Rolex GMT-Master 6542 white Pan Am til salgs på Finn

Jeg foreslår et TS-sponselag slik at vi kan sende en eller to frivillige for å møte Rolf og se på et par av klokkene han har for salg. Et møte hos Lervik f.eks...

Jeg har ikke fordypet meg veldig i saken, men jeg må vel si at jeg enser litt "Hekseprosessene" her inne både i denne tråden og "Finn-Fake tråden". Vi ser gang på gang påstander om fake og lureri, men som ofte blir dementert. Jeg håper alle tenker litt igjennom før vi hopper til diverse konklusjoner. Det er i alle fall sjelden kost at vi følger våre rettprinsipper om å la tvilen komme tiltalte til gode!

Jeg har kjøpt, solgt og byttet både over ebay og finn i snart 10 år med hundrevis av transaksjoner. Ikke en eneste gang har jeg blitt lurt! Mulig jeg er blåøyd, men jeg gjør alltid litt hjemmelekse ;) På den andre side hadde vi den famøse Ronnanol saken her inne, som et konkret eksempel på en skikkelig svindler...

Redigert:
Det startet vel med den Pan AM gmt som han mente at han hadde for salg, og som han hardnakket påstod at bildene var tatt hjemme hos han. Hvor det viste seg at var fra en salgsannonse i Hong Kong. Det er klart at slike ting er ikke heldig, når man skal prøve å selge en så sjelden klokke som denne klokken er.

Men er igrunn enig med deg @RELOX det kan nok hende at vi er litt vel kjappe på avtrekkeren noen ganger.

Redigert av en moderator:
En ting er og diskutere om en annonse er legit eller ikke og en annen ting er og annklage noen for bedrageri. Jeg mener det er greit og diskutere annonser som virker skeptiske. Men ja generelt er jeg enig i at man skal være forsiktig i og dømme mennesker. Men noen må da kunne hjelpe Rolf til og legge ut noen ordentlige biilder av alle de flotte urene han har i sin besittelse hvis det er legit. Det er jo trossalt klokker av store verdier eller hva?

Skepsisen til "Rolf" bunner vel i at en selger som har til salgs ur for bortimot en million på Finn (hvorav en til 360 000kr) kan ha så lite gangsyn at han forsøker å selge en hypersjelden falsk GMT-Master... I tillegg lyver han om at bilder er tatt hos ham selv og at klokken er blitt inspisert og godkjent av en autorisert Rolextekniker.

At han tilsynelatende også er interessert i å kjøpe falske Rolexesker bidrar heller ikke til å forbedre inntrykket.

En som selger mengder av luxusur, har normalt en viss fagkunnskap og ferdigheter i kundebehandling. Han dumper ikke ut varene i mengder som de skulle vært brukte DVD'er på et loppemarked..

Kopier av kvittering for å vise til Finn.no kan dessverre lett forfalskes i Word eller Photoshop. Ikke lett å kontrollere hvis klokken er kjøpt i Peru eller Kina.. (Men, jeg har overhodet ikke noe grunnlag for å anklage "Rolf" for det.)

For all del, folk er forskjellige, og bottom line er at tilsynelatende er ingen svindlet. Selger virker heller ikke påtrengende etter å få forskuddsbetaling.. Det kan være at Pan-Am GMT-Masteren var en idiotisk glipp..

Jeg skal ikke stille noen diagnose, selv om Aspergers synes nærliggende.

"Keep Calm and Carry on.." :)

Redigert:
Jeg har fått bekreftet ting om denne Rolf fra sikre kilder, som gjør at man overhodet ikke bør stole på ham. Jeg ønsker ikke å gå i detalj, men STAY AWAY!

Det, antakeligvis, eneste som stemmer rundt dette, er at han er lungeoperert og meget syk.

Nesten så man lurer på om Rolf fra Torvastad er Trond fra Billingstad sin onde tvilling ;)

De er i alle fall i ulike ender av bad/Goodguy-kategorien

I samsvar med noen som helst fornuftig tankegang er denne tråden ca. 14 sider for lang. At den fortsatt er aktiv forundrer meg!

Dog har det dukket opp mye fin info om dette uret :)

Sendte mail til Rolf.

Meg:
"Hei. Er veldig interessert i klokken. Kan du ta bilder av uret sammen med dagens avis el lign for å vise at det faktisk er i din besittelse? Er ikke hver dag en double red dukker opp."

Rolf:
"Hei. Det skal jeg gjøre så snart jeg er hjemme.
Har oper.vekk en lunge og er på rehab.
Håper jeg er hjemme i slutten av neste uke.
Mvh. Rolf"

Det er noe rart her...

Han er nok en venneløs klokkeinteressert der den eneste kommunikasjonsmuligheten er å svare på mail...merkelig skrue.

Han har jo åpenbart litt peiling på klokker, "vanlige" folk vet ikke alltid at litt rød skrift på en Rolex betyr $$$. Den lungeoperasjonen er vel ikke første gang han skylder på. :) Uten at jeg noe om hvor lang tid det tar å komme seg etter noe slikt da.

Utfra bildene på den GMT'en med bekalit bezel så ser det for meg ut til å være to forskjellige klokker det er bilder av, da ene har sliasje på bezel som den hvor det er hvit bakgrunn ikke har, samt forskjellig farge/patinering på gmt hånden.
Edit: ser det skal faktisk være to forskjellige klokker fra annonsen, og det gjør det jo bare enda mer utrolig

Nei, jeg hadde hatt null problemer med å overføre penger til ham jeg, han er jo syk i tillegg, og synes jo litt synd på ham ...
Jadda
(Men, da jeg har lært og alltid holde mulighetene for selv de minst sannsynlige teorier så hadde det jo vært noe ironisk om denne kronisk lungeopererte Rolf satt på dessidert norges råeste samling vintage Rolex' er ...but think not)
Men heller nok mot Ockham's razor her gitt ...

Redigert:
Sendte mail til Rolf.

Meg:
"Hei. Er veldig interessert i klokken. Kan du ta bilder av uret sammen med dagens avis el lign for å vise at det faktisk er i din besittelse? Er ikke hver dag en double red dukker opp."

Rolf:
"Hei. Det skal jeg gjøre så snart jeg er hjemme.
Har oper.vekk en lunge og er på rehab.
Håper jeg er hjemme i slutten av neste uke.
Mvh. Rolf"

Det er noe rart her...

Hvor mange lunger har han operert vekk nå? Må jo være på minst fjerde... (kanskje han bare tar litt hver gang?)

Hahaha! :D Rolf er i storslag med denne fiffige annonseteksten!
Rolex Submariner "Masterpiece" - FINN Torget

59_268688324.jpg

"Om du har en gammel Submariner,kan den få det samme utseende for Kr.60000. 4 til 6 ukers lev.tid
Vi ordner frakt og tollbehandling."

Hmm... Jeg har en gammel Redsub i nattbordskuffen.. Kanskje dette kunne være en ide for å pusse den opp. Skiven har jo blitt brun og stygg, og den har en teit tegneserielogo ("Comix" eller noe slikt...)? ;)

"Rolf" er god underholdning. Håper faktisk at han holder det gående. Han har nok noen lunger igjen.

Redigert:
Traff en pussig skrue med diamantbesatt DD (!) på armen og jakke med Rolexlogo var på NURK i kveld. Han vartet opp med noen kostelige historier på gebrokkent norsk før vi kom inn på Rolf fra Torvastad. Han påstod at han kjente Rolf og at vedkommende på en eller måte representerte A & E Watches, og solgte for dem, eller solgt videre klokker fra dem. Detaljene var litt uklare, og jeg satt igjen med inntrykk av tvilsom sannhetsgehalt. @haviadm var også tilstede, og kan kanskje fylle ut flere detaljer.

Traff en pussig skrue med diamantbesatt DD (!) på armen og jakke med Rolexlogo var på NURK i kveld. Han vartet opp med noen kostelige historier på gebrokkent norsk før vi kom inn på Rolf fra Torvastad. Han påstod at han kjente Rolf og at vedkommende på en eller måte representerte A & E Watches, og solgte for dem, eller solgt videre klokker fra dem. Detaljene var litt uklare, og jeg satt igjen med inntrykk av tvilsom sannhetsgehalt. @haviadm var også tilstede, og kan kanskje fylle ut flere detaljer.
Kanskje ikke så betryggende når de har dette i lineupen sin?
Rolex Stainless Steel Date Submariner with Blue Dial Blue Bezel