrivefeil?

Fikk også opplyst 6´.

Må eventuelt uansett prøve, 116509 og 116520 har ulik kasseform.

Enn så lenge får jeg slå meg til ro med perlon og nato som sommerremen, brukte tilsvarende sum som låsen til en YM koster på båt i dag:)
 
67´. Må jo være en skrivefeil?

Fikk også opplyst 6´.

Må eventuelt uansett prøve, 116509 og 116520 har ulik kasseform.

Enn så lenge får jeg slå meg til ro med perlon og nato som sommerremen, brukte tilsvarende sum som låsen til en YM koster på båt i dag:)

Det slo meg også først som en skrivefeil. Men så kom jeg på at vi var i klokkeverden, og at det da likevel kunne være riktig! ;)

Jeg spurte forøvrig om den passet til en 116515, ikke 116520.

Er det rett pris på låsen så kjøper jeg meg heller en RubberB, og bruker resten på en strøken Pepsi.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Det slo meg også først som en skrivefeil. Men så kom jeg på at vi var i klokkeverden, og at det da likevel kunne være riktig! ;)

Jeg spurte forøvrig om den passet til en 116515, ikke 116520.

Er det rett pris på låsen så kjøper jeg meg heller en RubberB, og bruker resten på en strøken Pepsi.

Låsen er foldespenne i rose gull så neppe 6K da, ellers enig i at den er behagelig men synes lenken på den YM jeg hadde før var "like behagelig" jeg da