Rolex - et must?

Beholdt mitt første "skikkelige" ur Seamaster Electric Blue i 9 år, solgte det (vil for alltid være en sår opplevelse som ikke kan forsvares) og kjøpte en ny Explorer II Polar. Ikke noe negativt å si om det uret, men solgte det under ett år senere. Kjøpte en PO GMT Goodplanet. Blir ikke solgt med det første.........

Som autofil liker også jeg metaforene til bilverdenen, og vet at diskusjoner mellom hardbarkede lojale merke-entusiaster også der primært handler mer om emosjoner enn tekniske fakta ;) Når det er sagt drømmer jeg om en strøken SM (alternativt DS Pallas), Longchamp, Quattroporte, 262 Bertone etc. Hvilke ur representerer dette? He he! Forklarer hvorvor jeg har Graham........ ;)

• Liker
Reaksjoner: sjuli_123
Årets beste tråd. Ironisk, siden den løper på 3. året. Må vel bety at Rolex er som rifla pommes frites (ref. @Callahan).

Rolex er som PF:
- Går aldri av moten - men blir aldri ansett som fin nok
- Men de aller fleste liker det - når de får smakt det - og alle her inne går i joggebukse i blant og småspiser PF

Hvorfor er det så få tråder om "Jeg liker ikke persille" og "Jeg kan ikke fordra purre"? Antagelig fordi vi som spiser potet, mener de andre kan spise hva søren de vil. :)

Så lenge man blir mett så er det OK hva man stagnerer sulten med. Potet har aldri vært spennede - men de fleste innser etterhvert at måltid uten, i lengden er vanskelig. Nok metaFORer.

Patek Ferrari? Neeeeeei.. Patek er mer Rolls Royce.. Troner litt på toppen alene av de "vanlige" merkene som faktisk har en viss produksjon av ur..

Jeg skjønner at man kan bli mo i knærne av et Rolex-ur når man ser bilder som de @Loevhagen tar, men mannen kan garantert ta sikleverdige bilder av andre ur også...

Sjekk instagram-kontoen hans...;)

Patek Ferrari? Neeeeeei.. Patek er mer Rolls Royce.. Troner litt på toppen alene av de "vanlige" merkene som faktisk har en viss produksjon av ur..

Nope. RR har ikke inhouse produksjon av motorer, de bruker BMW tolvere produsert og satt sammen i Tyskland. RR er vel mer å sammenligne med Hublot, høy gimmick faktor og lite substans.

Rolls Royce = Hublot? Neeeei.. Så harry ekke Rolls ;)

Hublot kanskje isåfall mer Bentley :D